طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
طراحی و چیدمان وب سایت برای بهینه سازی موتور جستجو

طراحی و چیدمان وب سایت برای بهینه سازی موتور جستجو

  • دسته بندی : سئو
  • تاریخ انتشار : 3سپتامبر 2020

طراحی و چیدمان وب سایت اولین برداشت را در مورد سایت شما ایجاد می‌کند. سایتهایی وجود دارند که بسیار جذاب هستند و مرورگرهای اینترنتی منظم فقط به آن سایتها دسترسی پیدا می‌کنند و حتی بدون ایجاد یک کلیک نیز از آن خارج می‌شوند.

سئو برای هر مشاغلی که به صورت آنلاین فعالیت می کند مهم است، اما بسیاری از آنها نمی‌دانند که بهینه سازی موتور جستجو باید در فرآیند طراحی و چیدمان وب سایت تعبیه شود – چیزی نیست که بعداً به آن اضافه می‌شود.

موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند اما به هر حال آنها نرم افزاری هستند و نه انسانی‌، که می‌توانند محتوای مورد علاقه خود را بخوانند. اگر سایت خود را بیش از حد پیچیده کنید‌، موتور جستجو نمی‌تواند محتوای سایت شما را به درستی تجزیه کند و در نهایت نمایه سازی کارآمد نخواهد بود‌، که منجر به رتبه پایین می‌شود.

 

مطالب مرتبط

۴ نکته مربوط به نامگذاری پرونده برای بهبود سئو

روش‌ها و تاکتیک‌های سئو در سال ۲۰۲۰

چگونگی طراحی وبسایت برای جذب ترافیک بیشتر

 

محتوای واقعی صفحه باید دارای تراکم کلمات کلیدی در حدود ۱۰٪ باشد و در حدود ۲۰۰ کلمه متن داشته باشد – اما به اندازه متخصصان سئو در مورد این نظرات وجود دارد. برخی می‌گویند‌، تراکم کلمات کلیدی باید ۵٪ و برخی می‌گویند باید ۲۰٪ باشد. شما می‌توانید با ۱۰٪ کار خود را ادامه دهید که به اندازه کافی خوب است.

 

اینجا چند دستورالعمل آورده شده است که باید هنگام طراحی یک صفحه وب به خاطر بسپارید.

 

  • شما باید محتوای متنی بیشتری نسبت به عناصر HTML داشته باشید.
  • بدون فریم آنها دشمن موتورهای جستجو هستند و موتورهای جستجو دشمن فریم.
  • در صورت امکان بدون تبلیغات زیرا در بیشتر تبلیغات از Java-Script استفاده شده است که استفاده از آن توصیه نمی‌شود.
  • اگر به جاوا اسکریپت نیاز دارید‌، به جای افزودن کد در فایل HTML‌، آن را از طریق یک فایل خارجی فراخوانی کنید. منوهای کشویی جاوا اسکریپت از خزیدن اسپایدرها به فراتر از صفحه اصلی شما جلوگیری می‌کنند. اگر از آنها استفاده می‌کنید‌، حتماً پیوندهای متنی را در پایین صفحه قرار دهید.
  • داخل صفحه که راجب یک موضوع بحث شده مطالب و اشیا غیر مرتبط قرار ندهید.
  • دایرکتوری غیرضروری وجود ندارد. پرونده‌های خود را تا حد امکان نزدیک به ریشه نگه دارید.
  • از هیچ چیز فانتزی (Flash‌، Splash‌، Gif‌های متحرک‌، Rollovers و غیره) استفاده نکنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

 

در ادامه به این نکات توجه کنید

 

تصاویر

تصاویر وب سایت جنبه مهمی از سئو سایت است و باید برای بارگذاری سریعتر و قابلیت مشاهده موتور جستجو بهینه شود. برخی از روشهای بهینه سازی تصاویر عبارتند از:

  • اندازه تصاویر باید کوچک باشد، یعنی اندازه ۳۰؟ ۱۰۰ کیلوبایت و وضوح ۷۲ dpi برای تصاویر وب سایت بهینه در نظر گرفته می شود.
  • تصاویر باید در چارچوب اطلاعات موجود در صفحات قرار بگیرند، یعنی باید محتوای مربوطه در اطراف یک تصویر وجود داشته باشد.
  • از برچسب‌های مناسب alt برای تصاویر استفاده کنید زیرا موتور جستجو فقط کلمات را می بیند ، نه تصاویر. بنابراین ، به جای استفاده از برچسب های alt مانند “تصویر” یا “تصویر صفحه” از عبارتی استفاده کنید که حاوی یک کلمه کلیدی است یا تصویر را توصیف می کند.

سادگی

بازدیدکنندگان برای تکمیل کار یا یافتن اطلاعات خاص به سایت شما می‌آیند، بنابراین از عناصر طراحی غیرضروری که می تواند بازدید کنندگان را برای انجام یک کار یا یافتن اطلاعات دشوار کند، اجتناب کنید. برخی از دستورالعمل ها برای افزایش سادگی در یک وب سایت عبارتند از:

  • خیلی زیاد رنگ اضافه نکنید، به گفته کارشناسان سئو حداکثر از پنج رنگ در وب سایت خود استفاده کنید.
  • حروف چاپی را که به راحتی قابل خواندن است انتخاب کنید و از حداکثر سه حروف مختلف و حداکثر سه اندازه مختلف برای هر نوع حروف استفاده کنید.
  • گرافیک را فقط در صورتی اضافه کنید که به کاربران در انجام عملی خاص کمک کند.
  • برای کمک به کاربران در یافتن صفحاتی با اطلاعات خاص ، پلاگین های پیشنهادی اضافه کنید.
  • از پیمایش افقی و پنجره های بازشو خودداری کنید زیرا ممکن است کاربران را آزار دهد.

 

منابع:

tutorialspoint

javatpoint

 

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه