
راهنمایی جامع برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی موفق
- دسته بندی : بازاریابی
- تاریخ انتشار : 3اکتبر 2020
شروع یک کمپین بازاریابی: هر طراح و توسعه دهنده وب باهوشی اهمیت راه اندازی یک کمپین بازاریابی موفق را درک میکند. اما قبل از شروع خودسرانه یک کارزار، مهم است که قبل از به راه انداختن یک استراتژی جدید، آن را امتحان کنید.
مطالب مرتبط
بررسی بازاریابی دقیق به همراه مفاهیم و ابزارهای آن
۱۱ قدم برای ساختن یک کمپین بازاریابی دیجیتال متمرکز بر نتایج
عناصر یک کمپین رسانههای اجتماعی بزرگ کدامند؟
برنامه ریزی
موارد نخست: در اولین گام هدف بازاریابی خود را مشخص کنید. از خود سوالات خاصی بپرسید. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ قصد دارید چگونه به مشتریهای آینده خود دست پیدا کنید؟ چگونه آگاهی از برند را ایجاد میکنید؟
مشخص کنید که خود پروژه چقدر طول میکشد و در آن چه مقدار کار انجام میشود. منابعی را که استفاده میکنید شناسایی کنید و تعیین کنید که مخاطب مورد نظر شما به چه نوع محتوایی علاقه مند است. شاخصهای عملکرد را شناسایی کنید تا ببینید عملکرد کمپین بازاریابی موفق شما چقدر خوب است و مشخص میکند که چه نوع نتایجی را میتوانید انتظار داشته باشید.
توزیع
راههای زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها برای بازاریابی وب سایت خود استفاده کنید، از جمله:
رسانههای اجتماعی
سیستم عاملهایی را که میخواهید استفاده کنید انتخاب کنید و کاربران و زمینههای مرتبط را هدف قرار دهید. صفحات فرود خود را در پروفایلهای شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
بازاریابی محتوا
ما در مقالات متعددی راجع به اهمیت محتوا و اهمیت وجود وبلاگ برای وبسایت شما صحبت کردهایم. میتوانید برای وبسایت خود وبلاگی بسازید که بطور مرتب حداقل هفتهای چند بار پست و محتوای جدیدی به آن اضافه کنید.
به روز بودن و مرتب پست گذاشتن برای بهینه سازی وبسایت شما اهمیت زیادی دارد. از اینفوگرافیک استفاده کنید، پادکستهایی را ایجاد کنید که مربوط به کمپین شما باشد و وبینارهای میزبان داشته باشید که به آنچه بازاریابی میکنید مربوط شوند.
ایمیل مارکتینگ
هنگامی که لیستی از آدرسهای ایمیل مورد نیاز خود ایجاد کردید، اطمینان حاصل کنید که نسخه ایمیل شما با صفحه فرودتان مطابقت دارد. حتماً ک فراخوانی را بنویسید که به راحتی دیده شود و کاملاً درست است.
پرداخت به ازای هر کلیک
آنچه را که افراد در جستجوی آن هستند بیابید و از این اطلاعات برای تعیین کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در کمپین خود استفاده کنید. کلمات کلیدی مورد استفاده در رقابت شما را که از طریق پرداخت هر کلیک به آنها توجه بسیاری را جلب کرده است، شناسایی کنید.
صفحه فرود
صفحه فرود شما باید شامل یک پیام روشن و مختصر باشد و از نزدیک با نام تجاری شما ارتباط داشته باشد. هر کمپین بازاریابی که شروع میکنید باید صفحه فرود اختصاصی خود را داشته باشد. به جای تمرکز روی ویژگیها، در مورد مزایای کاربران بحث کنید و به آنها بفهمانید که چه چیزی برای آنها در نظر گرفته شده است.
صفحه فرودی که از تبدیل بالا برخوردار شود باید شامل موارد زیر باشد:
عنوانی که متناسب با محتوا است و روی آن کلیک شده باشد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، زیر عنوانهایی برای اطلاعات اضافی، عکس یا فیلم، پیشنهاد بی نظیر، توصیفات مشتری و یک فراخوانی برای اقدام در نظر بگیرید.
گزاره ای تقویت شده که همچنان به اوج علاقه مندی بازدید کنندگان میرسد. مزایای کاربران را فهرست کنید و پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را تکرار کنید.
سخن پایانی
هنگام طراحی صفحه فرود حتما از کنتراست، نشانههای جهت دار و فضای سفید کافی استفاده کنید.
با گنجاندن تاکتیکهای فوق در استراتژی خود، میتوانید انتظار داشته باشید که یک کمپین بازاریابی موفق بتواند نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد.