طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

مارک تجاری یا لوگو در چه مواردی کاربرد دارد؟(۲۰۲۱)

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3دسامبر 2020

استفاده از مارک تجاری یا آرم برای ایجاد هویت شرکتی شما‌ می‌تواند روشی موثر برای بازاریابی محصولات و خدمات شما باشد. قبل از استفاده از علامت تجاری خود‌‌، می‌توانید آن را در اداره ثبتT ثبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ تولید کننده دیگری‌ نمی‌تواند از آن استفاده کند. طراحی علامت تجاری شما نباید شباهت زیادی به علائم تجاری و آرم‌‌های ثبت شده قبلی داشته باشد. علامت تجاری شرکت شما را به عنوان یک مارک تجاری تاسیس‌ می‌کند و‌ می‌تواند به عنوان نمایشی گرافیکی از تجارت شما دیده شود.

از یک مارک تجاری‌ می‌توان برای افزایش فروش استفاده کرد.

 

مطالب مرتبط

ایده‌هایی برای طراحی لوگو تجاری مناسب

شما نه تنها به لوگو بلکه به یک مارک تجاری احتیاج دارید

۴ دلیل که تعامل با برند برای مشتریان‌ اهمیت دارد

 

طراحی علامت تجاری

اگرچه از نظر فنی یک علامت تجاری‌ می‌تواند هر نماد‌‌، کلمه یا نامی باشد که منبع کالا را مشخص کند‌‌، بسیاری از مشاغل از آرم طراحی شده به صورت حرفه ای به عنوان علامت تجاری استفاده‌ می‌کنند. آرم‌‌ها از عناصر گرافیکی مانند رنگ‌‌، تصویر‌‌، طرح و فونت برای ایجاد نمادی استفاده‌ می‌کنند که ویژگی‌‌های شرکت شما را منعکس کند. یک آرم موثر باید دارای چندین اصل طراحی باشد.

لوگو باید ساده‌‌، به یاد ماندنی و همیشه سبز باشد. همچنین باید از قابلیت انعطاف پذیری برخوردار باشد و برای تجارت مناسب باشد. اگر یک آرم به درستی طراحی شده باشد‌‌، می‌تواند سالها بدون هیچ گونه تغییری ادامه یابد. به آرم کولاکولا فکر کنید‌‌، که بیش از ۱۰۰ سال تغییر نکرده است.

 

استفاده از مارک تجاری برای مارک تجاری برای افزایش فروش

برای ایجاد یک مارک تجاری به منظور افزایش فروش‌‌، به این فکر کنید که چه چیزی محصولات شما را از رقبا متمایز‌ می‌کند. شرکت شما ممکن است ارزش فوق العاده‌‌، کیفیت بالاتر یا استفاده آسان را ارائه دهد. هنگامی که مشخص کرد چه چیزی شرکت شما را از بقیه متفاوت‌ می‌کند‌‌، می‌توانید این کیفیت‌‌ها را در یک پیام تجاری برقرار کنید. ایجاد یک علامت تجاری یا آرم که منعکس کننده این عناصر باشد‌ می‌تواند تا حد زیادی متقاعد کننده مصرف کننده برای خرید محصولات شما باشد. یک آرم به خوبی طراحی شده برای استفاده به عنوان علامت تجاری‌ می‌تواند به مشتریان شما احساس ثبات دهد و شما را به عنوان حضور “بزرگتر” در صنعت تثبیت کند.

 

استفاده از مارک تجاری در تبلیغات چاپی

پس از ایجاد هویت شرکتی که بلافاصله با استفاده از علامت تجاری شرکت قابل شناسایی است‌‌، شما آزادانه‌ می‌توانید به راه‌‌هایی فکر کنید که پیام برند را برای تولید به مشتری انتقال دهید. یک آرم‌ می‌تواند روی لوازم التحریر و کارت ویزیت شرکت‌‌، تبلیغات و طیف وسیعی از مواد تبلیغات چاپی قرار گیرد. یک کمپین بازاریابی با استفاده از علائم تجاری در بروشورها‌‌، کارت پستال‌‌های پست مستقیم و بروشورها‌ می‌تواند در پیشبرد فروش موثر باشد. چاپ با قالب بزرگ مانند تابلوهای داخلی و خارجی‌‌، بنرها و پوسترها یکی دیگر از گزینه‌‌های رسانه ای برای استفاده از علائم تجاری است.

 

استفاده‌‌های اضافی از علائم تجاری برای افزایش فروش

مارک تجاری همچنین‌ می‌تواند برای افزایش فروش در برچسب محصولات استفاده شود. به این فکر کنید که محصولات مختلفی را در قفسه چیده‌اند اما محصول شما بدلیل برچسب جذاب و خیره کنده‌ای که روی خود دارد به راحتی از بقیه قابل تشخیص است. لباس‌‌هایی مانند تی شرت‌‌ها همچنین‌ می‌توانند دارای علائم تجاری برای افزایش فروش در فروشگاه‌‌های بزرگ و سایر موسسات خرده فروشی باشند.

منبع: smallbusiness

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه