طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
هوش مصنوعی

تأثیر هوش مصنوعی بر رسانه‌های اجتماعی


با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای مختلف برای رسانه‌های اجتماعی برای پیروزی در میان رقابت‌های مختلف به وجود آمده است  AI و یا همان سیستم هوش مصنوعی امروزه بسیار پیشرفت کرده است و امروزه بسیار پرکاربرد است و باعث می‌شود تا کاربر تجربه‌های بهتری در سیستم عامل‌های اجتماعی داشته باشند، AI تجربه سفر کاربری را برای افراد رقم می‌زند. امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که اطلاعات تنها کلیک است. این موضوع باعث شده است تا زندگی امروزی تحت تاثیر قرار گیرد و ما بخواهیم تا افکارمان را به اشتراک بگذاریم. در این قسمت جایی است که رسانه‌های اجتماعی وارد می‌شوند. رسانه‌های اجتماعی بخشی از زندگی روزمره ما هستند که نمی‌توانند نادیده گرفته شوند. این اثرات مثبت و منفی دارد.

اکثر ما به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، نمایش مشخصات عمومی و غیره معتاد شده ایم. و زندگی ما کاملا وابسته به این شبکه‌های اجتماعی شده است. علاوه بر این  رسانه های اجتماعی به  یک پلت فرم بزرگ برای کارآفرینان، کسب و کارها، سازمان‌ها و متخصصین تبدیل شده است و در این راه بسیار پیشرفت کرده است.

برای موفقیت بیشتر و پیشی گرفتن از رقبا، کسب و کارها و سازمان‌های مختلف هوش مصنوعی را انتخاب کرده‌اند که امروزه در رسانه‌های اجتماعی رو به گسترش است.

با استفاده از تکنولوژی رو به رشد، انواع وسیعی از ابزارها برای هدف گیری مخاطبان مناسب در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند. AI در حال ایجاد یک تجربه کاربری بهتر در شبکه های اجتماعی است. در این مقاله قصد داریم تا درباره چگونگی عملکرد هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی صحبت کنیم:

استفاده از chatbots و دستیار مجازی:

Chatbots ها به نفع اسپانسرها در وب سایت های اجتماعی است. در واقع در این فرآیند فرضیات کاهش یافته تا فرآیند بسیار موثر باشد. این سیستم به بازاریابان کمک کرده است و باعث می شود تا بازاریابان به طور کامل تجزیه و تحلیل کنند و با توجه به منافع خودشان با مشتریان در ارتباط باشند. بسیاری از سازمان ها توانایی chatbots را کم اهمیت می دانند.

در عوض، این خاصیت‌ها بسیار مفید هستند و قدرت زیادی در استراتژی بازاریابی دارند. علاوه بر این، ربات‌ها مقالات را در رسانه های اجتماعی مقایسه می کنند و به بازاریابان کمک می کنند تا شیوه های قابل اعتماد را برای جذب مشتری مناسب انتخاب کنند.

بهینه سازی محتوا برای سایت های اجتماعی:

محتوا نقش مهمی در افزایش فروش و آگاهی از برند دارد و می تواند توسط دستیاران مجازی یا chatbots نیز ایجاد شود. محتوا ها شامل مطالب مانند مصاحبه ها، سرفصل ها، وبینارها و غیره است. سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی به بازاریابان کمک می کند محتوای خود را بهینه سازی کنند. این به معنای درک منافع مخاطب، نقاط قوت و ضعف دیگر بازاریابان و روند گوناگون در رسانه های اجتماعی است.

هوش مصنوعی

پیش بینی رشد:

پرسش های زیادی در رابطه با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و نرم افزار مدیریت می شوند. هنگامی که یک کاربر نظر خود را در قالب یک دیدگاه یا از طریق ایمیل به اشتراک میگذارد، مکانیزم AI برای پاسخ به کاربر به طور خودکار برای پاسخ و رفع نگرانی کاربر داده می شود.

همچنین، الگوریتم های مختلفی توسعه یافته است که می تواند درخواست ها یا پیشنهادات را مرتب کند. سیستمهای AI هر درخواست را طبقه بندی می کنند و آنها را به عنوان پیشنهاد، شکایت یا پرس و جو ارزیابی می کنند. با کمک این تکنیک‌های خودکار، بازاریابان می توانند شرایط را با روش هوشمندانه و با ثبات تطبیق دهند.

غنی سازی استراتژی های تأثیرگذار که توسط بازاریابان استفاده می شود:

استراتژی های بازاریابی تاثیر گذار، افزایش بازده عالی و افزایش ROI رسانه های اجتماعی را افزایش می دهد. این تکنولوژی در صنعت محبوب است، زیرا این تکنیک از کاربران سایت های برجسته اجتماعی برای تبلیغ انواع برند ها استفاده می شود. و یک ابزار بازاریابی موثر است.

بازاریابان بر هوش مصنوعی تکیه می کنند تا  مشتریان خود را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کنند، زیرا نفوذ زیادی در شبکه های رسانه های اجتماعی وجود دارد. از این رو، انتخاب یک عامل موثر که برای تبلیغ لوگو تجاری ایده آل است، ضروری است و هوش مصنوعی در انجام این کار کمک می کند.

خدمات مشتری رضایت بخش:

هدف اصلی هر کسب و کار و سازمان، رضایت مشتری است. تحقیقات نشان داده است که حدود 60 درصد از اولویت کسب و کار ها ، رضایت مشتری است. کسب و کار ها به منظور کسب رضایت بالا در میان مشتریان تلاش می کنند تا خدمات مشتری خود را افزایش دهند. با پیشرفت هوش مصنوعی در بازاریابی، کسب و کارها هم اکنون می توانند خدمات بالاتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

بهبود تجربه کاربر در سیستم عامل های اجتماعی:

حدود 2.8 میلیارد نفر امروز از شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و این سیستم عامل ها در رقابت با یکدیگر قرار دارند. استفاده روزافزون  و هر روز از رسانه های اجتماعی و کاربران جدید ، داده های بزرگ سازماندهی نشده ای را به همراه دارد که، پردازش  این داده های بزرگ دشوار می شود. از این رو، شبکه های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، Instagram، و غیره، از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

توییتر با استفاده از AI بر روی موضوعاتی که در حال حاضر بسیار طرفدار دارد را  نظارت می کند و رتبه بندی تگ ها را تعیین می کند. همچنین تلاش می کند تا توییت ها را به ترتیب ارتباطات رتبه بندی کنند و از لحاظ تاریخ آنها را رتبه بندی کنند. این به بهبود پلتفرم کمک می کند.

فیس بوک از AI برای تجزیه و تحلیل فعالیت یک کاربر استفاده می کند و از آن برای بهبود تجربه کاربر استفاده می کند. الگوریتم های مختلفی برای ردیابی نظرات در پست های مختلف استفاده می شود و از آنها برای رتبه بندی در بالای  اخبار کاربر استفاده می شود. همچنین در فیس بوک تشخیص چهره استفاده می شود که کاربران را قادر می سازد عکس ها را تگ کرده و سایرین را با استفاده از موقعیت مکانی یا سایر اطلاعات دیگر پیدا کنند.

به تازگی، Instagram اعلام کرده است که برنامه تلفن همراه خود را با ویژگی های پیشرفته ای که به افراد کم بینا کمک می کند، ارتقا می دهد. علاوه بر این، اینستاگرام نیز شروع به استفاده از یک فناوری جدید هوش مصنوعی کرد که میتواند به راحتی عکسها را تشخیص دهد.

بهبود فرآیند گوش دادن اجتماعی:

فرایند ردیابی مکالمات مبتنی بر کلمات، علامت های تجاری یا عبارات خاص به عنوان گوش دادن به اجتماع اشاره می شود. داده های جمع آوری شده توسط ردیابی برای نوشتن مقالات مورد نظر برای مشتریان خاص یا یافتن فرصت های شغلی در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. گوش دادن به اجتماع، بازاریابان را قادر می سازد تا به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنند و کمپین های طراحی را جذب کنند.

شناخت تصویر در بازاریابی:

با استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات در رسانه های اجتماعی رو به رشد است، تصاویر یک هدف جدید پیدا کرده اند این فن آوری به فروشندگان اجازه می دهد تا به طور موثر از تصاویر استفاده کنند که باعث افزایش میزان تعامل می شود. علاوه بر این، تشخیص تصویر توسط بازاریابان برای تعیین رفتار مشتری استفاده می شود.

رشد تحلیل رقیب:

تجزیه و تحلیل پروفایل های اجتماعی رقبا به صورت دستی زمان مصرف می کند. تجزیه و تحلیل مبتنی بر AI تمرکز بر دقت و زمان صرفه جویی است. این همچنین ایده هایی از جنبه های مختلف دیگر مانند فروش را می دهد. تقریبا غیرممکن است که چنین داده هایی را با استفاده از روش های سنتی تجزیه و تحلیل کنیم

تجزیه و تحلیل احساسات اجتماعی:

تجزیه و تحلیل قابل اعتماد از برند ها می تواند با تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی ثابت تشکیل شده است. پست ها تجزیه و تحلیل شده و تعیین می شود که آیا پست خاص تاثیر مثبت یا منفی بر کاربران دارد. این به عنوان تجزیه و تحلیل احساسات شناخته شده است. توییتر، محبوب ترین سایت رسانه های اجتماعی از پایتون برای تحقق احساسات استفاده می کند با این حال، ردیابی و تجزیه و تحلیل آگهی ها و پست ها در این سیستم عامل های اجتماعی می تواند دشوار باشدAI. ساخته شده است آن را آسان تر به تجزیه و تحلیل و پیگیری چنین وظایف و به نوبه خود، موجب صرفه جویی در زمان و تلاش زیادی.

نتیجه:

اثر هوش مصنوعی در سراسر جهان دیده می شود. ما با تکنولوژی AI هر روز از گوشی های هوشمند تا سایت های رسانه های اجتماعی تعامل می کنیم. بازاریابانی که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند مزیت رقابتی زیادی نسبت به افرادی که از این تکنولوژی استفاده نمی کنند. از این رو، AI در رسانه های اجتماعی نه تنها درآمد یک سازمان را افزایش می دهد، بلکه یک محیط امن تر را برای کاربران خود فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه