طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
اسلایدرهای ویدیویی در وب سایت‌ها: چرا نباید از آنها استفاده کنید

اسلایدرهای ویدیویی در وب سایت‌ها: چرا نباید از آنها استفاده کنید

اسلایدرهای ویدیویی ممکن است در تلاش برای برجسته کردن یک وب سایت یا ایجاد علاقه بصری در یک صفحه وب ساخته شده باشند. حتی ممکن است آنها در راستای کمک به Google برای رتبه بندی بالاتر صفحات وب باشند.

اما به دلایل زیادی هرگز نباید از اسلایدرهای ویدئویی به عنوان پس زمینه استفاده کنید. اگر در حال حاضر یک نوار لغزنده ویدیویی در وب سایت خود دارید‌، ممکن است بخواهید آن را حذف کنید. چند دلیل برای عدم استفاده از آنها را برایتان فهرست کرده‌ایم:

 

مطالب مرتبط

نکات طراحی وب برای رابط کاربری سنگین محتوا

چگونه به ساده سازی طراحی سایت خود بپردازیم

طراحی و چیدمان وب سایت برای بهینه سازی موتور جستجو

 

افزایش زمان بارگذاری

هرچه صفحات وب خود را سنگین کنید‌، مدت زمان بیشتری برای بارگیری آنها طول می‌کشد. هیچ کاربری نمی‌خواهد منتظر بارگیری یک صفحه وب شود و احتمالاً دکمه برگشت را می‌زند و وب سایت شما را ترک می‌کند. ویدئوها می‌توانند صفحات وب را گنگ کرده و زمان بارگیری را افزایش دهند‌، بنظر همین دلیل کافی برای درج نکردن آنها باشد.

 

بخاطر فیلم‌های نامربوط  مورد خطاب سرزنش‌های تند و زننده قرار می‌گیرید

این احتمال وجود دارد که از فیلم‌هایی که در واقع در سرور شما نباشند استفاده کنید. اما این از نظر کاربر خیلی مهم نیست. اگر فیلم شما بد است یا به درستی بارگیری نمی‌شود‌، خود شما مقصر آن هستید. نه تنها این‌، بلکه وب سایت و طراحی کلی شما بد به نظر می‌رسد.

 

اسلایدرهای ویدیوی حواس پرتی ایجاد می‌کنند

البته‌، شما می‌خواهید علاقه بصری ایجاد کنید و توجه کاربران را هنگام بازدید از وب سایت خود جلب کنید. اما یک اسلایدر یا پس زمینه ویدئویی که به طور نامناسب استفاده شده است بیش از هر چیز دیگری می‌تواند باعث حواس پرتی شود. ایده این است که با یک کاربر درگیر شوید و آنها را وادار کنید که دعوت به عمل خاص شما را انجام دهند. با این حال‌، فیلم‌ها می‌توانند بینندگان را از CTA یا پیام اصلی صفحه وب شما منحرف کنند‌، این عکس چیزی است که شما می‌خواهید به دست آورید.

 

پخش خودکار آزار دهنده است

کاربران کنترل اسلایدرهای ویدیویی را ندارند. آنها به طور خودکار پخش می‌شوند و بدون دخالت کاربر از یک تصویر یا عنوان به تصویر دیگر می‌لغزند. خوب‌، بینندگانی که واقعاً علاقه مند به خواندن متن در آن اسلاید هستند‌، ممکن است وقت کافی برای این کار نداشته باشند. در عوض‌، نوار لغزنده به طور خودکار به اسلاید بعدی هدایت می‌شود و این برای کاربر اتفاق خوشایندی نیست.

 

برای بینندگانی که کاملاً به اسلایدها بی‌علاقه هستند‌، این تنها یک مرحله اضافی طراحی شده است. و آنها واقعا می‌خواهند از آن فرار کنند. اتلاف وقت بازدیدکنندگان می‌تواند برای تبدیل‌ها بسیار مهم باشد.

 

یک دکمه شروع در پس زمینه معنی ندارد

چه چیزی وجود دکمه شروع در فیلم پس زمینه را منطقی می‌کند؟ قطعا هیچ چیز! داشتن یک فراخوان برای عمل در پس زمینه به هیچ وجه معنی ندارد. باید از هر دو این موارد خودداری شود.

 

اسلایدرهای ویدیویی به نرخ تبدیل آسیب می‌زنند

هنگام استفاده از پس زمینه‌های ویدیویی باید بسیار مراقب باشید. آنها معمولاً کار نمی‌کنند و اگر کار کنند‌، فقط برای طاقچه‌های بسیار متمرکز یا صفحات خاص فرود است. در غیر این صورت‌، تمام کاری که در نهایت انجام می‌دهید تأثیر منفی بر نرخ تبدیل شما است.

 

سایت شما برای موبایل جلوه خوبی نخواهد داشت

پس زمینه‌های ویدیویی هیچ کاری برای دوستی موبایل انجام نمی دهند. درعوض‌، تمام کاری که شما انجام خواهید داد این است که از تمام داده‌های ارزشمند تلفن همراه استفاده کرده و سرعت وب سایت خود را برای کسانی که از Wi-Fi استفاده نمی کنند کم کنید.

 

سخن نهایی

پس زمینه‌های ویدئو‌یی، بدون توجه به محبوبیت آنها‌، باید واقعاً پشت سر گذاشته شوند. آنها برای کاربر کم کاری می‌کنند‌، زیرا باعث کم شدن سرعت سایت شما و تأثیرگذاری بر رتبه بندی SERP شما در Google می‌شود. اسلایدرهای ویدئویی را فراموش کنید و بر طراحی وب تمرکز کنید که در واقع کیفیت محتوای وب و تجربه کاربر شما را افزایش می‌دهد.

 

منبع: uvdesigns

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه