طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
فرم تماس

هشت نکته که باید هنگام ایجاد فرم تماس در نظر بگیرید

  • دسته بندی : طراحی وب
  • تاریخ انتشار : 3آوریل 2020

شما باید محتوای خود را طوری برنامه ریزی کنید که مخاطب مورد نظرتان را خوشحال کند. اکثر وبلاگ نویسان غالباً از مهمترین قسمت وب سایت خود یعنی فرم تماس غافل می‌شوند. فرم تماس با ما چگونگی ارتباط خوانندگان و مشتریان شما است. برای اطمینان از اینکه هر کسی می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند بدون اینکه با طراحی غیر جذاب این قسمت نظرش عوض شود، باید به این قسمت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

درست کردن فرم تماس نیازی به پیچیدگی خاصی ندارد. اگر بخواهید خوانندگانتان پیام ساده‌‌ای برای شما ارسال کنند یا اگر به فرم مفصل تری نیاز دارید که خوانندگان برای بارگذاری پرونده‌ها نیاز دارند، این کار به آسانی ممکن است. در اینجا هشت نکته طراحی وجود دارد که برای هر شخصی که مایل به برقراری ارتباط با شما است، روند را تا حد ممکن ساده و شخصی جلوه دهد.

 

اطلاعات مورد نیاز

آنچه که واقعاً برای برقراری ارتباط با شما لازم است را مشخص کنید. حداقل، باید یک نام و آدرس ایمیل همراه پیام باشد.

 

قابل دسترسی باشد

توانایی یافتن و استفاده از فرم تماس، باید از هر بخش وب سایت شما آسان باشد. داشتن پیوند به صفحه تماس در نوار ابزار اصلی و در صفحه اصلی ضروری است. نداشتن راه مشخص برای برقراری ارتباط با شما تقریباً به این معنی است که هیچ راهی برای ارتباط با شما وجود ندارد. حتی تنها گذاشتن یک آدرس ایمیل جهت ارتباط با مخاطب، بهتر از نداشتن راهی برای برقراری ارتباط با شماست.

 

به ظاهر این صفحه توجه کنید

حتی اگر فرم تماس شما کامل و عالی باشد، به این معنی نیست که باید بی روح به نظر بیاید. با استفاده از چیزی که مربوط به شرکت شما باشد تا جای ممکن به این صفحه جذابیت ببخشید. به بالای صفحه نروید و همه چیز را در آنجا قرار ندهید. اگر فرم شما پیچیده است، با استفاده از یک فرم چند قسمتی و استفاده از یک نوار پیشرفت تعداد قسمت‌های موجود در فرم را مشخص کنید.

 

یک عکس اضافه کنید

هنگامی که یک تیم در پشت وب سایت خود دارید، فرم تماس بازدید کنندگان را به این سوال وا می‌دارد که آیا کسی در طرف دیگر این روبات به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهد؟ با داشتن عکسی از این که پاسخ دهنده چه کسی است، به مخاطب خود اطمینان بخشید. استفاده از یک عکس باعث ایجاد حس اعتماد بین وب سایت و کاربر می‌شود و فقط به وب سایت‌های بزرگ محدود نمی‌شود.

 

اشکال مختلف تماس

از قدرت مکالمه تلفنی صرف‌نظر نکنید. بسته به صنعتی که در آن فعالیت دارید، این مورد ممکن است امری عادی نباشد. یک فروشگاه آجر و ملات که فروش خود را به صورت آنلاین تقویت می‌کند، باید همیشه آدرس فیزیکی و تلفن تماسی داشته باشد. رسانه‌های اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرند. قرار دادن آدرس صفحات رسانه‌های اجتماعی شما در در قسمت فرم تماس مهم است.

 

سازگاری با موبایل

بازشدن فرم تماس در صفحات موبایلی، از یک تماس ساده بسیار فراتر رفته است. بیشتر افراد از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های خود برای تعامل در وب استفاده می‌کنند. عدم سازگاری وبسایت شما با موبایل و نداشتن یک وبسایت پاسخگو و دسترسی ساده به فرم تماس، فقط باعث فراموش شدن می‌شود.

حرفه‌ای عمل کنید

فرم تماس فقط باید دارای اطلاعات تماس شما باشد. انجام هر کاری به جز گذاشتن اطلاعات تماس در این فرم باعث می‌شود غیر حرفه‌‌ای به نظر برسید و بازدیدکنندگان را با حال و هوای بسیار متناقضی رو به رو خواهد کرد. اگر می‌خواهید نظرسنجی انجام دهید، از روش دیگری استفاده کنید. فرم تماس باید برای تماس با شما باشد و فقط با شما ارتباط برقرار کند.

Captcha را فراموش کنید

از بین تمام مکان‌هایی که می‌توانید captcha داشته باشید، فرم تماس بدترین آنهاست. قابل درک است که شما نمی‌خواهید ایمیل‌های اسپم داشته باشید، اما داشتن یک captcha در فرم تماس احساس خوبی در مخاطب ایجاد نمی‌کند.

 

به طراحی فرم خود توجه کنید.

ارتباط با شما نباید یک روند طولانی برای بازدید کنندگان شما داشته باشد. اگر اینکار درست انجام شود فرم تماس شما می‌تواند برای وبلاگ یا وب سایت شما شگفتی ایجاد کند. این امر می‌تواند بازدید کنندگان را ترغیب کند تا برای شما پیام ارسال کنند و همچنین می‌توانند درباره محصولات و خدمات شما سؤال کنند. هنگامی که ارتباط با شما به آسانی امکان پذیر باشد، به آنها نشان می‌دهد که شما به تجربه کاربری آنها اهمیت می‌دهید و باعث می‌شود آنها بار دیگر وبسایت شما را انتخاب کنند.

 

منبع: Tech Tricks World

مهرگان متاعی

درباره مهرگان متاعی

کارشناس مهندسی کشاورزی، علاقه مند به ورزش، کوهنوردی و مطالعه

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه