طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
روش‌ها و تاکتیک‌های سئو در سال 2020

روش‌ها و تاکتیک‌های سئو در سال ۲۰۲۰

  • دسته بندی : سئو
  • تاریخ انتشار : 3سپتامبر 2020

SEO مخفف Search Engine Optimization است. سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. تاکتیک‌های سئو برای موارد زیر قابل استفاده است:

  • طراحی و توسعه یک وب سایت برای رتبه بندی خوب در نتایج موتور جستجو.
  • بهبود حجم و کیفیت ترافیک به یک وب سایت از موتورهای جستجو.
  • بازاریابی با درک نحوه کار الگوریتم‌های جستجو و آنچه بازدیدکنندگان انسانی ممکن است جستجو کنند.

سئو زیر مجموعه بازاریابی موتور جستجو است. SEO همچنین به عنوان حق چاپ کپی SEO شناخته‌ می‌شود، زیرا بیشتر تکنیک‌هایی که برای تبلیغ سایت‌ها در موتورهای جستجو استفاده‌ می‌شود، مربوط به متن است.

 

اگر قصد انجام مقدماتی SEO را دارید، ضروری است که نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید.

 

تاکتیک‌های سئو : موتور جستجو چگونه کار‌ می‌کند؟

موتورهای جستجو فعالیتهای مختلفی را برای ارائه نتایج جستجو انجام‌ می‌دهند.

 

خزنده – فرآیند واکشی تمام صفحات وب مرتبط با یک وب سایت. این کار توسط یک نرم افزار به نام خزنده یا عنکبوت (یا در صورت وجود Googlebot در مورد Google) انجام‌ می‌شود.

 

نمایه سازی – فرآیند ایجاد فهرست برای تمام صفحات وب واکشی شده و نگهداری آنها در یک پایگاه داده غول پیکر از جایی که بعداً‌ می‌توان آن را بازیابی کرد. اساساً، روند نمایه سازی، شناسایی کلمات و عباراتی است که صفحه را به بهترین وجه توصیف‌ می‌کنند و اختصاص صفحه به کلمات کلیدی خاص است.

 

پردازش – هنگامی که یک درخواست جستجو‌ می‌آید، موتور جستجو آن را پردازش‌ می‌کند، به عنوان مثال رشته جستجو در درخواست جستجو را با صفحات فهرست شده در پایگاه داده مقایسه‌ می‌کند.

 

محاسبه ارتباط- به احتمال زیاد بیش از یک صفحه شامل رشته جستجو است، بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر یک از صفحات موجود در فهرست خود با رشته جستجو‌ می‌کند.

 

بازیابی نتایج – آخرین مرحله در فعالیت‌های موتور جستجو، بازیابی بهترین نتایج منطبق است. در اصل، چیزی بیش از نمایش ساده آنها در مرورگر نیست.

 

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ!

اغلب الگوریتم مربوط بودن خود را ده‌ها بار در ماه به روز کنید. وقتی تغییراتی در رتبه بندی خود مشاهده‌ می‌کنید به دلیل تغییر الگوریتمی یا چیز دیگری خارج از کنترل شما است.

 

اگرچه اصل اساسی عملکرد همه موتورهای جستجو یکسان است، اما تفاوت‌های جزئی بین الگوریتم‌های مربوط بودن آنها منجر به تغییرات عمده ای در ارتباط نتایج‌ می‌شود.

 

تاکتیک‌های سئو : SEO Copywriting چیست؟

SEO Copywriting تکنیکی است برای نوشتن متن قابل مشاهده در یک صفحه وب به گونه ای که به خوبی خواننده را بخواند، و همچنین عبارات جستجوی خاص را هدف قرار دهد. هدف آن رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو برای عبارات جستجوی هدفمند است.

 

به همراه متن قابل مشاهده، نوشتن متن نوشتاری SEO معمولاً سایر عناصر موجود در صفحه را برای عبارات جستجوی هدفمند بهینه‌ می‌کند. اینها شامل عنوان، شرح، برچسب‌های کلمات کلیدی، عناوین و متن جایگزین است.

 

ایده پشت نوشتن مطالب SEO این است که موتورهای جستجو صفحات محتوای اصلی‌ می‌خواهند و نه صفحات اضافی که اغلب “صفحات ورودی” نامیده‌ می‌شوند و تنها با هدف دستیابی به رتبه‌های بالا ایجاد‌ می‌شوند.

 

رتبه موتور جستجو چیست؟

وقتی هر کلمه کلیدی را با استفاده از موتور جستجو جستجو‌ می‌کنید، هزاران نتیجه موجود در پایگاه داده آن نمایش داده‌ می‌شود. رتبه بندی صفحه با موقعیت صفحات وب نمایش داده شده در نتایج موتور جستجو اندازه گیری‌ می‌شود. اگر یک موتور جستجو صفحه وب شما را در موقعیت اول قرار دهد، رتبه وب سایت شما شماره ۱ خواهد بود و به عنوان صفحه ای با بالاترین رتبه فرض‌ می‌شود.

 

SEO فرآیند طراحی و توسعه وب سایت برای دستیابی به رتبه بالایی در نتایج موتور جستجو است.

 

SEO On-Page و Off-Page چیست؟

از نظر مفهومی، دو روش بهینه سازی وجود دارد:

 

SEO در صفحه شامل ارائه محتوای خوب، انتخاب مناسب کلمات کلیدی، قرار دادن کلمات کلیدی در مکان‌های صحیح، دادن عنوان مناسب به هر صفحه و غیره.

 

سئو خارج از صفحه شامل پیوند ایجاد، افزایش محبوبیت پیوند با ارسال فهرستهای باز، موتورهای جستجو، تبادل لینک و غیره است.

تکنیک‌های جستجوگرها به دو دسته گسترده تقسیم می‌شوند:

 

سئو کلاه سفید

تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب پیشنهاد می‌کنند.

 

سئو کلاه سیاه – تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو تأیید نمی‌کنند و سعی در کاهش تأثیر آنها دارند. این تکنیک‌ها به عنوان spamdexing نیز شناخته می‌شوند.

 

سئو کلاه سفید

یکی از تاکتیک‌های سئو اگر دارای ویژگی‌های زیر باشد، به عنوان White Hat در نظر گرفته می‌شود:

 

  • مطابق با دستورالعمل‌های موتور جستجو است.
  • درگیر هیچ فریبی نیست.
  • این اطمینان می‌دهد که محتوایی که موتور جستجو فهرست می‌کند و متعاقباً آن را رتبه بندی می‌کند، همان محتوایی است که کاربر مشاهده خواهد کرد.
  • این تضمین می‌کند که محتوای صفحه وب باید برای کاربران و نه فقط برای موتورهای جستجو ایجاد شده باشد.
  • کیفیت خوب صفحات وب را تضمین می‌کند.
  • دسترسی به محتوای مفید در صفحات وب را تضمین می‌کند.
  • همیشه از روش SEO White Hat پیروی کنید و سعی نکنید بازدید کنندگان سایت خود را گول بزنید. صادق باشید و قطعاً چیز دیگری به دست خواهید آورد.

 

کلاه سیاه یا Spamdexing

یکی دیگر از تاکتیک‌های سئو این است که، اگر دارای ویژگی‌های زیر باشد، به عنوان Black Hat یا Spamdexing در نظر گرفته می‌شود:

 

  • تلاش برای بهبود رتبه بندی که توسط موتورهای جستجو تأیید نشده و یا شامل فریب است.
  • هدایت کاربران از صفحه ای که برای موتورهای جستجو ساخته شده است به صفحه ای که بیشتر مورد پسند انسان باشد.
  • هدایت کاربران به صفحه ای که با صفحه موتور جستجوگر متفاوت بود.
  • ارائه یک نسخه از یک صفحه به موتورهای جستجوگر عنکبوتی / ربات‌ها و نسخه دیگری به بازدیدکنندگان انسانی. این روش Cloaking SEO تاکتیک نامیده می‌شود.
  • استفاده از متن پنهان یا نامرئی یا با رنگ پس زمینه صفحه، استفاده از اندازه قلم کوچک یا پنهان کردن آنها در کد HTML مانند بخش “بدون کادر”.
  • تکرار کلمات کلیدی در متاتگ‌ها و استفاده از کلمات کلیدی که ارتباطی با محتوای وب سایت ندارند. به این کار پر کردن متاتگ می‌گویند.
  • قرار دادن محاسبه شده کلمات کلیدی در یک صفحه برای افزایش تعداد کلمات کلیدی، تنوع و تراکم صفحه. به این کار پر کردن کلید واژه می‌گویند.
  • ایجاد صفحات وب کم کیفیت که حاوی محتوای بسیار کمی هستند اما در عوض با کلمات کلیدی و عبارات بسیار مشابه پر شده اند. به این صفحات Doorway یا Gateway Pages گفته می‌شود.
  • با میزبانی از چندین وب سایت، وب سایت‌ها را آینه کنید – همه با محتوای مشابه از نظر مفهوم اما با استفاده از URL‌های مختلف.

 

ایجاد یک نسخه از یک وب سایت معروف که محتوای مشابه نسخه اصلی را با یک خزنده وب نشان می‌دهد، اما مرورگرهای وب را به وب سایت‌های غیر مرتبط یا مخرب هدایت می‌کند. به این میگن صفحه ربایی.

 

برای بهبود رتبه سایت خود همیشه از هر یک از تاکتیک‌های Black Hat دور بمانید. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که می‌توانند تمام خصوصیات فوق سایت شما را شناسایی کنند و در نهایت شما چیزی بدست نخواهید آورد.

 

منبع: tutorialspoint

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه