طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

ایده‌های برتر خلاقانه تبلیغات کسب و کار کوچک (همراه با مثال)

شرکتهای بزرگ منابع و بودجه بیشتری برای پوشش فعالیتهای بازاریابی خود دارند. از طرف دیگر، مشاغل کوچک در بحث تبلیغات کسب و کار خود باید صرفه جو باشند. اما این بدان معنا نیست که آنها نمی‌توانند برندهای خود را از طریق بازاریابی ارتقا بدهند. در این دنیای متمرکز بر فناوری، ایده‌های ارزان قیمت و تبلیغات تجاری کوچک وجود ندارد.

 

علاوه بر این، فناوری همچنین راه را برای رویکرد تبلیغاتی هدفمندتر هموار می‌کند. این مبلغ برای مشاغل کوچک بسیار سودمند است زیرا به ازای هر هزار تومان ۷ برابرش پس داده می‌شود. و مشاغل کوچک باید جذاب ترین تاکتیک‌های بازاریابی را برای جلب توجه بکار گیرند. سالهاست که تأثیر تبلیغات برای مشاغل کوچک شما اثبات شده و آزمایش شده است. در اینجا برخی از مزایای ایجاد بهترین ایده‌های بازاریابی مشاغل کوچک آورده شده است:

 

  • سرب‌های بیشتری تولید کنید
  • بازدید از فروشگاه را افزایش دهید
  • محصولات یا خدمات را برجسته کنید
  • بازدید از وب سایت را افزایش دهید
  • افزایش آگاهی از برند
  • جستجوهای محلی را بهبود ببخشید
  • تقویت حضور و فروش آنلاین

 

با تبلیغات کسب و کار خود از رقبای خود فاصله بگیرید

بازاریابان هنگام ایجاد تاکتیک‌های تبلیغاتی باید بسیار هوشمند باشند. و هر بازاریابی یک عنصر اساسی برای تبلیغات کسب و کار کوچک شما را می‌داند طراحی گرافیک است. وقتی بازاریاب‌ها نسخه جذاب، همراه با گرافیک چشم نواز را می‌نویسند، توجه چشم اندازهایشان را جلب می‌کنند. و این مهم است اگر کسب و کار کوچک شما با شرکت‌های برجسته تری در همان صنعت رقابت کند.

 

میزبان یک رویداد محلی باشید

هنگام راه اندازی مشاغل کوچک خود، جلب توجه بازدیدکنندگان باید مهمترین اولویت شما باشد. و یکی از راه‌های ایجاد سر و صدا میزبانی یک رویداد محلی است. لازم نیست یک رویداد بزرگ ابتدایی و مناسب باشد. یک رویداد گاه به گاه برگزار کنید که مخاطبان هدف شما را به خود جلب کند. یک مهمانی کوچک، کارگاه، راه اندازی محصول، وبینار یا یک مراسم خیریه چند نمونه از این موارد است.

 

برنامه ارجاع را اجرا کنید

مشاغل کوچک باید به بازاریابی دهان به دهان اعتماد کنند. گذشته از سایر روش‌های تبلیغاتی، دهان به دهان می‌توانند به سرعت مقابله با فعالیت شما را انجام دهند. بعلاوه، هزینه ای برای شما ندارد. به عنوان مثال می‌توان کوپن‌هایی به مشتریانی داد که می‌توانند دو یا سه مشتری جدید را ارجاع دهند. یا اگر در کار رستوران‌داری هستید، می‌توانید از مصرف کنندگان بخواهید که به همراه دو نفر دیگر برای یک نوشیدنی یا دسر رایگان به آنجا بیایند.

 

به نمایشگاه‌های تجاری بپیوندید

نمایشگاه‌ها فرصت‌های عالی برای مشاغل کوچک است. پیوستن به نمایشگاه‌ها هنگام تبلیغات کسب و کار نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه می‌توانید نام تجاری خود را ارتقا دهید، مشروط بر اینکه به نمایشگاه‌های تجاری مرتبط در محل خود بپیوندید. علاوه بر این، نمایشگاه‌ها حضور جغرافیایی محلی را افزایش می‌دهند زیرا بیشتر حاضران از مناطق نزدیک هستند.

 

یک حساب Google برای کسب و کار من ایجاد کنید

ایجاد یک حساب Google برای کسب و کار من شما را به سمت آنلاین مخاطبان هدف نزدیکتر می‌کند. این درها را برای حضور آنلاین قوی تر در جستجوی Google و Google Maps باز می‌کند. حساب Google برای کسب و کار من به عنوان “لیست مشاغل” عمل می‌کند. و بهترین قسمت این است – رایگان است!

 

یک مسابقه آنلاین یا یک مسابقه آنلاین انجام دهید

یکی دیگر از روشهای ساده و مقرون به صرفه تبلیغات مشاغل کوچک، سازماندهی یک مسابقه آنلاین یا هدایای جذاب است. شما می‌توانید مسابقه خود را بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر در تجارت پوشاک هستید، می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که پیشنهادهای گرافیکی لباس را بارگذاری کرده و صفحه رسانه‌های اجتماعی خود را برچسب گذاری کنند. با این کار محافل رسانه‌های اجتماعی آنها می‌توانند برند شما را ببینند. و هر کسی که خلاقانه ترین گرافیک را داشته باشد برنده می‌شود.

 

با سایر مشاغل کوچک کار کنید

چه راهی بهتر از همکاری با سایر مشاغل کوچک برای کمک به مشاغل کوچک؟ هنگام تبلیغات کسب و کار مطمئناً انتخاب یک تجارت مشابه دیگر در کنار کسب و کار خود ایده بدی است و احتمالاً بی فایده باشد. هیچ شغلی نمی‌خواهد با رقبای خود کار کند. اما کاری که می‌توانید در عوض انجام دهید این است که از مشاغل کوچک با اهداف دیگر که ممکن است مخاطبان هدف شما هم بین آنها باشند استفاده کنید. این اطمینان می‌دهد که بازار هدف آنها به پیشنهادات شما علاقه مند خواهد شد. شما می‌توانید فضای وب سایت یا تجارت لینک خود را با هم به صورت اشتراکی استفاده کنید.

 

ایده‌های تبلیغاتی

 

موارد تبلیغاتی را توزیع کنید

مردم همیشه از دریافت کالاهای رایگان یا کالاهای تجاری از مارک‌های تجاری هیجان زده می‌شوند. خواه یک قلم باشد یا یک توپ کاهنده استرس، مردم از هدیه‌ها همیشه استقبال می‌کنند زیرا از صمیم قلب به آنها اهدا می‌شود. برای مشاغل کوچک، موارد تبلیغاتی می‌تواند بلیط شانس شما برای جلب توجه مخاطبان شما باشد. اما این بدان معنا نیست که باید اموال خود را آتش بزنید و تمام داراییتان را صرف آن کنید. موارد تبلیغاتی مشاغل کوچک وجود دارد که منحصر به فرد، کاربردی و مقرون به صرفه هستند. مهمترین چیز این است که این محصولات تبلیغاتی ارزش زیبایی را ارائه می‌دهند. کیف‌های مخصوص حمل پارچه، کیف‌های زهی، جاکلیدی‌های مخصوص، قلم، لیوان‌های سفارشی، ساعت دیواری، کلاه و…

 

یک خبرنامه ایمیل ارسال کنید

بازاریابی از طریق ایمیل یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر است که می‌تواند بازدهی بالاتری برای تجارت شما به همراه داشته باشد. بعلاوه، بازاریابی از طریق ایمیل نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی آنلاینپر هزینه ارزان تر است. شما باید اطمینان حاصل کنید که نویسندگان متن مناسبی را انتخاب می‌کنید، بنابراین ایمیل‌های شما از ابتدا تا انتها خوانده شوند. بعلاوه، بازاریابان می‌توانند ایمیل‌ها، بخش‌های لیست ایمیل و حتی پیگیری نتایج را شخصی سازی کنند. شما می‌توانید در مورد محصولات یا خدمات جدید خود، پیشنهاد زمان محدود، تخفیف‌های انحصاری و سایر مشوق‌های غیر قابل مقاومت در ایمیل خود به مخاطبان خود اطلاع دهید.

 

در روزنامه‌های محلی تبلیغ کنید

وقتی تبلیغات تجاری خود را در یک روزنامه محلی به انجام می‌رسانید فرصت زیادی برای رشد خود ایجاد می‌کنید. این که تبلیغ شما در بین هزاران خواننده نمایش داده می‌شود یک حرکت گسترده است. اگرچه این یک رویکرد خیلی هدفمند نیست، اما تبلیغات روزنامه‌های محلی چشم اندازهای محلی بیشتری را به کار شما دعوت می‌کند.

 

پست‌های شبکه‌های اجتماعی را تقویت کنید

خواه هدف شما از تبلیغات کسب و کار خود ایجاد آگاهی از برند، ترافیک وب سایت یا افزایش درآمد باشد، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید. بیش از نیمی از جمعیت جهان در شبکه‌های اجتماعی هستند. این رقم حیرت انگیز دلیل اصلی این است که هرچه بیشتر مارک‌های تجاری استراتژی‌های بازاریابی خود را در شبکه‌های اجتماعی تقویت می‌کنند.

 

از طریق هر کانال رسانه اجتماعی که تبلیغ می‌کنید، این امکان را دارید که قابلیت مشاهده پست خود را افزایش دهید. علاوه بر این، بیشتر شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی به بازاریابان اجازه می‌دهند مخاطبان مرتبط خود را محدود کنند. به علاوه، مشاغل کوچک نیز می‌توانند از گزینه‌های بهینه سازی بودجه استفاده کنند. آنها قادر به کنترل و نظارت بر هر ریالی که برای تبلیغات هزینه شده خواهند بود. صفحات شبکه‌های اجتماعی رایگان هستند، این بدان معناست که پست‌های شما به گرافیک خلاصه می‌شوند و کپی می‌شوند.

 

یک نکته حرفه‌ای:

حتی اگر قابلیت مشاهده پست رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش ندهید، پست شما هنوز هم می‌تواند ویروسی شود. تا زمانی که گرافیک چشم نوازی ایجاد کنید، کاربران شبکه‌های اجتماعی احتمالاً پست شما را به اشتراک می‌گذارند. به نوبه خود، برند شما به رسمیت شناخته می‌شود و حضور آنلاین شما را تقویت می‌کند.

 

منبع: penji

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه