چه چیزی باعث جلب اعتماد مشتری میشود؟ خدمات عالی و اطلاعات قابل اعتماد مطمئناً به ایجاد اعتماد بین مشتریان و برند کمک میکند. با این حال، در عصر دیجیتال مدرن ما، شرکتها برای کسب وفاداری به ارائه خدمات بیشتر نیاز دارند. با شیوع بیشتر نقض دادهها، اطمینان بیشتر به مشتریان در مورد ایمن بودن اطلاعات شخصی آنها بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. طبق تحقیقات پیو، ۶۴٪ از آمریکاییها شخصاً چنین نقض را تجربه کرده اند. با تصویب GDPR، اتحادیه اروپا اقدامات بزرگی را انجام میدهد تا اطمینان حاصل کند که چنین اتفاقاتی مشتریان را تهدید نمیکند. در ادامه پنج مرحله که شرکت شما میتواند برای محافظت از دادههای مشتری و جلب اعتماد آنها انجام دهد را آوردهایم.
مطالب مرتبط
نحوه استفاده از پایگاه داده در تجارت الکترونیکی
۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل خود با بازاریابی مبتنی بر داده
نکاتی در مورد ارائه خدمات مشتری هنگام بازسازی تجارت
با مشتری خود ارتباط واضحی برقرار کنید.
بیان چگونگی استفاده از دادههای مشتری اولین قدم مهم است. از لحاظ خدماتی که ارائه میدهید، واضحاً مشخص کنید که دادههای آنها در کجا ذخیره میشود و نحوه مدیریتشان چگونه است. از بکار بردن هرگونه زبان مبهم اجتناب کنید و شخص ثالثی را که ممکن است به این دادهها دسترسی داشته باشد شناسایی کنید. کل فرآیند از پذیرش تا استفاده از اطلاعات مشتری را مشخص کنید و با تغییر این شرایط در هر زمان، مشتریان را به روز نگه دارید.
در هر مرحله تجربه مشتری را ایمن کنید.
شما در طول سفر مشتری، باید اقدامات لازم برای محافظت از دادهها را انجام دهید. بهترین راه برای اطمینان خاطر مشتریان، آگاهی دادن از زمان انجام این مراحل است. به عنوان مثال، هنگامی که مشتری در وب سایت شما یا از طریق برنامه ای به حساب خود وارد میشود، از رمز عبور یا سیستم تأیید دو مرحله ای استفاده کنید. اگر مشتری در حال خرید خرید احتمالی با نماینده به روشی عمومی است (به عنوان مثال در فیس بوک)، نماینده باید مشتری را به یک کانال خصوصی منتقل کند و به او بگوید که این مرحله برای محافظت از حریم خصوصی خودش است. سرانجام، در لحظه خرید، اطلاعات پرداخت باید رمزگذاری شود. باید به مشتریان اطلاع داده شود که خرید آنها مطمئن نیست و روشهای قابل اعتماد پرداخت (مانند کارتهای اعتباری و پی پال) باید ارائه شود.
به مشتریان حق انتخاب دهید.
در هر کدام از مراحل انجام کار باید به مشتریان حق انصراف داده شود. به عنوان مثال، اگر برند شما مایل است اعلانها را از طریق پیام کوتاه یا برنامه ارسال کند، اجازه بگیرید. ایمیلهای بازاریابی نیز باید پیوندی داشته باشند که به مشتریان امکان لغو اشتراک را بدهد. و اگر مشکلی در رابطه با شرایط خدمات شما دارند، از آنها دعوت کنید تا برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند.
دادهها را با برخی کارمندان به اشتراک بگذارید.
شرکت شما لازم نیست دادهها را با همه کارمندان به اشتراک بگذارد. در عوض، دسترسی به دادهها را فقط به کارکنانی که مستقیماً با مشتری تعامل دارند – مانند خدمات مشتری و نمایندگیهای فروش – محدود کنید. علاوه بر این، افرادی را که سابقه امنیت دارند برای مدیریت بهتر دادهها استخدام کنید و حسابرسان امنیتی مستقل را برای نظارت بر عملکرد دادههای خود استخدام کنید.
ویژگیهای امنیتی با فناوری پیشرفته را در نظر بگیرید.
اگر میخواهید یک قدم فراتر از رمزهای عبور بروید، ممکن است فناوری پیشرفته تری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، بیومتریک صوتی و شناسه اثر انگشت روشهای بسیار قابل اعتمادی برای مشتریان برای شناسایی خود هستند. برداشتن گامهایی مانند انتقال دادهها به ابر یا استفاده از یادگیری ماشینی برای تشخیص رفتارهای مشکوک نیز روشهای موثری برای جلوگیری از نقض دادهها است. محافظت از دادههای مشتری ممکن است یک تعهد قانونی باشد، اما اطلاع رسانی روشهای کاربردی شما واضحاً یک انتخاب است. با انتخاب صادقانه و مکرر رفتارهای خود با مشتریان و انجام اقدامات خارج از الزامات استاندارد، اعتماد به نفس و وفاداری آنها را به دست خواهید آورد.