طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

آینده سئو: AI چگونه بر محتوا تأثیر می‌گذارد؟

قبل‌تر راجع به هوش مصنوعی و روش‌های استفاده از آن و همچنین برخی ویژگی‌هایش صحبت کردیم. ویژگی ایده آل AI توانایی آن در منطقی سازی و انجام اقداماتی است که بیشترین شانس را برای دستیابی به یک هدف خاص دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم به چگونگی تاثیر AI بر آینده محتوا بپردازیم:

 

۱- ظهور موتورهای جستجو

سیستم‌های موتور جستجو با توجه به رشد تعداد مواد موجود در اینترنت توسعه یافته اند. هرچه اسناد بیشتری توسط موتورهای جستجو پیدا شود، از الگوریتم‌های پیچیده تری نیز استفاده شده است. ابتدا موتورهای جستجوی AI صرفاً برای انجام جستجوی صفحه طراحی شده اند، سپس آنها کارهای ساده ای را حل کرده اند و اکنون آنها به کمک عمیق کاربران پاسخ می‌دهند.

موتورهای جستجو مراحل توسعه زیر را پشت سر گذاشته اند:

  • الگوی جستجوی ساده لوحانه – جستجوی کلمه ای نیز وجود داشت که “فهرست معکوس” نامیده می‌شود. همچنین، کاربران باید صفحات فرکانس و دامنه کلمات را در نظر بگیرند
  • رتبه بندی مرجع – با افزایش تعداد صفحات، ضرورتی برای دامنه گذاری صفحات بوجود آمد و رتبه بندی اهمیت صفحه به سیستم‌های مختلف متصل شد. رتبه بندی اهمیت صفحه به کیفیت و کمیت ارجاع به این صفحات بستگی دارد.
  • یادگیری ماشینی – ابتدا، سیستمی به نام “Matrixnet” برای Yandex استفاده شد. در سال ۲۰۱۷، یاندکس شروع به استفاده از سیستم جدیدی از یادگیری ماشین به نام Cat Boost کرد. Cat Boost رتبه بندی دقیق تری را ارائه می‌دهد.

 

 

۲-AI هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بر اساس پیشرفت‌های یادگیری ماشین است. تحولات در این راستا از سال ۲۰۱۳ شناخته شده بود که اولین تحقیق در زمینه تجزیه و تحلیل معنایی و توانایی‌های سیستم Word2Vec انجام شد. گوگل بر اساس این برنامه یک سیستم خودآموزی با AI – Rank Brain ایجاد کرد. این سیستم در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده است. هدف این الگوریتم درک معنای متون از طریق جستجوی روابط بین کلمات جداگانه بود.

 

Rank Brain بخشی از الگوریتم Hummingbird در Google است. وقتی این سیستم کلمات ناآشنایی پیدا می‌کند، با توجه به یک سوال، نکات و مترادف‌ها را جستجو می‌کند. آنالوگ‌هایی که پیدا شد، پایه ای برای فیلتر کردن داده‌ها می‌شوند. در حال حاضر، Rank Brain یکی از سه معیار اساسی برای ارزیابی صفحه همراه با منابع و متن است.

 

در سال ۲۰۱۶، یاندکس برای رتبه بندی محتوا راه اندازی الگوریتم جدید “Palekh” را بر اساس پیوندها اعلام کرد. این الگوریتم امکان جستجوی صفحه را فراهم می‌کند که با کلمات کلیدی و با معنی مطابقت دارد. “Palekh” عناوین صفحه را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیوندهای معنایی پنهان را بازیابی می‌کند.

 

الگوریتم دیگری با نام “Korolev” در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. برخلاف “Palekh”، “Korolev” بردارهای معنایی پرسش‌ها و کل صفحات را مقایسه می‌کند. پیش از این، عناوین برای این منظور استفاده می‌شد. علاوه بر این، به جز پیوندها،هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بر اساس رفتار انسان به کار گرفته می‌شود. به این ترتیب میلیون‌ها کاربر به عنوان ارزیاب عمل می‌کنند. همه الگوریتم‌ها یک روال مشابه با ۱ وظیفه دارند که برای بهبود درک سوالات پیچیده کلمه طراحی شده است.

 

۳-بهینه سازی SEO چگونه تغییر کرده است

نفوذ هوش مصنوعی به طور بنیادی نتایج جستجو و قوانین سئو را تغییر داد. استفاده از هوش مصنوعی با مزایای خاصی همراه است:

  • دقت خروجی در نمایشگرهای نادر و با فرکانس پایین افزایش یافته است – موتورهای جستجو زبان ساده انسان را می‌فهمند.
  • منابع با کیفیت بالاتر در خروجی غالب هستند – هرزنامه و بهینه سازی بیش از حد توسط کلمات کلیدی فیلتر می‌شوند.
  • نوشتارهای SEO لازم نیست – فقط نیازهای کاربران باید در نظر گرفته شود. نوشتن متن LSI برای بهینه سازی متن با توجه به س usersالات کاربران استفاده می‌شود.

برای جدا کردن پیوندهایی که با اصطلاح خاصی مرتبط هستند، می‌توان بهینه سازی موتور جستجو را انجام داد.

 

با وجود مزایای متعدد آن در ارتباط با هوش مصنوعی، معایب خاصی نیز وجود دارد:

  • نتایج جستجوی مبهم – اگر محتوا جستجو چند معنایی باشد، یک ربات نمی‌تواند متن دقیقاً مورد نیاز را تعریف کند. بنابراین، گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد.
  • سیستم رتبه بندی غیرشفاف – یک کاربر نمی‌تواند با انتخاب ترکیب کلمات منطقه جستجو را مشخص کند زیرا موتورهای جستجو آنچه را مناسب می‌دانند بازیابی می‌کنند.
  • منابع غیرموضوع در خروجی – اغلب وب سایت‌هایی که به موضوع جستجو مربوط نیستند در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند یا محتوای با کیفیت پایین در خروجی یافت می‌شود.

 

۵- از AI می‌توان برای بهینه سازی استراتژی‌های محتوا استفاده کرد

مدیران بازاریابی محتوا با چالش‌هایی در رابطه با تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع محتوا برای جذب مشتری و چگونگی تشویق مشتری از مرحله آشنایی با یک نام تجاری به سمت خرید روبرو هستند. هنگامی که می‌توانید مشخصات مشتری دقیق و نیازهای مخاطبان هدف را برطرف کنید. گاهی هوش مصنوعی می‌تواند نیاز مشتری را توضیح دهد حتی اگر مشتری نتواند نیاز واقعی خود را بیان کند. با تجزیه و تحلیل پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و ردیابی مباحث در بلاگ‌های موضوعی (انجمن ها)، AI می‌تواند نیازهای مشتری را درک کند. ب

سیاری از مارک‌های مطرح از این ابزارهای هوش مصنوعی برای برآوردن انتظارات مشتری استفاده می‌کنند. مارک‌ها می‌توانند با یادگیری نتایج جستجوگرها از مخاطبان هدف با استفاده از ابزار نظارت بر SEO، شخصیت‌های مشتری را توسعه دهند. همچنین، هوش مصنوعی به حل این مشکلات کمک می‌کند زیرا شناسایی افراد خریدار را از طریق تجزیه و تحلیل ترافیک، رفتار رسانه‌های اجتماعی و تعاملات ایمیل امکان پذیر می‌کند.

 

۶- نگاه جدید به محتوا

هوش مصنوعی امکان ایجاد محتوا کاملاً شخصی با اشاره به نمایه‌های مخاطبان هدف را فراهم می‌کند. این عصر جدیدی از بازاریابی محتوا خواهد بود زیرا ابزارهای قدرتمندی را برای مدیریت موثرتر رضایت مشتری ارائه می‌دهد. این کار در گذشته امکان پذیر نبود. ترفندهای قدیمی دیگر کارایی ندارند و بازاریاب‌ها باید از الگوریتم‌های جدید برای ایجاد محتوای عالی و استراتژی‌های بازاریابی استفاده کنند.

 

۷- اندیشه‌های نهایی

با در نظر داشتن تغییرات اخیر در رویکردهای جستجوگرها، بازاریابان می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی دقیق تری را با استفاده از ابزارها و دستگاه‌های مدیریت محتوای متعدد توسعه دهند. AI بازاریابان را قادر می‌سازد تا بر اساس عوامل رتبه بندی بر نیازهای مشتری متمرکز شوند. هوش مصنوعی از چند منظر برای بازاریابان کمک بزرگی است زیرا ابزارهایی را برای ایجاد محتوا مورد انتظار مشتریان ارائه می‌دهد.

منبع: blog.re-work

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه