طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
همه چیز را راجع به استراتژی بازاریابی سنتی بدانید

همه چیز را راجع به استراتژی بازاریابی سنتی بدانید

بازاریابی سنتی مقوله ای کاملاً گسترده است که اشکال مختلفی از تبلیغات و بازاریابی را در خود جای داده است. این قابل شناسایی ترین بازاریابی است که شامل تبلیغاتی است که هر روز می‌بینیم و می‌شنویم. بیشتر استراتژی‌های بازاریابی سنتی در یکی از چهار دسته قرار دارند: چاپ‌، پخش‌، پست مستقیم و تلفن. (به بازاریابی بین رسانه ای نیز مراجعه کنید)

بازاریابی چاپی قدیمی ترین شکل بازاریابی سنتی است. این استراتژی که به عنوان تبلیغات کاغذی تعریف می‌شود‌، از دوران باستان‌، زمانی که مصریان پیام‌های فروش و پوسترهای دیواری را روی پاپیروس ایجاد می‌کردند‌، مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه‌، بازاریابی چاپی معمولاً به فضای تبلیغاتی در روزنامه‌ها‌، مجلات‌، خبرنامه‌ها و سایر مواد چاپی در نظر گرفته شده برای توزیع اشاره دارد.

شاخه‌های بازاریابی سنتی

  • چاپ: شامل تبلیغات در روزنامه‌ها‌، خبرنامه‌ها‌، مجلات‌، بروشورها و سایر مواد چاپی برای توزیع است
  • پخش: شامل تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و همچنین فرم‌های تخصصی مانند تبلیغات تئاتر فیلم روی صفحه است
  • پست مستقیم: شامل پنکه‌، کارت پستال‌، بروشور‌، نامه‌، کاتالوگ و سایر مطالبی است که مستقیماً برای مصرف کنندگان چاپ و پست می‌شود
  • بازاریابی تلفنی: شامل تماس درخواستی و تماس سرد مصرف کنندگان از طریق تلفن است

پخش

بازاریابی پخش شامل تبلیغات تلویزیونی و رادیویی است. پخش رادیو از دهه ۱۹۰۰ آغاز شده است و اولین پخش تجاری – برنامه رادیویی پشتیبانی شده توسط تبلیغات روی هوا – در ۲ نوامبر ۱۹۲۰ پخش شد. تلویزیون‌، گام بعدی در فناوری سرگرمی‌، سریعتر پذیرش تبلیغات شد‌، با کمتر از ده سال بین آغاز به کار و اولین تبلیغ تلویزیونی در سال ۱۹۴۱٫

پست مستقیم

در بازاریابی پست مستقیم از مواد چاپی مانند کارت پستال‌، بروشور‌، کاتالوگ و برگه‌هایی که از طریق پست ارسال می‌شوند استفاده می‌شود تا مصرف کنندگان را جذب کنند. یکی از اولین و شناخته شده ترین نمونه‌های ارسال نامه مستقیم‌، فهرست Sears است که برای اولین بار در سال ۱۸۸۸ برای مصرف کنندگان پست شد.

بازاریابی تلفنی

سرانجام‌، بازاریابی تلفنی یا بازاریابی از راه دور‌، تحویل پیام‌های فروش از طریق تلفن برای متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید یک محصول یا خدمات است. این شکل از بازاریابی در عصر مدرن تا حدودی بحث برانگیز شده است‌، بسیاری از بازاریاب‌های تلفنی از تاکتیک‌های فروش تهاجمی استفاده می‌کنند.

 

چه کسانی از بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند؟

از آنجا که این نوع بازاریابی استراتژی‌های مختلفی را در بر می‌گیرد‌، تقریباً هر شرکتی که یک محصول یا خدمات را می‌فروشد از یک یا چند نوع بازاریابی سنتی به عنوان بخشی از استراتژی کلی تبلیغات استفاده می‌کند. در بیشتر موارد‌، این شکل از تبلیغات به بودجه موجود بازاریابی شرکت بستگی دارد.

 

شرکت‌های متوسط ​​و بزرگ به احتمال زیاد از تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌کنند. تبلیغات در تلویزیون معمولاً گرانترین شکل بازاریابی است که قیمت آن بستگی به بازه‌های زمانی و محتوای برنامه دارد.

شرکتهای بزرگ هم از پست مستقیم استفاده می‌کنند‌، زیرا با وجود هزینه‌های طراحی‌، چاپ و پست می‌توانند باز هم مقدار قابل توجهی مشتری جذب کنند به این معنا که سود جالب توجهی دارد. مشاغل متوسط ​​و بزرگ معمولاً از هر نوع بازاریابی سنتی به طریقی یا دیگری استفاده می‌کنند.

 

کارآفرینان و مشاغل کوچک‌، که ممکن است بودجه بازاریابی محدودی داشته باشند‌، اغلب از تبلیغات چاپی در روزنامه‌ها یا خبرنامه‌ها برای تبلیغ به مشتریان محلی استفاده می‌کنند. بسیاری نیز تبلیغات رادیویی محلی را انجام می‌دهند. برخی از آنها از پست مستقیم استفاده می‌کنند و تعداد کمی ممکن است روش بازاریابی تلفنی محدود را بکار بگیرند.

 

منبع: marketing-schools

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

راه اندازی کسب و کار