طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
مدیریت کیفیت

از چه راه‌هایی با مدیریت کیفیت می‌توان بر یک سازمان تأثیر گذاشت؟

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3سپتامبر 2020

توانایی شما برای تأثیرگذاری بر سازمان خود از طریق مدیریت کیفیت بر اساس اندازه شرکت و موقعیت شما در آن متفاوت است. مدیران ارشد عموماً از درجه تأثیر بیشتری در تصویر کلان برخوردارند‌، در حالی که مدیران خط مقدم معمولاً تأثیر بیشتری بر فعالیتهای روزمره کارکنان خود دارند. به طور کلی‌، اگرچه‌، مدیران موثر از طریق روشهای رایج بر کسب و کار تأثیر می‌گذارند.

 

مطالب مرتبط

​​چگونه‌‌ می‌توان مهارت‌های خودمدیریتی را توسعه داد؟

CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتری چه اهمیتی دارد؟

سازماندهی چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟

 

فرهنگ مثبت

در اصل کیفیت مدیریت یک سازمان موثر فرهنگ کار مثبت است. این بدان معناست که کارکنان نسبت به کارفرمای خود احساس خوبی دارند‌، از طرف مدیران و همتایان خود در کارشان حمایت می‌شوند و دید مثبتی به کار خود دارند. به عنوان یک مدیر‌، نگرش و میزان احترام شما فرهنگ شرکت یا فرهنگ گروه شما را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر تحت فشار آرامش نشان دهید و از سرگرمی و شوخ طبعی برای کاهش استرس استفاده کنید‌، به احتمال زیاد کارمندان حتی در چالش‌های سخت کاری نیز مثبت باقی می‌مانند. علاوه بر این‌، احترام گذاشتن به کارمندان خود به عنوان مردم و کارگران به فرهنگ مثبت کمک می‌کند.

 

چشم انداز و جهت

یک مدیر عالی معمولاً کنترل بیشتری بر دید و جهت سازمانی دارد‌، اما مدیران خط مقدم می‌توانند به طور مشابه بخشها یا کارکنان خود را راهنمایی کنند. چشم انداز یک ویژگی کلیدی در مدیریت است که به شما امکان می‌دهد آینده شرکت را ببینید بنابراین می‌توانید آن را از طریق فعالیت‌های کاری مناسب در حال حاضر راهنمایی کنید. سازماندهی کارمندان در نقشهای بهینه‌، واگذاری وظایف و تشویق کارمندان برای مشارکت در یک چشم انداز واحد‌، روشهایی است که شما می‌توانید یک سازمان را برای حرکت به سمت اهداف مشترک تحت تأثیر قرار دهید.

 

انگیزه کارمندان

یکی از مسئولیت‌های اصلی هر مدیر در هر سطح از هر شرکت ایجاد انگیزه در نیروی کار وی است. این اساساً همان چیزی است که شما را به عنوان مدیر و یک کارگر عادی تحت مسئولیت شما جدا می‌کند. انگیزه شامل بازخورد منظم‌، مانند ستایش از عملکرد قوی و انتقاد مثبت‌، اما سازنده در صورت نیاز به آموزش یا پیشرفت است. ارتباط منظم‌، مربیگری و ارزیابی از جمله ابزاری است که مدیران برای ایجاد انگیزه استفاده می‌کنند.

 

تصمیمات سخت

با پیشرفت شرکت‌ها‌، تصمیمات سخت اغلب در سطوح بالاتری مورد نیاز است. مدیران معمولاً مسئول برقراری تماسهای سخت‌، خوب یا بد هستند. شما می‌توانید با اتخاذ تصمیماتی آگاهانه‌، معقول و منطقی که منطق را با احساس فوریت در صورت کاربرد متعادل می‌کند‌، بر سازمان خود تأثیر مثبت بگذارید. علاوه بر این‌، نحوه تصمیم گیری – چه در حالت استرس و چه در آرامش – بر کارمندانی که شما را الگو قرار داده‌اند تأثیر می‌گذارد. نشان دادن یک دست ثابت تحت فشار به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که فرد مناسبی برای تصمیم گیری‌های سخت هستید.

 

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت می تواند راهکاری مناسب وعالی برای سازمانی باشد که علاقه مند است مسیر بهبود و پیشرفت را طی کند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این استاندارد و حتی استانداردهای دیگر، زمانی کارگشا خواهند بود که در مرحله اول مدیریت ارشد تعهد شدید به اجرا داشته باشد و در مرحله دوم، همکاران و کارکنان سازمان نیز به اجرای استاندارد علاقه نشان دهند. درضمن این استاندارد برای اثربخشی نیاز است چندین ماه درسازمان اجرا شود تا پس از آن نتایج آن ملموس و قابل مشاهده باشد.

 

منبع: smallbusiness

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه