طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
ارتباطات تجاری

راهنمای ارتباطات تجاری مدرن در کسب و کار

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3ژانویه 2020

این روزها روش‌های ارتباطی با گذشته بسیار متفاوت است. امروزه با وجود رایانه و اینترنت امکاناتی وجود دارد که دوران والدین ما قابل تصور نبود حتی ارتباطات تجاری را تحت الشعاع قرار داده. این به آن معناست که کارمندان دنیای مدرن باید بیش از همه از این روش‌ها آگاه باشد و بتواند به صورت حرفه ای از آنها در محیط کار استفاده کند.

 

برقراری ارتباط تجاری مدرن:

 

جلسات

در گذشته برای اینکه بتوانیم یک جلسه کاری برگزار کنیم، همه نیاز داشتند که در یک مکان جمع شوند، اما اکنون با داشتن نرم افزار قدرتمند کنفرانس ویدیویی و وجود اینترنت پرسرعت، می‌توانیم جلسه‌ای داشته باشیم که هیچ کدام از شرکت کنندگان در یک مکان حضور نداشته باشند. اما برقراری این نوع ارتباطات تجاری کمی دشوارتر می‌شود زیرا باید به نحوه عملکرد نوبت در این تنظیمات عادت کنید.

اگر بخواهیم به آینده فکر کنیم ممکن است بزودی شاهد استفاده از ویدئو کنفرانس سه بعدی هولوگرافیک باشیم، هرچند امروزه برای بیشتر دفاتر بسیار گران است.

 

کار مشارکتی

این عادی شده که تیم‌ها از مکان‌های مختلف باهم کار کنند و حتی تعدادی از اعضای تیم همیشه از راه دور مثلا از خانه‌شان با هم همکاری کنند اما این با استفاده از نرم افزار پروژه مشترک با پیام رسانی و به اشتراک گذاری فایل‌های ساخته شده در میان سایر ویژگی‌ها امکان پذیر است. تعداد زیادی از این برنامه‌ها و بیت‌های نرم افزاری وجود دارد که انتخاب آنها بعضی اوقات دشوار است.

 

ارسال اسناد

ارسال اسناد به صورت آنلاین آسان است که می‌توان گفت، بهتر است فقط از ایمیل استفاده کنید. اما آیا این بهترین راه برای انجام این کار است؟ خوب گاهی اوقات. اما برخی شرایط وجود دارد که بهترین راه هم نیست. اغلب متوجه می‌شوید که ایمیل‌ها محدودیت اندازه پرونده دارند، یا ممکن است به یک روش ایمن‌‌تر نیاز داشته باشید یا حتی نیاز به ارسال یک فکس آنلاین دارید.

 

مسافرت رفتن

سفرهای تجاری غالباً ضروری‌اند، اما بهترین راه برای انجام این کار چیست، مگر اینکه بخواهید برای افزایش سرعت از تلپورت استفاده کنید. دانشمندان موفق شدند یک واحد فوتون(انرژی) را تلپورت کنند، ولی ما که قصد نداریم که از این روش استفاده کنیم. به زودی اما در دنیای واقعی، گاهی اوقات لازم است که کارمندان را مجبور به سفر کاری کنید. انتخاب نحوه انجام این کار تا حد زیادی به نیاز شما بستگی دارد.

 

برقراری ارتباط با مشتریان

این روزها ارتباط برقرار کردن با مشتریان و ایجاد رضایت در آنها بخش اساسی در یک تجارت است. شما باید یک سیاست قوی مراقبت از مشتری داشته باشید و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را به خوبی مرتب و مرتباً تحت نظارت داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که هرگونه تعامل از سوی مشتریان مشاهده می‌شود و نتیجه مناسبی به همراه دارد. همچنین، داشتن ایمیل و شماره تلفن فعال ضروری است، بسیاری از مشتریان اکنون روش اضافی چت آنلاین را دوست دارند زیرا برای برخی بحث در مورد موضوعات بسیار ساده‌‌تر است.

 

منبع: market business news

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه