طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
از طرح‌های گرافیکی به یادماندنی در آرم‌، کارت ویزیت و لوازم التحریر خود استفاده کنید

نحوه استفاده از طراحی گرافیک برای رونق کسب و کارهای کوچک

هر صاحب کسب و کار موفقی می‌تواند بگوید که بازاریابی، کلید رشد یک تجارت کوچک است. و وقتی نوبت به بازاریابی می‌رسد، هیچ چیز اساسی‌تر از طراحی گرافیک نیست. می‌بینید که دنیای امروز تحت سلطه جلوه‌های بصری و تصاویر است. عناصر بصری و گرافیکی مواردی هستند که مردم در محصولات‌، تبلیغات یا خدمات شما مشاهده می‌کنند. بنابراین‌، اگر از طرح‌های گرافیکی به یادماندنی در آرم‌، کارت ویزیت و لوازم التحریر خود استفاده کنید، افراد بیشتری با برند شما آشنا می‌شوند. که به نوبه خود فروش بیشتری را به همراه دارد.

با داشتن طراحی‌های گرافیکی عالی‌، نه تنها نمایانگر تجارت خود هستید‌، بلکه در بین مصرف‌کنندگان نیز اعتماد کسب می‌کنید. این مورد را در غول‌های تجاری مانند اپل و نایک مشاهده کرده‌اید. این شرکت‌ها با ارائه طراحی‌های جذاب و بصری، می‌توانند برند خود را در ذهن مصرف‌کنندگان حک کنند.

روش‌های مختلفی برای استفاده از طراحی گرافیک برای ارتقا یک تجارت کوچک وجود دارد. مانند:

 

طراحی لوگویی که برند تجاریتان را به بهترین وجه نشان دهد

لوگو تقریباً خلاصه‌ای از هویت برند شما است. این همان چیزی است که دیدگاه برند شما و همچنین شخصیت متمایز شما را در بر می‌گیرد. به همین دلیل است که مارک‌هایی مانند کوکاکولا و مک‌دونالد یا فیس‌بوک و فراری را به یاد می‌آوریم‌. جایی که طراحی گرافیک وارد می‌شود. با این کار می‌توانید لوگوی خود را مطابق میل خود مد کنید. از آنجا که از آرم شما در وب‌سایت‌، مواد چاپی‌، تبلیغات آنلاین و محصولات شما استفاده خواهد شد‌، مهم است که طراحی به درستی انجام شود.

آرم وینک دیزاین

در این حالت‌، شما چیزی را می‌خواهید که در واقع مربوط به محصول شما باشد و به اندازه کافی ساده باشد تا در یک نگاه مشخص شود. همچنین می‌توانید رنگ‌های مارک تجاری خود را انتخاب کرده و نمادهایی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای بازار هدف شما طنین‌انداز باشد.

 

طراحی کارت ویزیت، بروشور و آگهی

شیوه‌های فیزیکی برای تبلیغ مانند کارت‌های ویزیت، بروشورها و آگهی‌های کاغذی، ممکن است قدیمی به نظر برسند. اما این واقعیت که هنوز توسط صاحبان مشاغل و بازاریابان در همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرد نشان می‌دهد تبلیغات چاپی و فیزیکی هنوز تاثیر گذار است. طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها می‌توانند از مزایای استفاده از طراحی گرافیکی برای پیشبرد تجارت خود بهره‌مند شوند. با داشتن یک طراح مناسب، مشاغل صنایع دستی، سوپرمارکت‌های محلی و حتی فروشگاه‌های خرده فروشی و کسب و کارهای آنلاین می‌توانند از طرح‌های خلاقانه و منحصر به فرد برای کمک به ارتقا تجارت خود استفاده کنند.

مانند هر محصول دیگری‌، مصرف‌کنندگان بیشتر به کارت ویزیت با کیفیت و با طراحی جذاب‌تر اعتماد می‌کنند. با استفاده از ابزارهای مناسب‌، انواع مختلفی از الگوها را به دست می‌آورید که می‌توانید با آن‌ها به چشم‌انداز(بازدید کننده) خود برسید. همچنین می‌توانید الگوهای اصلی خود را بسازید که برجسته باشد و آن هدف جسورانه را بیان کند. هنگام طراحی، همواره عناصر اصلی زیبایی شناسی از جمله رنگ، شکل، بافت، تعادل و احساس مارک را در نظر بگیرید.

طراحی کارت ویزیت، بروشور و آگهی

 

طراحی گرافیک شبکه‌های اجتماعی: چرا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مهم است

روزهایی که کسب و کارها صرفاً به تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها وابسته بودند، گذشته است. امروزه شاهد این هستیم که اغلب مصرف‌کنندگان بیشتر وقت خود را صرف مرور در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر می‌کنند. به همین دلیل‌، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی جهت نشان دادن نام تجاری شما به مخاطبان هدف‌، حیاتی شده است. گرافیک خلاقانه می‌تواند به جذب مخاطبان برای برندسازی صفحات و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی برای صنایع مختلف کمک کند. به طور مثال برای شرکت‌های املاک و مستغلات، در واقع روش‌های بسیار خوبی جهت ایجاد گرافیک‌های غیر‌قابل مقاومت وجود دارد که می‌تواند به جذب مخاطب هدف‌، هدایت و ایجاد نفوذ کمک کند.

قطعا می‌خواهید در حالی که مخاطبانتان در صفحات شبکه‌های اجتماعی به سمت پایین حرکت می‌کنند چیزی که طراحی می‌کنید مردم را به خود خیره کند. برای بهترین نتیجه، اطمینان حاصل کنید که گرافیک خود را با برخی از مطالب مرتبط‌، زیرنویس‌ها و هشتگ‌های ارزشمند برای مصرف کننده اضافه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که هر کانال به شکلی متفاوت، مردم را مجذوب خود می‌کند. به عنوان مثال‌، کانال لینکدین مخاطبان رسمی و حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد. توییتر برای پیام های سریع و دقیق مفید است‌، و فیس‌بوک باید کمی دقیق‌تر باشد. با طراحی جدید LinkedIn ، برندها حتی می‌توانند از ویژگی جدید LinkedIn Stories استفاده کرده و گرافیک شبکه‌های اجتماعی خود را تبلیغ کنند.

 

نتیجه

در پایان، گرافیک شما همان چیزی است که موجبات شناخت شرکت شما را فراهم می‌آورد. یک طراحی تأثیرگذار برای شرکت شما صحبت خواهد کرد. این کمک می‌کند تجارت خود را از رقبا جدا کرده و بینش و شخصیت منحصر به فرد برند شما را به مصرف‌کنندگان انتقال دهد.

بنابراین حتی اگر شما یک مبتدی طراحی گرافیک هستید که فقط اصول را می‌داند، ابزارهای قدرتمند زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در این راه یاد بگیرید. به سادگی از مجموعه گسترده‌ای از الگوهای موجود در آنجا الهام بگیرید‌، آزادانه فکر و طراحی کنید.

منبع: designer-daily

حسین عبدالله نژاد

درباره حسین عبدالله نژاد

حسین عبدالله نژاد هستم متولد ایران و ساکن گلستان. کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه گلستان، داراری سابقه پژوهش علمی و علاقمند به تحقیق و ترجمه. دوستدار فوتبال، طبیعت، زبان انگلیسی و علاقمند به گل کاری.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه