طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
شعار برند خود را اینگونه بسازیم!(2021)

شعار برند خود را اینگونه بسازیم!(۲۰۲۱)

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3دسامبر 2020

شعار برند عناصر اصلی مارک تجاری شرکت هستند. یک شرکت باید یک شعار موثر بسازد و برای طولانی مدت به آن پایبند باشد. این بخش مهمی از استراتژی کلی بازاریابی کسب و کار خواهد شد. همه شعارها برابر نیستند. برای ایجاد یک پیامد موثر برای شرکت شما لازم است پیام اصلی خود را ایجاد کنید و آن را با چند کلمه انتخابی منتقل کنید. وقتی درست انتخاب می‌کنید‌، شعار برند شما عبارت هویت مشتریان با تجارت شما خواهد بود.

یک شعار جذاب تجارت شما را به یاد ماندنی‌تر می‌کند!

 

مطالب مرتبط

نحوه ایجاد یک شعار به یادماندنی برای برند

برچسب یا شعار چه تاثیری بر لوگو می‌گذارند و چگونه از آن‌ها استفاده کنیم؟

۶ عادت یک برند مشتری محور کدام‌اند؟(۲۰۲۱)

 

نقاط برتری دهنده برند خود را پیدا کنید

در مورد مزیت اصلی شرکت خود تصمیم بگیرید. این همان عنصری است که می‌خواهید مشتریان بالقوه از شعار شما به خاطر بسپارند. این همان چیزی است که شرکت شما را از رقابت متمایز می‌کند: خدمات عالی به مشتری‌، اندازه کوچک‌، کالای با کیفیت. این شعار برند مستقیماً یا به طور ضمنی به این عنصر اشاره خواهد کرد.

 

طوفان فکری

جلسه طوفان فکری را اجرا کنید. اعضای اصلی تیم خود را جمع کنید و ایده‌ها را بیرون بیاورید. از یک تسهیل کننده بخواهید ایده‌هایی را که از گروه می‌آید روی صفحه سفید بنویسد و مکالمه را در مورد بهترین عبارت برای ارتقا شرکت ادامه دهید. هدف تولید هرچه بیشتر ایده‌ها است‌، نه انتقاد از پیشنهادات.

 

ایجاد ریتم شعار برند

اگر شعار جذاب باشد‌، به احتمال زیاد یادآوری و تکرار می‌شود. این می‌تواند بخشی از یک صدای جنجالی یا قافیه ای باشد‌، به همان تعداد هجا در هر کلمه استفاده کند یا ترکیبی از این کلمات باشد. اگر یک نانوایی را اداره می‌کنید‌، این شعار “کمی استراحت کنید‌، کیک بخورید” به راحتی به خاطر سپرده می‌شود و به مزیت اصلی شما یعنی افراط در خوردن غذای شیرین اشاره دارد.

 

 

شعار برند ترجیحا کوتاهی انتخاب کنید

فقط چند کلمه استفاده کنید. عنوان باید کوتاه باشد‌، در حالت ایده آل شش تا هشت کلمه است. پیام کلیدی این شعار در صورت طولانی شدن طولانی از بین می‌رود و هرچه بیشتر به یاد داشته باشید‌، در واقع مردم کمتر این کار را می‌کنند.

 

صادق باشید

راستگوی باشید و مبالغه نکنید. اگر هیچ داده ای برای تهیه نسخه پشتیبان از آنها وجود نداشته باشد‌، حتی عبارات به ظاهر بی ضرر مانند “بهترین” یا “شماره یک” نیز می‌توانند در برند شما تأثیر منفی بگذارند. اگر شعار شما این است: “کمی استراحت کنید‌، کیک برنده جایزه بخورید” و این جایزه در مسابقه ای بود که شخص دیگری در آن شرکت نکرد‌، بهتر است اطلاعات اضافه شده را کنار بگذارید.

 

ادغام شعار و نام تجاری

نام تجاری یا نام شرکت خود را ادغام کنید. اگر شعار برند شما را وقتی دارند به محصلات یا مغازه شما نگاه می‌کنند به یاد آورند موثر نیست. زمانی اهمیت دارد که بین محصولات عظیمی که میتوانند انتخاب کند به یاد برند شما بیافتند و سراغ آن بروند.

منبع: smallbusiness

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه