طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
هوش مصنوعی: 4 مزیت اصلی برای تجربه مشتری

تجربه مشتری: ۴ مزیت اصلی هوش مصنوعی

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3دسامبر 2020

این روزها وقتی به چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در خدمات مشتری فکر می‌کنید‌، شاید چت بات‌ها به ذهنتان برسد. در واقع‌، چت بات‌ها نحوه تعامل مشتری با برندها را دوباره تعریف کرده اند و به مشتریان کمک می‌کنند تا پاسخ خود را سریعتر پیدا کنند و خریدهایشان را به صورت یکپارچه انجام دهند. AI با این حال‌ توانایی ارائه چیزی فراتر از خدمات مستقیم به مشتری را دارد. این فناوری همچنین ممکن است در تجربه کلی مشتری نقش پشت صحنه داشته باشد و در واقع بر نحوه رفتار مشتری تأثیر بگذارد. هوش مصنوعی می‌تواند با همکاری نزدیک با داده‌های بزرگ و حتی اصول روانشناسی رفتاری‌، به مارک‌های تجاری کمک کند تا مخاطبان خود را به طور موثرتری پیدا کنند و کیفیت تجربه مشتری را متحول کنند. در ادامه این مقاله چهار مزیتی که هوش مصنوعی به تجارتتان می‌رساند ذکر کرده‌ایم.

 

مطالب مرتبط

استراتژی هوش مصنوعی و کاربرد در تجارت آنلاین، چرا و چگونه؟

۵ دلیل برای استقرار تجربه مشتری همه کاناله

۵ مانع موفقیت در خدمات مشتری کدام‌اند؟

 

راحتی

همانطور که هر مشتری به شما خواهد گفت‌، راحتی از اصول مهم رضایت مشتری است. شرکت‌های بسیاری از AI برای ارائه خدمات فعال استفاده می‌کنند که باعث صرفه جویی در وقت و ناامیدی مشتریان می‌شود. به عنوان مثال‌، ایرفرانس از چت باتی به نام لوئیس در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد که در زمان واقعی از طریق مسنجر به مشتریان کمک می‌کند. با استفاده از داده‌های مشتری‌، چت بات قادر به ارائه اطلاعاتی مانند زمان ورود مسافر یا هزینه چمدان است. چت بات علاوه بر پاسخ به سوالات‌، اهداف مسافر را نیز ردیابی می‌کند‌، خدمات و اطلاعات مرتبط را ارائه می‌دهد که مشتری در آن لحظه خاص ممکن است مفید باشد. به طور مشابه‌، میشلن با استفاده از هوش مصنوعی از قبل تعیین می‌کند که لاستیک مشتری باید تعویض شود یا خیر. بنابراین استفاده موثر از داده‌ها برای ارائه خدمات فعال از مزایای عمده هوش مصنوعی است.

 

پیشنهادات هدفمند

یکی از جالب ترین جنبه‌های هوش مصنوعی این است که چگونه می‌توان از آن برای تأثیرگذاری بر رفتار مشتری استفاده کرد. وقتی داده‌های کلان با روانشناسی رفتاری ترکیب می‌شوند‌، هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این منابع مشتریان را به طور موثر هدف قرار دهد و آنها را به سمت خرید سوق دهد. از هوش مصنوعی ممکن است برای اساساً پیش بینی رفتار انسان استفاده شود. دانشمندان معمولاً هنگام انجام مطالعات توسعه زبان‌، از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی با هم استفاده می‌کنند تا نحوه رفتار افراد در موقعیت‌های خاص را پیش بینی کنند.

به همین ترتیب‌، مارک‌ها ممکن است از مقیاس‌های شخصیتی تهیه شده توسط روانشناسان رفتاری برای درک بهتر دلایل اساسی تصمیمات افراد استفاده کنند. با ترکیب اطلاعات جمعیتی جمع آوری شده بر روی مشتریان بالقوه و مشخصات روانشناختی ایجاد شده از تحقیقات رفتاری‌، مارک‌ها می‌توانند پیام‌های هدفمندی را تحریک کرده و مشتریان را ترغیب به اقدام کنند.

 

خدمات شخصی

هوش مصنوعی نیز در پیشبرد خدمات شخصی یک گام فراتر است. هوش مصنوعی علاوه بر کمک به مشتریان در یافتن اطلاعات اساسی و مورد نیاز‌، می‌تواند ترجیحات مشتری را برآورده کند و تجربه ای دلپذیر را از قبل به دست آورد. به عنوان مثال‌، هتل‌های Accor با استفاده از هوش مصنوعی میهمانان را به انتخاب پارچه‌های شخصی خود دعوت می‌کنند و به آنها تجربه صمیمی تری می‌بخشد که به موازات راحتی خانه است.

 

تعاملی عمیق تر

هنگامی که یک نام تجاری با موفقیت مشتری را بدست آورد‌، باید تلاش شود تا او را به طور مداوم درگیر کنیم. تعامل عمیق تر ممکن است شامل اجرای مسابقات سرگرم کننده در شبکه‌های اجتماعی‌، ارائه محتوای ویدیویی جالب به مشتریان یا سرگرمی آنها در طول تجربه مشتری باشد. به عنوان مثال‌، Gaumont Cinemas با استفاده از هوش مصنوعی علاقه مندان به سینما را در حالی که منتظر شروع فیلم خود هستند، درگیر بازی و انجام مسابقه در گوشی‌های هوشمند خود می‌کند. این نوع تعامل در مورد فیلم آینده هیجان ایجاد می‌کند‌، زیرا مشتری ممکن است به سوالات مربوط به بازیگران اصلی خود پاسخ دهد و با دوستی که او نیز همان بازی را انجام می‌دهد رقابت کند.

پروژه‌های Accenture این است که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۵ نرخ رشد اقتصادی را دو برابر خواهد کرد. تجربه مشتری را از طریق شخصی سازی‌، تعامل عمیق تر و خدمات پیشگیرانه متحول کنید. شرکت‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که هنوز از مزایای آن استفاده نکرده اند برتری چشمگیری دارند.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه