این روزها درخواست بازخورد مشتری روش رایجی برای ارتقای برند محسوب میشود. اغلب اوقات، مشتریان به دنبال تعامل یا خرید خدمات، نظرسنجیهای سریع را دریافت میکنند. اما بازخورد مشتری در بلند مدت چه ارزشی دارد؟ هنگامی که مورد تجزیه و تحلیل و کاربرد استراتژیک قرار میگیرد، برای رشد و موفقیت کلی شما یسیار حیاتی است. در ادامه این مقاله شش مزیت اصلی بازخورد مشتری برای نام تجاریتان را ذکر کردهایم:
مطالب مرتبط
استراتژی بازخورد مشتری و روشهای دریافت آن از مشتری
چگونه میتوان وب سایتهای تعاملی ایجاد کرد
هنر افزایش و ایجاد وفاداری به برند در مشتری
کسب اعتماد بیشتر مشتریان
با سوال پرسیدن از مشتریان در مورد تجربهشان، نشان میدهید که برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. این ژست راهی قدرتمند برای جلب اعتماد آنها است. برای اینکه واقعاً به آنها نشان دهید که نظرات آنها مهم است، پس از عمل به پیشنهادات آنها، این کار را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر آنها ذکر کنند که ساعات خدمات مشتری بسیار کوتاه است و شما موفق به حل این مشکل شده اید، آنها را در مورد ساعات طولانی جدید خود مطلع کنید.
حفظ بیشتر مشتری
همانطور که اکثر شرکتها میدانند، خرید یک مشتری جدید حدود پنج برابر بیشتر از نگهداری مشتری موجود است. اقدام به بازخورد مشتری روش خاصی برای حفظ بیشتر مشتری است، زیرا آنها از تغییراتی که شما ایجاد کرده اید تا تجربه بهتری به آنها بدهند قدردانی خواهند کرد. به طور خاص، صرف وقت برای جلب رضایت مشتریان ناامید کننده میتواند به شما در حفظ تجارت آنها و جلب وفاداری آنها کمک کند.
محصولات بهبود یافته
هنگامی که مشتریان درباره محصولات و خدمات خاص نظر میدهند، توجه لازم ر ا داشته باشید. بازخورد آنها باید با تیم تحقیق و توسعه شما به اشتراک گذاشته شود، زیرا ممکن است برای بهبود آنچه میفروشید ضروری باشد. به عنوان مثال، اگر یک مورد خاص دارای نقص طراحی باشد یا بسته اشتراکی نتواند نیازهای مشتریان شما را برآورده کند، نام تجاری شما میتواند در زمینه بهبودهایی کار کند که رضایت همه خریداران را جلب کند.
خدمات مشتری قویتر
اگر مشتریان با خدمات شما مشکلی دارند، نظرات آنها باید بلافاصله برای کارکنان مرکز تماس شما ارسال شود. نمایندگان شما چهره برند شما هستند و آنها باید ارزشها و نگرشی را که شرکت شما برای آن قائل است انتقال دهند. از بازخورد برای آموزش بهتر عوامل استفاده کنید و به آنها کمک کنید تا در نقش خود رشد کنند تا بتوانند خدماتی را که مشتریان شما میخواهند ارائه دهند.
درک بهتر رضایت مشتری
اندازه گیری CSAT یا نمره رضایت مشتری برای اکثر برندها در اولویت است. با درخواست از مشتریان برای پر کردن یک نظرسنجی ساده با استفاده از سیستم رتبه بندی، میتوانید سطح رضایت کلی آنها را تعیین کنید. برای بدست آوردن این اعداد مهم و طراحی تجربه مشتری قویتر، از نظرسنجی استفاده کنید.
امکان ایجاد تجربه مشتری مداری
به یاد داشته باشید که در پایان روز، هر تجربه نیاز به مشتری مداری دارد. مشتریان شما از شما میخواهند محصولات و خدمات مورد نظر خود را ایجاد کنید و به شما احتیاج دارند که به وقت آنها احترام بگذارید. با استفاده از بازخورد آنها برای ایجاد سفرهای مشتری کارآمد و شگفت انگیز، آنها را عاشق نام تجاری خود خواهید کرد. بازخورد مشتری میتواند برای تقویت شرکت شما به عنوان یک کل استفاده شود. با به اشتراک گذاشتن چنین اطلاعاتی با کارمندان در سراسر سازمان و باز بودن برای تغییر، شرکت شما میتواند به طور مداوم انواع تجربیات مشتری را ارائه دهد که شما را از رقابت متمایز کند.