با توجه به گسترش هوش مصنوعی و افزایش محبوبیت پیام رسان‌های اجتماعی، پیام رسان فیس بوک با امکاناتی که در اختیار مدیران قرار می‌دهد کمک بسیاری در بازاریابی خواهد کرد.

کانال‌های ارتباطی طی 10 تا 15 سال گذشته تغییر کرده اند. از قدیم ایمیل یکی از روش های بازاریابی بوده است، درحالی که ایمیل به طور پیوسته بر روی سایر روش‌های ارتباطی از نظر ROI بازاریابی سود می برد، رسانه های اجتماعی، به وی
با توجه به گسترش هوش مصنوعی و افزایش محبوبیت پیام زسان‌های اجتماعی، پیام رسان فیس بوک با امکاناتی که در اختیار مدیران قرار می‌دهد کمک بسیاری در بازاریابی خواهد کرد. ژه فیس بوک نیز وارد این بازی شده اند.

بازاریابی با پلتفرم Facebook Messenger بازاریابی کمتر شناخته شده‌ایی است که در عین حال بسیار موثر خواهد بود. درست بر خلاف روش بازاریابی اینترنتی سنتی، این روش مشتریان را از طریق طریق پیام رسان فیس بوک هدف قرار می‌دهد.

اثربخشی این روش کاملا مشخص است زیرا 1.3 میلیارد کاربر مشترک دارد و هر ماه 2 میلیارد پیام را در اختیار دارد. در این مقاله قصد داریم استراتژی‌هایی که از طریق این پلتفرم به منظور افزایش کسب و کار خود می‌توانید استفاده کنید، صحبت کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مقاله توجه کنید.

چگونه کسب و کار خود را با بازاریابی رسمی فیس بوک افزایش دهیم؟

نصب Chatbot مشتری

اگرهنوز این نرم افزار را نصب نکرده‌اید، به شدت توصیه  می‌شود که chatbot messenger را در فیس بوک خود نصب کنید. Chatbot یک شکل قراردادی از روبات چت است. که این اجازه را می‌دهد تا به صورت مقابل و یک در یک با مشتریان بالقوه خود از طریق فیس بوک ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، این نرم افزار نیز مستقل از کنترل و نظارت انسان است.

استفاده از این chatbot در سایت شما، باعث می‌شود تا مشتریان متعدد را در سایت خود در یک زمان اداره کنید و این باعث می شود تا فشار از روی شما برداشته شود، در عین حال به راحتی می‌توانید سوالات مشتریان خود را پاسخ دهید.

استفاده از پروفایل های شخصی

هر زمانی که پیام رسان فیس بوک پیامی به شما ارسال می‌کند، شما فورا مشخصات عمومی خود را دریافت می‌کنید. شما می‌توانید بفهمید که آنها چه کسی هستند، چه زمانی پیام خود را ارسال کرده‌اند و همچنین جایی که در آن ساکن هستند را بیابید و دوستان آن ها و خیلی از اطلاعات دیگر را در اختیار داشته باشید. چنین دانشی شما را قادر می‌سازد تا تعاملات خود را با کاربر در هنگام گفتگو تنظیم کنید.

این به شما توانایی تطبیق آگهی‌ها را می‌دهد و فرصت‌هایی را برای پاسخ دادن به شخص مورد نظر ایجاد می‌کند. به این ترتیب، در کمپین‌های بازاریابی کار شما کارآیی بیشتری خواهد داشت.

ارسال پیام خصوصی

این امکان وجود دارد که برای افرادی که در پست های شما نظر داده‌اند پیام خصوصی ارسال کنید. تعدادی از ابزارها برای افزایش این قابلیت وجود دارد. از جمله این ابزار ها: MobileMonkey، ManyChat و WhatsHelp هستند.

به غیر از حفظ حریم خصوصی، این امکان را برای یک پیگیری موثر و یک به یک تعامل به وجود می‌آورد. به این ترتیب، کمتر احتمال دارد که مزاحم کاربران شوید و یا با محتویات نامناسب مزاحمت ایجاد کنید. فقط مطمئن باشید اعتدال بین شما و آن ها وجود دارد.

ارسال مطالب مربوطه

این کاملا حیاتی است که شما تنها مطالبی را که مربوط به مخاطبان مورد نظر هستند را برایشان ارسال کنید. زیرا اکثر مردم اغلب مطالب نامربوط را نادیده می گیرند یا محتویات و متن را حذف می‌کنند بدون اینکه حتی آنها را بخوانند و به همین دلیل فرستادن محتویات برای این قبیل افراد کاملا بی معنی است. علاوه بر این در بازاریابی ذخیره زمان بسیار مهم است.

یکی از بهترین راه‌های این کار این است که از مشتری استفاده کنید. از مشتریان خود بخواهید که پیام رسان فیس بوک خود را برای مکاتبات آینده انتخاب کنند. به این ترتیب، به احتمال زیاد، انواع مکاتبات را از شما دریافت خواهند کرد یا حتی تحمل خواهند کرد.

تمرین برای ارسال پیام‌های به موقع

حتی اگر شما مشتریان مورد اعتماد خود را هدف قرار می‌دهید، باید برخی از تعدیل ها را انجام دهید. اجتناب از ارسال پیام های تصادفی، خالی، و یا مزاحم که باعث می‌شود نه تنها آنها این پیام ها را نادیده بگیرند، بلکه احتمال دارد که آن را گزارش دهند یا مسدود کنند.

به طور کلی، یک پیام در هفته بیشتر توصیه نمی‌شود. این ترتیب نیز لازم است تا مشتریان هدف خود را برای بررسی مطالب و ذهنیت خود آماده کنید. اگر بعد از چندین پیام بازخورد مثبت از یک مشتری دریافت نکردید، فقط آن ها را از لیست پستی خود حذف کنید.

استفاده از برخی از تصاویر و فیلم ها

“یک تصویر هزاران کلمه ارزش دارد”. در واقع، بسیاری از مردم اغلب با دیدن توصیف اقلامی که ممکن است آنها را تهیه نمایند، دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل است که توصیف برخی از محصولات باید شامل تصویر و فیلم شود.

نیازی به گفتن نیست، فقط کافی است تا تصاویر و ویدیوها با محتویات و محصولاتی که شما تبلیغ می‌کنید مربوط باشند. علاوه بر این، فیلم ها باید کوتاه تر باشند زیرا معمولا فیلم های 60 ثانیه‌ایی بازخورد بهتری دارند.

ایجاد یک کانال تبدیل

هرگز به سادگی یک بازار یا مخاطب را هدف قرار ندهید. شما باید مکانیزمی برای تبدیل آنها به مشتریان واقعی ایجاد کنید. برای ایجاد این مکانیزم، شما باید برخی از استراتژی‌ها را پیاده سازی کنید.

برای انجام این کار مخلوطی از ربات های پیام رسان، پاسخ خودکار و تعاملات انسانی استفاده کنید. هر پاسخ از طرف یک مشتری را دنبال کنید و اولین فرصت را برای پردازش آن بگذارید. به یاد داشته باشید، هرچه سریع تر و موثرتر پاسخ دهید، احتمال بیشتری دارد که مشتری یک سفارش را ثبت کند.

تمرکز بر روابط پایدار

شما قطعا می‌خواهید مشتری‌های هدفمند در طولانی مدت داشته باشید. به همین دلیل است که می‌خواهید روابط طولانی مدت خود را با آنها ایجاد کنید. برای رسیدن به این شاهکار، شما باید ترکیبی از ابزارها را استفاده کنید.

مکالمات خود را با آنها به اشتراک بگذارید تا ببینند که فقط تبلیغاتی را مطابق میل آنهاست را دریافت می‌کنند. در حالیکه با آنها برخورد می‌کنید، با محبت رفتار کنید و در نهایت، در هر زمانی به دنبال آن ها باشید که آیا هنوز هم می‌خواهند محصول مورد نظر خود را سفارش دهند یا خیر. در صورت تغییر در مدیریت و یا اتوماسیون کسب و کار خود، حتما آنها را مطلع سازید.

یک “دعوت برای اقدام”

به عنوان آخرین استراتژی، باید یک «دعوت برای عمل» را در انتهای تبلیغات خود بنویسید. به این صورت که برخی از پاسخ‌های مناسب را از آنها به ارمغان می‌آورد. در عین حال، با استفاده از این استراتژی است که آنها را به منابع مناسب هدایت می کنید.

یک درخواست “اقدام” معمولی شامل شرایطی مانند “یادگیری بیشتر”، “اینجا کلیک کنید”، “اکنون اعمال کنید”، “دانلود برنامه” و غیره می‌شود. شما باید یکپارچه عمل کنید تا مشتری های خود را از دست ندهید.

سخن پایانی

امروزه در ایران به دلیل برخی مسائل، دسترسی به چنین پیام رسان‌های اجتماعی‌ای مقدور نمی‌باشد اما می‌توانید همین موارد را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام که زیر نظر فیس بوک است انجام دهید و مشتریان ثابتی را به خانواده کاری خود اضافه کنید.