طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
بازاریابی ویدیویی

انواع محتوای ویدیویی برای یک کمپین موفق بازاریابی ویدیویی

یکی از بهترین کارهایی که‌ می‌توانید برای تقویت فعالیت بازاریابیتان، انجام دهید استفاده از مطالب ویدیویی است. چرا؟ از آنجا که بازاریابی ویدیویی یکی از قدرتمندترین انواع بازاریابی در حال حاضر است؛ همان چیزی است که باعث‌ می‌شود یک کمپین بازاریابی رو به جلو حرکت کند. اما این مطلب مجموعه ساده‌ای از نکات بازاریابی ویدیویی نیست: امروز‌ می‌خواهیم درباره یک معامله واقعی صحبت کنیم:

 

از کدام نوع محتوای ویدئویی باید استفاده کنید تا تبلیغات بازاریابی شما بیشتر موفق شود و مهمتر از همه‌‌، چه زمانی باید از آنها استفاده کنید؟

میدانید که هر نوع ویدیویی برای همه زمان‌ها یا همه شرایط کاربرد ندارند. باید این شرایط را شناسایی کنید تا از برنامه بازاریابی ویدیویی که در ذهن دارید به درستی بیشترین استفاده را ببرید. اما بیایید ابتدا راجب استراتژی بازاریابی ورودی صحبت کنیم.

 

یک کمپین بازاریابی موفق: بازاریابی ورودی

محتوای ویدیو باید مرکز استراتژی بازاریابی ورودی شما باشد. اما اولا‌‌، آیا‌ می‌دانید بازاریابی ورودی چیست؟

بازاریابی ورودی شامل همه مواردی است که باعث‌ می‌شود مشتری‌هایتان به شما مراجعه کنند و استفاده از فیلم برای دستیابی به این امر به این معنی است که مشتریان مناسب به صورت ارگانیک/خودبخودی به برند شما جذب‌ می‌شوند.

این بسیار مهم است: همانطور که آنها در درجه اول به شما مراجعه‌ می‌کنند، به شما چراغ سبز‌ می‌دهند تا با آنها درگیر شوید.

درنتیجه بله. فیلم‌‌های شما مرکز کمپین بازاریابی ورودی شما هستند‌‌، زیرا محتوای ویدیویی جذاب‌‌، جالب و مؤثر است. اما همه چیز به اینها ختم نمی‌شود. شما باید بدانید از چه نوع ویدئوهایی‌ می‌توانید استفاده کنید‌‌، و به همان اندازه مهم است تا بدانید: چه زمانی از آنها استفاده کنید.

چرا؟

زیرا همه چیز به انتخاب زمان درست بستگی دارد! باید یاد بگیرید که چگونه لحظه‌‌های اصلی استراتژی بازاریابی خود را شناسایی کنید‌‌، و برای انجام این کار‌‌، باید سه چیز را بدانید:

 

  • شماره ۱ شما باید مخاطبان خود را بشناسید

هدف شما در اینجا باید درک کاملی از مخاطبی باشد که هدف قرار داده‌اید: نیازها و ویژگی‌ها و سلایق آنها.

  • شماره۲ شما باید نقاط درد مشتری خود را بدانید

تجزیه و تحلیل نقاط درد مشتری به این معنی است که شما‌ می‌دانید چگونه‌ می‌توانید مشکلات آنها را با محصولات خود حل کنید. و چگونه‌ می‌توانید با استفاده از فیلم‌‌، به روشی مؤثر‌‌، این را به آنها نشان دهید.

  • شماره ۳ شما باید سفر خریدار خود را مانند کف دست خود بشناسید!

سفر خریدار شما فرآیندی فعال است که باعث‌ می‌شود بازدید کننده به مشتری تبدیل شود. در این قسمت سه مرحله از وجود دارد (آگاهی‌‌، توجه و تصمیم گیری)؛ و انواع مختلفی فیلم وجود دارد که برای هر مرحله بهتر عمل‌ می‌کند.

 

بیایید با جزئیات بیشتری به این موضوع بپردازیم سه مرحله از سفر خریدار:

 

۱- مرحله آگاهی

این آغاز سفر خریدار شماست: بازدیدکننده شما به این که مشکل یا نیازی دارد که با خرید رفع میشود پی برده. آنها با انجام برخی تحقیقات در مورد محصول مورد نیازشان – از طریق رسانه‌‌های اجتماعی‌‌، موتورهای جستجو یا توصیه یک دوست به شما مراجعه‌ می‌کنند.

در این لحظه‌‌، کار شما این است که بهترین تصوری که‌ می‌توانید به آنها بدهید. وقت آن است که توجه آنها را با نوع صحیح فیلم جلب کنیم.

  • تبلیغات تجاری

تبلیغات تجاری همیشه کار‌ می‌کنند‌‌، اما مشکل این است که گران قیمت است. پرداخت هزینه تبلیغات یوتیوب‌‌، تبلیغات نمایشگر گوگل‌‌، تبلیغات فیس بوک‌‌، همه آنها قیمت بالایی دارند.

این یک تکنیک جانبی است‌‌، اما اگر به نتیجه فوری نیاز دارید‌‌، ایده خوبی است.

 

  • فیلم‌‌های آموزشی

فیلم‌‌های آموزشی نه تنها جالب و سرگرم کننده هستند‌‌، بلکه در واقع ارزش واقعی آنها را به شما نشان‌ می‌دهند: شما به آنها اطلاعات‌ می‌دهید و زندگی آنها را کمی با ارزش‌تر‌ می‌کنید!

مخاطبین که به دنبال حل مشکل‌شان هستند، اگر شما کسی باشید که مشکل آنها را حل میکند، نیازهای خاص آنها را با روشی هوشمند برآورده‌ می‌کنید.

فیلم‌‌های آموزشی سرگرم کننده، مفید و به راحتی قابل اشتراک گذاری و همچنین برای تجارت شما بسیار قدرتمند هستند!

 

۲-مرحله ملاحظه

در مرحله توجه یا ملاحظه، وظیفه شما این است که توجه آنها را جلب کنید. در این مرحله از سفر‌‌، به مخاطبین خود‌ می‌گویید چگونه‌ می‌توانند محصول شما را در زندگی خود به کار بگیرند. مهمتر از همه: چگونه مشکلاتشان را حل کرده و زندگی آنها را بهتر‌ می‌کند.

 

  • فیلم‌‌های توضیح دهنده

مخاطبین شما‌ می‌دانند مشکلی دارند که باید آنها را حل کنند و با یک فیلم توضیح دهنده‌ می‌توانید نشان دهید که چگونه به آنها کمک خواهید کرد.

یک فیلم توضیح دهنده اهداف شما را به مخاطب نشان میدهد، تجارت شما معرفی‌ می‌کند‌‌، برای آنها توضیح‌ می‌دهد که مارک شما در این مورد چگونه عمل میکند و به آنها اجازه‌ می‌دهد تا بدانند چرا به شما احتیاج دارند. آین فیلم‌‌ها برای مرحله ملاحظه خوب عمل‌ می‌کنند‌‌، زیرا جالب‌‌، جذاب و قدرتمند هستند.

 

  • فیلم‌‌هایی که به روش حل مشکلات آنها میپردازد

از فیلم‌‌های How-To به عنوان روشی برای آموزش مخاطبان خود به روشی جذاب استفاده کنید. این کار با صحبت کردن در مورد محصول شما‌‌، و به طور خاص تر‌‌، چگونه محصول شما مشکلات راه حل شما را حل‌ می‌کند انجام‌ می‌شود.

در مرحله توجه‌‌، مخاطبان شما هنوز سوالات و شبهاتی دارند و با یک فیلم باید بتوانید همه این‌‌ها را پشت سر بگذارید.

 

  • فیلم‌‌های محصول

هیچ چیز بهتر از استفاده از یک فیلم محصول برای نشان دادن چشم انداز محصولات شما چقدر عالی نیست. زمان آن رسیده است که محصول خود را به صورت عملی نشان دهید: برای ترغیب شما به تبدیل‌‌، این بسیار قدرتمند است که به آنها نشان دهد محصول شما توسط یک شخص واقعی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.

 

  • اما فیلم‌های اکشن یا متحرک تنها راه تهیه فیلم ویدئویی نیست!

در مورد محصولات دیجیتال‌‌، می‌توانید از فیلم Scencast (ضبط دیجیتالی یک صفحه‌‌، به همراه روایت صوتی) استفاده کنید یا‌ می‌تواند یک فیلم بازاریابی متحرک باشد!

 

۳-مرحله تصمیم‌گیری

مرحله تصمیم‌گیری: لحظه‌ای که مخاطبین شما در حال تجزیه و تحلیل گزینه‌‌های خود هستند تا ببینند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند یا خیر. همچنین‌‌، آیا آنها آن را از برند شما خریداری‌ می‌کنند‌‌، یا محصول رقیب شما را ترجیح‌ می‌دهند؟

این وظیفه شماست که آنها را بشناسید و گزینه‌های مورد پسند آنها را معرفی و عرضه کنید. با استفاده از انتخاب مناسب نوع فیلم‌‌، خیلی ملایم میتوانید آنها را در جهتی که میخواهید ترغیب کنید.

 

  • توصیفات مشتری

البته که شما معتقدید محصولتان شگفت انگیز است. شما کسی هستید که آن را ایجاد کرده‌اید! اما مشتریان احتیاج دارند که این توصیفات زیبا را از زبان شخص دیگری هم بشنوند. چرا؟ زیرا مشتریان بیش از هر کس دیگری به مشتریان دیگر اعتماد‌ می‌کنند. آنها‌ می‌خواهند نظرات مردم را بدانند‌‌، درست مثل خودشان.

بنابراین‌‌، این لحظه است که به آنها نشان دهیم که فقط شما نیستید که فکر‌ می‌کنید محصول شما عالی است‌‌، خریداران گذشته شما هم  با شما هم عقیده‌ا‌ند! این کار با استفاده از یک فیلم توصیفی انجام‌ می‌شود.

با فیلم‌‌های توصیفی‌‌، آنچه که می‌خواهیم این است که معتبر باشد. شما‌ می‌خواهید مشتریانتان پاسخ‌‌های واقعی به شما بدهند و از سخنان خودشان استفاده کنند‌‌، بنابراین این کار را عادلانه انجام دهید!

این کار به شما کمک میکند تا ارتباط واقعی با مخاطبین خود ایجاد کنید.

 

به طور خلاصه …

انواع و سبک‌‌های محتوای ویدیویی زیادی وجود دارد‌‌، اما همه آنها برای همه مواقع به یک اندازه خوب عمل نمی‌کنند. به همین دلیل‌‌، برای ایجاد یک کمپین موفق در زمینه بازاریابی ویدیویی، باید یاد بگیرید که لحظات اصلی استراتژی خود را شناسایی کنید‌‌، بنابراین‌ می‌توانید در هر زمان معین‌‌، محتوای مناسب را به مخاطب تحویل دهید.

برای این کار، شما باید مشتریان خود و نقاط درد آنها را بشناسید. سپس‌‌، شما باید با سه مرحله سفر خریدار آنها (مرحله آگاهی‌‌، مرحله توجه و مرحله تصمیم گیری) آشنا شوید.

پس از آن شما آماده هستید انواع ویدیوهایی را انتخاب کنید که با مارک شما بهتر مطابقت داشته باشد! بسیار ساده و جالب است‌‌، و آماده هستید کمپین بازاریابی ورودی خود را تقویت کنید!

 

منبع: yum yum videos

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه