طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی چیست؟

تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی یک زمینه پیچیده، با بسیاری از ابزارها و استراتژی‌های جداگانه است. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بازاریابی – و ابزارها و سیستم عامل‌های مربوطه – هر روز تغییر می‌کنند. ادامه دادن می‌تواند طاقت فرسا باشد. با این حال‌، دو نوع مهم بازاریابی برای درک‌، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی است.

در اینجا آنچه شما باید در مورد هر دو بدانید و تفاوت‌های این دو وجود دارد.

 

مطالب مرتبط

بازاریابی چاپی چگونه تجارت شما را ارتقا می‌دهد؟

۵ مورد از اشتباهات کشنده بازاریابی برای تجارت‌های کوچک

پنج ستون اصلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 

بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی می‌تواند شامل مواردی مانند کارت ویزیت‌ها، کاتالوگهای چاپی که برای توضیح عملکرد یک محصول چاپ می‌شود یا بیلبوردهای کنار بزرگراه‌ها باشد. کانالهای بازاریابی سنتی و سنتی دیگر شامل تلویزیون‌، روزنامه و سایر اشکال تبلیغات چاپی هستند.

 

دیجیتال مارکتینگ

از طرف دیگر‌، دیجیتال مارتینگ می‌تواند مربوط به هر چیزی باشد که شامل بازاریابی از طریق کانال‌های دیجیتال باشد. این تبلیغات اغلب بر روی ایمیل و رسانه‌های اجتماعی تمرکز دارند. قالب دیجیتالی محتوا همان چیزی است که به این قسمت نام می‌بخشد.

 

بازاریابی دیجیتال به عنوان یک زمینه گسترده‌، شامل بازاریابی محتوا‌، بهینه سازی SEO‌، جستجوی پرداخت شده و غیره نیز می‌شود.

 

چگونه می‌توان موفقیت این رویکردها را سنجید

قبل از بررسی موفقیت این راهکارها‌، ابتدا یک مقایسه کوتاه هزینه را در نظر بگیرید. اجرای روشهای سنتی بازاریابی بسیار گرانتر از بازاریابی دیجیتال است. دلیل این امر چند وجهی است. یک چیز‌، بازاریابی سنتی هزینه‌های زیادی را به همراه دارد‌، از پستی گرفته تا هزینه‌های اجاره بیلبورد.

 

از طرف دیگر‌، دیجیتال مارکتینگ با کمترین هزینه یا تقریباً بدون هزینه انجام می‌شود. این مطمئناً بخشی از این دلیل است که بازاریابی دیجیتال در بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی بسیار مهم شده است.

 

پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ تعداد حساب‌های ایمیل هر ساله ۳ درصد رشد کند.

مانند تبلیغات رسانه‌های اجتماعی‌، بازاریابی از طریق ایمیل همچنان یکی از اساسی ترین استراتژی‌ها برای افزایش نرخ تبدیل و رشد نام تجاری شما است. با داشتن لیست‌های ایمیل صحیح و محتوای با کیفیت بالا‌، می‌توانید پیش از رقابت اوج بگیرید.

 

اندازه گیری موفقیت در بازاریابی سنتی در مقابل دیجیتال را می‌توان با مقایسه فروش منتسب به تبلیغات دیجیتال در برابر تبلیغات چاپی که فروش در فروشگاه ایجاد کرده است‌، به دست آورد. این نوع مقایسه می‌تواند تشخیص دهد که کدام استراتژی بیشترین فروش را دارد.

 

به عنوان مثال‌، اگر بازاریابی سنتی شما‌، مانند تبلیغات تلویزیونی‌، فروش بیشتری نسبت به خبرنامه‌های ایمیل شما دارد‌، شما می‌خواهید دیجیتال مارکتینگ را بهبود ببخشید.

 

دانستن این تفاوت واقعا مهم است؟

دانستن تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و سنتی به عنوان یک متخصص بازاریابی ضروری است. همچنین به عنوان صاحب مشاغل یک مهارت اساسی است. در مدیریت نام تجاری خود‌، باید قادر به هدایت مبارزات بازاریابی سنتی و دیجیتال باشید.

 

شما باید بتوانید این کار را با سهولت نسبی انجام دهید‌، زیرا سرعت تجارت جهانی با سرعت بیشتری ادامه دارد. بازاریابی دیجیتال به ویژه در عصری مهم است که می‌توان از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی به افراد بیشتری دسترسی پیدا کرد تا از طریق سنتی تر.

 

با در نظر گرفتن بازاریابی دیجیتال‌، باید تلاش کنید تا هم از طریق بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی و هم از طریق ایمیل تسلط پیدا کنید. این مهارت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به طور منظم محتوای ایمیل با این تأثیر را ایجاد کنید.

 

با در نظر گرفتن بازاریابی دیجیتال‌، باید سعی کنید هم از طریق بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی و هم از طریق ایمیل تسلط پیدا کنید.

 

یکی از بدترین اشتباهات مطلق در بازاریابی این است که تنها به یک کانال بازاریابی اعتماد کنید. اگر همچنان در سال ۲۰۱۹ بیشتر تبلیغات چاپی انجام می‌دهید‌، عقب می‌افتید.

 

نکته این است که شما نباید یکی از اشکال بازاریابی را نسبت به شکل دیگر ترجیح دهید. برای به حداکثر رساندن بهره وری از عملیات کلی بازاریابی خود‌، باید بهترین شیوه‌های هر یک را به کار بگیرید. این کلید رشد نام تجاری شما در عصر مدرن است. محدود کردن هم در بازاریابی سنتی و هم در بازاریابی دیجیتال‌، اقدامی متعادل کننده است که برای موفقیت باید تسلط یابید.

 

منبع: campaignmonitor

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

راه اندازی کسب و کار