طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
بازخوردهای منفی

بازخوردهای منفی صفحات اجتماعی خود را چگونه پاسخ دهیم

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3آگوست 2020

وقتی صحبت از رسانه‌‌های اجتماعی‌ می‌شود، این نظرات و بازخوردهای منفی است که، بیشترین نگرانی را برای صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​ایجاد‌ می‌کنند.

 

بازخوردهای منفی می‌تواند تأثیر بسزایی در کسب و کار شما داشته باشد، ناامیدی و اضطرابی که‌ می‌توانند ایجاد کنند ناگفته نماند. درعوض، با کمی تفکر رو به جلو‌ می‌توانید آنها را به فرصتی برای جذب مشتری بیشتر تبدیل کنید.

 

مطالب مرتبط

چگونه به ایمیل بازخورد مشتری پاسخ دهیم

استراتژی بازخورد مشتری و روش‌های دریافت آن از مشتری

نحوه ارائه بازخورد به کارمندانی با واکنش تدافعی

 

به بازخوردهای منفی به صورت خصوصی پاسخ دهید

تعدادی از مشاغل ترجیح‌ می‌دهند به صورت منفی و خارج از دید عمومی به بازبینی‌‌های منفی پاسخ دهند. در رسانه‌‌های اجتماعی باید بتوانید از طریق پیام خصوصی پاسخی ارسال کنید. از این پیام به عنوان فرصتی استفاده کنید:

 

  • سلام کن و خودت را معرفی کن
  • از آنها بخاطر بازدید از مشاغلتان و وقت گذاشتن برای بازخورد تشکر‌ می‌کنید
  • عذرخواهی‌ می‌کنم از اینکه تجربه آنها مطابق انتظارشان نبود.

بقیه پیام به شرایط بستگی دارد. شما‌ می‌توانید نوعی جبران خسارت ارائه دهید (به عنوان مثال ما دوست داریم دفعه بعد که بازدید‌ می‌کنید، یک همبرگر رایگان به شما پیشنهاد دهیم، تا تجربه خود را جبران کنید) یا به آنها بگویید که شما محصول را تنظیم کرده اید (به عنوان مثال در پاسخ به بازخورد شما ما اندازه همبرگر خود را افزایش داده ایم).

 

بصورت عمومی پاسخ دهید

هنگامی که پاسخ خصوصی ارسال کردید، مطمئن شوید که به صورت عمومی نیز پاسخ‌ می‌دهید. هر خواننده یا مشتری بالقوه ای که در این بورس کالا مشاهده‌ می‌کنید، می‌بینید که شما این شکایت را تأیید کرده اید و برای اصلاح اوضاع تلاش‌ می‌کنید. این به ایجاد شهرت شما کمک‌ می‌کند، به مشتریان بالقوه اطمینان‌ می‌دهد که به بازخورد گوش‌ می‌دهید و به آنها توجه می‌کنید.

 

پاسخ عمومی شما‌ می‌تواند به شرح زیر باشد، ‘متأسفیم از اینکه شما از محصول ما ناراضی هستید. این هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که هر مشتری از تجربه خود لذت‌ می‌برد. ما برای بازخورد‌‌های اضافی به شما پیام خصوصی داده ایم و‌ می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که همه تلاش خود را برای حل اوضاع انجام خواهیم داد. ”

 

در صورت لزوم زمان بخواهید

گاهی اوقات ممکن است با شنیدن هرگونه انتقادی حالت تدافعی به خود بگیریم یا عصبانی شویم. در این گونه موارد گفتن جمله‌هایی نظیر «ممنون از بازخورد شما. دوست دارم در مورد صحبت‌های شما بیشتر فکر کنم و نتیجه را به شما اطلاع دهم… نکته‌ای دیگری به ذهنتان می‌رسد که دانستن آن مهم باشد؟» نشان می‌دهد که شما صحبت‌های مطرح شده را جدی می‌گیرید و از نا گفته نماندن مطلبی اطمینان حاصل می‌کنید.

 

پاسخ‌‌ها را آماده کنید

در حال حاضر، هنگامی که احساس ناامیدی‌ می‌کنید، ممکن است وقت نداشته باشید که بهترین پاسخ ممکن را بدهید. پیش نویس پاسخ‌‌های پیش از موعد‌ می‌تواند به شما کمک کند سریع و به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید. در حالی که برخی از جزئیات‌ می‌توانند تغییر کنند، داشتن چند نکته برای شروع‌ می‌تواند کار شما را بسیار ساده تر کند.

 

برای شروع کار، ما یک الگوی پیام خصوصی را در زیر گنجانده ایم.

 

سلام (نام او) ،

متأسفیم که تجربه شما مطابق انتظارات نبود. ما از نظرات شما قدردانی‌ می‌کنیم و‌ می‌خواستیم به شما اطلاع دهیم مشکلات مربوط به خدمات به مشتریان به ندرت اتفاق می‌افتد. اگر ‌بازخورد‌‌های دیگر ما را مطالعه کردید، می‌بینید که ما به ارائه خدمات عالی به مشتری افتخار‌ می‌کنیم و دوست داریم همین کار را برای شما انجام دهیم. ما‌ نمی‌توانیم تجربه قبلی شما را تغییر دهیم، با این حال‌ می‌خواهیم <مورد / خدمات> تعریف دیگری را برای شما ارائه دهیم. ما امیدواریم که این امر به نوعی باعث شود بتوانید به عنوان مشتری بازگردید.

ارادتمند شما

(نامتان)

 

آیا‌ می‌توانم ‌بازخورد‌‌های منفی آنلاین را حذف کنم؟

شرایط بسیار کمی وجود دارد که شما‌ می‌توانید یک ‌بازخورد را از صفحه اینستاگرام یا نمایه گوگل برای کسب و کارتان حذف کنید.

 

اگر‌ می‌توانید شواهدی مبنی بر ‌بازخورد منفی ارائه دهید:

  • نادرست است (به عنوان مثال شخص هرگز مشتری تجارت شما نبوده است)
  • شخص انگیزه قبلی دارد
  • توسط یک رقیب فرستاده شده (به عنوان مثال، شما‌ می‌توانید تصاویری ارائه کنید که همان شخص برای مشاغل مشابه در منطقه شما نظر منفی را به جای گذاشت، وقتی بعید است که مشتری همه آنها باشد).

 

 

نکته: ایجاد و ارائه بازخوردهای منفی جعلی یا ایجاد انگیزه برای ‌خدشه دار کردن بازخورد‌‌های مثبت آنلاین نقض قانون رقابت و مصرف کننده ۲۰۱۰ است و‌ می‌تواند جریمه ای را به دنبال داشته باشد.

 

منبع: smallbusiness

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه