طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
بازاریابی ایمیل از ایده تا اجرا و قابلیت‌های موجود

بازاریابی ایمیل از ایده تا اجرا و قابلیت‌های موجود

امروزه یكی از موثرترین راه‌های بازاریابی، مطمئناً بازاریابی از طریق ایمیل است. این شیوه امروزه بطور گسترده‌ای توسط همه بازاریاب‌های B2B یا (business to business) که نه تنها متعلق به شرکت‌های غول پیکرند بلکه آن‌هایی که در شرکت‌های کوچک نیز مشغولند استفاده می‌شود. این شیوه بازاریابی هم اکنون از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که پیام مناسب را در زمان مناسب برای کاربران مناسب ارسال می‌کند.

اما اجرای آن به آسانی که به نظر می‌رسد آسان نیست! برای بهینه‌سازی‌، بازاریابان باید روش آزمایش A / B را بر روی عناصر بی‌شماری از بازاریابی ایمیل از جمله قسمت موضوع ایمیل و طراحی کلی ایمیل انجام دهند.

اما تنها انجام آزمایش A / B کافی نیست‌، بازاریابان برای اطمینان از موفقیت‌، باید تحویل آدرس ایمیل را نیز آزمایش کنند.

 

چه مفهومی داره؟

اگر نامه الکترونیکی دقیق تهیه شده شما به گیرندگان شما نرسد‌، در نهایت تمام تلاش و خلاقیت شما بیهوده خواهد بود. بازاریابی ایمیل عموما در مورد معرفی محصولات و خدمات با ارسال ایمیل‌های سفارشی به مشتریان شخصی شما است.

اما اگر هیچ یک از ایمیل‌هایی که ایجاد می‌کنید به مشتریان بالقوه خود نرسد؟

بله‌، ایمیل‌های شما ممکن است به آدرس ایمیل مشتری شما بروند اما به جای اینکه به صندوق ورودی مشتری بروند، سر از جانک(junk) درآورند!

آیا هیچ یک از ما پوشه جانک را حتی یکبار در ماه‌، بررسی می‌کنیم؟ چه رسد به مرتب‌!

پاسخ همانطور که انتظار می‌رود یک نه بزرگ است. بنابراین باید انواع آزمایش‌های زیر را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که نامه‌های الکترونیکی شما در صندوق ورودی اصلی وارد می‌شوند.

 

آزمایش لیست سید(seed)

لیست سید چیزی نیست جز مجموعه‌ای از آدرس‌های ایمیل که می‌خواهید قبل از ارسال نامه الکترونیکی به آدرس‌های مشتریان بالقوه خود‌، به آن‌ها ارسال کنید. به همین دلیل است که قبل از ارسال ایمیل واقعی‌، باید یک لیست سید را برای خود داشته باشید تا بتوانید میزان تحویل ایمیل خود را از طریق ایمیل‌های مختلف و دستگاه‌های مورد استفاده خود بررسی کنید. این نوع آزمایش برای تعیین این است که آیا ISP ، ایمیل شما را می‌پذیرد؛ زیرا بسیاری از‌ISP ها و شبکه‌ها از لایه‌های مختلف فیلتر تشکیل شده‌اند. پس از انجام این آزمایش با ارسال ایمیل به لیست سید خود‌، باید بفهمید که ایمیل در صندوق ورودی یا بخش جانک فرود آمده است یا خیر.

 

تست فیلتر محتوا

همانطور که از نامش پیداست‌، این نوع آزمایش برای فیلتر کردن ایمیل‌های شما با استفاده از فیلترهای محتوای خاص مانند MessageLabs ، انجام می‌شود. این نوع آزمایش، مانند آزمایش لیست سید، شما را ملزم به ارسال ایمیل به لیست سید می‌کند تا کارآیی فیلتر محتوا را بررسی کند و همچنین بررسی کند که ایمیل‌ها در صندوق پستی چگونه است.

 

آزمایش احراز هویت

تأیید اعتبار در بازاریابی ایمیل، جهت حصول اطمینان از جعلی نبودن محتوای ایمیل شما انجام می‌گردد. این نوع آزمایش برای بررسی اینک است که آیا ایمیل‌هایی که می‌نویسید از طریق فیلتر‌های DKIM و SPF عبور می‌کنند ‌یا خیر. این فناوری‌های احراز هویت ایمیل است که به ISPS کمک می‌کند تا از اسپم‌های ورودی محافظت کند. اگر از این فناوری‌ها استفاده می‌کنید، اعتبار شما تأیید شده که با استفاده از دامنه عرضه شده به همراه آدرس IP ، حق کاملی برای ارسال ایمیل دارید. اگرSPF  را به دامنه خود اضافه کنید‌، کار شما آسان می‌شود زیرا دریافت سرورهایی مانند Google و حتی Yahoo نیز می‌تواند ایمیل‌های شما را برای تأیید هویت ارسال کننده تأیید کند.

می توانید به این فن‌آوری‌ها مانند گذرنامه فکر کنید که شما را به صندوق ورودی گیرنده خود سوق می‌دهد.

 

آزمایش دامنه لیست سیاه وIP

اگر مدت زمان طولانی بازاریابی ایمیل را انجام می‌دهید، می‌دانید که یک تن از آدرس‌های IP هر روز در بانک اطلاعات اسپم ثبت می‌شود. شما باید این آزمایش را انجام دهید تا تأیید کنید که دامنه و آدرس IP شما در واقع جزئی از پایگاه داده ضد اسپم است.

 

منبع: designer-daily

حسین عبدالله نژاد

درباره حسین عبدالله نژاد

حسین عبدالله نژاد هستم متولد ایران و ساکن گلستان. کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه گلستان، داراری سابقه پژوهش علمی و علاقمند به تحقیق و ترجمه. دوستدار فوتبال، طبیعت، زبان انگلیسی و علاقمند به گل کاری.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه