طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
هوش مصنوعی

تأثیر هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی (Artificial Intelligence) به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود.

به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل را داشته باشند.

بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند) تعریف کرده‌اند.

در این مقاله قصد داریم به هوش مصنوعی، یادگیری آن از تجارت و جایگاه آن در تجارت امروزی بپردازیم به طوری که هوش مصنوعی یا به اختصار AI قادر است تجربه‌ی مشتریان شما را شخصی سازی، رفتار آینده آن‌ها را پیش بینی و برای درک درست شما نسبت به بینش مشتریان حائز اهمیت باشد .

به عنوان تاجر ما می‌خواهیم رابطه‌ای را با مشتریانمان برقرار کنیم یا روابط را با مشتریان فعلی خود تقویت کنیم به همین دلیل، مشتریان را دسته بندی کرده و پیام‌های خاصی برای هر یک از آنها در نظر می‌گیریم و به هدف تقویت رابطه برای آن ها ارسال می‌کنیم حالا نکته‌ی مهم شناخت، بررسی و تفیکیک مشتریان از هم است که این مهم به وسیله‌ی هوش مصنوعی امکان پذیر است.

در بازاریابی آنلاین ما به عنوان یک تاجر موفق باید به جمع آوری اطلاعات مختلف از مشتریان بپردازیم و به نوبه‌ی آن بهترین کمپین مرتبط با آن را ایجاد کنیم تا در بهترین زمان و کمترین مزاحمت تبلیغاتی برای مشتریان، بیشترین اثرگذاری را در آنها داشته باشد.

باید بدانیم که مشتری که با آن سر و کار داریم هوشمند و از همه نظر با مشتریان که به طور فیزیکی به شما مراجعه می‌کنند در سطح بالاتری قرار دارند چون با تکنولوژی مدرن سر وکار و تسلط کامل به آن دارند و با تحقیق و بررسی به انتخاب و خرید می‌پردازند پس نباید مشتری را دست کم گرفت و با تعامل بیشتر با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی اطلاعات از آنها به دست آورد.

به منظور پیوند شبکه‌های اجتماعی با زندگی امروزمصرف کنندگان آزادی بیان و قدرت انتقاد آنها نیز بیشتر گشته است و به طور کلی کاربران از هم تاثیر می‌پذیرند و می‌توانند به هم با ارائه نظرات کمک کنند و حالا وظیفه‌ی شما به عنوان یک کسب و کارکمک گرفتن از هوش مصنوعی و جمع آوری اطلاعات و تصمیم گیری بهینه برای مصرف کنندگان است.

توانایی دسترسی، ادغام و تجزیه و تحلیل اطلاعات استخراج شده از داده های ارائه شده توسط AI فرصتی بی سابقه‌ای را برای بازاریابی دیجیتالی ارائه می‌دهد که شناسایی کاربران اصطلاحا به یک منبع پویا (dynamic resource) تبدیل می شود.

منابع پویا ( dynamic resource ):

منابع پویا در هوش مصنوعی و به کارگیری آن در تجارت محدود به کورتانا، سیری و الکسا نیست و نمایندگان بزرگتری در صنعت هوش مصنوعی نیز وجود دارند که در خدمت مصرف کننده هستند. برای مثال می‌توان به بازاریابی ایمیلی، با تقسیم بندی خودکار و پیکربندی به تناسب کاربران در نظر گرفت.

بنابراین کارشناسان عرصه فناوری هوش مصنوعی را به داده‌ها متصل کرده‌اند تا نتایج به دست آمده منطبق با نیاز های روز مشتریان باشد.

هوش مصنوعی به دور از ایجاد محتوای بی معنی برای ایجاد محتوای اصلی و صد در صدی و با یک استاندارد اساسی در بستر وب به ما کمک می‌کند و رسانه های خارجی که در حال حاضر از AI استفاده می کنند اسوشیتد پرس است که برای نوشتن اخبار و جذب ترافیک به صفحات خود استفاده می کند.

همچنین، با پیاده سازی یک استراتژی مبتنی بر بازاریابی محتوا و هوش مصنوعی، برند شما قادر خواهد بود تا نیازهای کاربر را پیش بینی کند و محصول یا سرویس را قبل از جستجوی آن، با استفاده از عناصر نظیر تجزیه و تحلیل پیش بینی کند.

انتظار می‌رود صاحبان مشاغل در سال‌های آینده بازاریابی آنلاین هوش مصنوعی را بسیار صریح‌تر درک کنند. اگرچه هنوز خیلی زود است که تعیین کنیم که نقش آن حتی باعث تغییر اکوسیستم زندگی ما خواهد شد.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه