طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
چگونه می‌توانید رضایت مشتری را از طریق ایمیل بررسی کنید؟چگونه می‌توانید رضایت مشتری را از طریق ایمیل بررسی کنید؟

رضایت مشتری خود را از طریق ایمیل بررسی کنید

  • دسته بندی : عمومی
  • تاریخ انتشار : 3سپتامبر 2020

بازاریابان می‌دانند که برای رونق کسب و کارشان‌، باید مشتریانی رضایتمند داشته باشند که مایل باشند نه تنها برای خرید‌‌های بیشتر بازگردند‌، بلکه دیگران را نیز با خود بیاورند. مشتریان ناراضی‌، قیف فروش شما را پر نگه نمی دارند‌، بنابراین بازاریاب‌ها باید به طور دوره ای رضایت مشتری را بررسی کنند تا به القای ذهنیت مناسب آنها ازز کسب و کار خود کمک کنند.

 

مطالب مرتبط

جلب رضایت مشتری، مهم‌ترین هدف برای رشد کسب و کار

عوامل مؤثر بر رضایت مشتری شامل چه مواردی هستند؟

چگونگی ارتقاء رضایت مشتری در روابط صنعتی در یک سازمان

 

نظرسنجی رضایت مشتری چیست؟

نظرسنجی رضایت مشتری‌ سروی است که به مشتریان شما داده می‌شود تا کارمندانتان رفتار و نظر مشتری را از آنها بیاموزند. این نظرسنجی‌ها به شنیدن صدای مصرف کننده کمک می‌کند و به بازاریابان امکان می‌دهد اطلاعات حیاتی درباره مکان بهبود سفر کلی مشتری جمع کنند.

 

این نظرسنجی‌ها به اشکال مختلفی در می‌آیند و می‌توانند در کانال‌‌های مختلف بازاریابی برای سهولت استفاده قرار بگیرند‌، مانند:

  • نظرسنجی‌‌های ایمیل
  • نظرسنجی در شبکه‌‌های اجتماعی
  • در وب سایت شما قرار داده شده است
  • استفاده از ایمیل برای بررسی رضایت مشتری

این یک واقعیت ثابت شده است که مصرف کنندگان برای برقراری ارتباط با مارک‌‌های مورد علاقه خود استفاده از ایمیل را ترجیح می‌دهند.

ایمیل یکی از رایج ترین کانالهای خدمات مشتری دیجیتال است که ۵۴٪ از مشتریان در سال گذشته از آن استفاده کرده اند.

 

طراحی ایمیل متناسب با خوانندگان شما به مواردی نیاز دارد:

  • سادگی
  • سوالاتی که مربوط به آنهاست‌، نه شما
  • سرعت و دقت

برندها با استفاده آسان از ویرایشگر Drag-and-Drop می‌توانند نظرسنجی‌‌های جذابی را ایجاد کنند که کاملاً به اصل مطلب بپردازند، بنابراین خوانندگان آنها می‌توانند از پس آن برآیند و روزشان را ادامه دهند.

اکنون‌، بررسی رضایت مشتری می‌تواند به چندین روش طراحی شود. بازاریاب‌ها می‌توانند دکمه ای با لینک بالا را برای یک صفحه فرود برای نظرسنجی انتخاب کنند‌، یا می‌توانند از یک ستاره رأی ساده تر یا سیستم رای گیری عددی درست در ایمیل استفاده کنند.

بررسی رضایت مشتری را از طریق ایمیل

اکنون‌، بررسی رضایت مشتری می‌تواند به چندین روش طراحی شود. بازاریاب‌ها می‌توانند دکمه ای با لینک بالا را برای یک صفحه فرود برای نظرسنجی انتخاب کنند‌، یا می‌توانند از یک ستاره رأی ساده تر یا سیستم رای گیری عددی درست در ایمیل استفاده کنند.

با این حال‌، هنگام درخواست بازخورد مشتری در مورد بیش از یک محصول یا سرویس خاصی که دریافت کرده اند‌، اگر آنها را به یک صفحه اصلی منتقل کنید‌، مانور آن آسان تر می‌شود.

پس از ارسال ایمیل‌‌های رضایت مشتری خود‌، می‌خواهید چند شاخص اصلی عملکرد (KPI) را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا مشتریان شما در نظرسنجی باز می‌شوند یا شرکت می‌کنند.

 

KPI‌ها برای نظارت عبارتند از:

شما می‌خواهید نرخ باز‌، کلیک و پاسخ را کنترل کنید زیرا اگر این تعداد کم باشد‌، می‌دانید خوانندگان شما علاقه ای به انجام نظرسنجی شما ندارند‌، چه رسد به باز کردن آن.

 

مشتریان را به مشارکت تشویق کنید.

یافتن روش‌‌های خلاقانه برای تشویق مشتریان برای شرکت در ایمیل‌‌های رضایت مشتری می‌تواند مشکل باشد. با این وجود‌، روش‌‌های ساده ای برای استفاده از آن وجود دارد‌، مانند تشویق برای انجام نظرسنجی‌ها برای کاربران.

  • نرخ پاسخ ایمیل بازخورد با در نظر گرفتن مشوق‌ها ۳۰٪ افزایش می‌یابد.
  • مشوق‌ها می‌توانند هر چیزی باشند‌، مانند نمونه رایگان یا کد تبلیغاتی ویژه یا کد تخفیف ویژه یک محصول یا خدمات جدید.
  • راه‌‌های دیگر تشویق مصرف کنندگان برای بررسی و شرکت در نظرسنجی رضایت مشتری‌، اطمینان از استفاده از موضوعات قابل اجرا و با کیفیت بالا است.

 

آیا واقعاً رضایت مشتری مهم است؟

ممکن است سوال احمقانه‌ای به نظر برسد‌، اما‌، باور کنید یا نه‌، بازاریابان عقیده دارندد ماهی در دریاست. یعنی بهرحال جای مشتری در فروشگاه‌هاست؛ بنابراین رضایت مشتری همیشه برای بازاریابان از اولویت بالایی برخوردار نیست.

مشکل این تفکر در اینجا است: حتی در عصر دیجیتال ما‌، تبلیغات دهان به دهان یک روش اصلی برای جذب مشتری جدید است. بنابراین‌، اگر قدرت تبلیغات دهان به دهان کمکپانی شما ضعیف باشد‌، دیگر “ماهی”‌‌های دیگر را در دریا نخواهید دید.

با مشتریان خود مانند دوستانتاان رفتار کنید و شاهد افزایش مشتریان فعال خود خواهید بود.

 

منبع:  campaignmonitor

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

راه اندازی کسب و کار