طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
تمرینات طوفان فکری برای نامگذاری یک محصول

تمرینات طوفان فکری برای نامگذاری یک محصول

برای یک محصول موفق وجود یک نام عالی ضروری نیست – نام‌هایی مانند گوگل و توییتر مطمئناً مفهوم خاصی را منتقل نمی‌کنند، اما اغلب به مارک‌های قدرتمند تبدیل می‌شوند. با این حال نامگذاری قوی محصولات می‌تواند با تأثیر بر احساس مردم در مورد آن محصول حتی قبل از اینکه آن را ببینند، کمک کند. با وجود بسیاری از نام‌های عالی محصولات در حال حاضر در مالکیت شرکت‌های دیگر، ارائه نام‌های تازه می‌تواند یک چالش باشد. برخی از تکنیک‌های ایده پردازی وجود دارد که می‌تواند شروع کار را براش شما آسان‌تر کند.

 

مطالب مرتبط با نامگذاری یک محصول

۵ ویژگی که بسته بندی محصولات شما را برجسته می‌کند

ایده‌هایی برای طراحی لوگو تجاری مناسب

محصولات چاپی شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 

مخلوط هجایی

برای ترکیب مجدد هجاها، با طوفان فکری لیستی از کلماتی را که دوست دارید فکر مشتریان را با محصول شما مرتبط کنند شروع کنید. برای این کار می‌توانید به کالاهای عمومی، کلمات سودمند یا کلماتی رجوع کنید که احساس مشتریان هنگام استفاده از محصول شما را توصیف می‌کنند. هنگامی که لیست خود را به دست آوردید، کلمات را برش دهید و سپس هر کلمه را به هجاهای جز به جز تبدیل کنید. مجموعه‌هایی از دو یا سه هجا را به طور تصادفی بیرون بکشید. هر ترکیبی را که به خصوص گیرنده یا برانگیزاننده به نظر می‌رسد، یادداشت کنید.

 

برندهای معروف محصول

لیستی از مارک‌های مشهور محصولات را تهیه کنید که دارای شهرت کیفیتی هستند که می‌خواهید افراد با محصول شما هم سطح بدانند. سپس سعی کنید برخی از نام‌ها را اصلاح کنید تا تک و منحصر بفرد شما باشند اما همچنان یادآور نام اصلی باشند. حتی ممکن است هجا را از نام‌های تجاری مختلف ترکیب کنید.

 

املا‌های جایگزین

طوفان فکری لیستی از کیفیت یا مزایای محصول را انجام دهید، سپس با هجا‌های جدیدی که از نظر آوایی برابر هستند، آزمایش کنید. به عنوان مثال، “قدرت” ممکن است “Powr” شود، “پاک” می‌تواند به عنوان “Klēn”، یا “سریع” تبدیل به “Spee-D” شود. تحولات املایی که کلمه را به نوعی اروپایی جلوه می‌دهد، به ویژه در میان بازاریاب‌های سطح بالای محصولات مرسوم است.

 

گزینه‌های نامگذاری محصول خود را آزمایش می‌کنید

برای نامگذاری یک محصول هنگامی که لیست کوتاهی از پیشنهادات را به دست آوردید، زمان آن فرا رسیده است که آنها را از نظر اثربخشی آزمایش کنید. یک روش عالی برای انجام این کار تهیه لیستی از مزایای محصول است که فکر می‌کنید برای مشتریان بیشترین جذابیت را خواهد داشت. سپس در بازار هدف خود از افراد نظرسنجی کنید تا ببینید کدام یک از نام‌های احتمالی محصول را با هر یک از مزایا مرتبط می‌دانند. نامی که بیشترین مزایا را کسب کرد گزینه اصلی شما است. قبل از انجام هرگونه آزمایشی، بررسی کنید که هیچ یک از نام‌های لیست کوتاه شما از قبل توسط محصولات رقابتی استفاده نشده باشد.

 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد نامگذاری یک محصول از جنبه‌های مهم روند بازاریابی شماست اما اصلی‌ترین آنها نیست! قطعا باید به جنبه‌های دیگر خدمات از جمله کیفیت و بسته بندی مناسب نیز توجه داشته باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین درج نظرات شما قطعا برایمان ارزشمند خواهد بود!

منبع: smallbusiness

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه