طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
تبلیغات متقاعد کننده

ویژگی‌های یک تبلیغات موثر یا متقاعد کننده

تبلیغات متقاعد کننده در یک بازار متلاطم است که خودنمایی می‌کنند. در حالی که برای تبلیغات مختلف اهداف مختلفی در نظر دارید‌، اما هدف کلی هریک از آنها ترغیب مشتریان، به فکر فرو بردن آنها، احساس یا رفتار کردن به روش خاصی که شما می‌خواهید و به سمت برند شما است. با این حساب‌، تبلیغات مؤثر و متقاعد کننده چندین ویژگی مشترک دارند.

 

جذابیت

داشتن توانایی ترغیب به طور معمول مستلزم این است که در شرایط خرید با انگیزه‌های عقلانی یا عاطفی شخصی ارتباط برقرار کنید.

در بسیاری از موارد‌، جذابیت‌های عاطفی تأثیر بیشتری در متقاعد کننده کردن یک پیام دارند. تبلیغات مؤثر معمولاً به تحقیقات بازار قوی متکی هستند تا مشخص کنند که چه چیزی مشتریان هدف را به خود جلب می‌کنند‌، یا چه مزایا و چه پیامی را به اهداف تبلیغات خود اضافه کنند. این که به مزایایی که برای کاربر یک ویژگی مهم یا ترغیب کننده است تاکید کنید بسیار مهم و اساسی است.

 

استفاده از ظرافت

به یاد ماندنی‌ترین و طنین اندازترین تبلیغات معمولاً چیز میانه‌ای بین وضوح و ظرافت است. شما می‌خواهید مشتریان پیام شما را به خوبی دریافت کنند‌، اما در کنارش این را هم میخواهید که با کمی خلاقیت آنها را برای رسیدن به مفهوم مورد نظر شما کمی فکر کنند تا اثر این پیام ماندگارتر باشد. اینجاست که نقش خلاقیت پررنگ می‌شود.

اکثرا شرکت‌ها برای نشان دادن مزایای برند خود در قالب تبلیغات از استعاره استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود مشتریان بدون سردرگمی راجب برندتان‌، به راحتی ذوق نهفته در پیام تبلیغتان را متوجه شوند.  به عنوان مثال‌، یک شرکت تولید کننده آدامس برای تولید آگهی تلویزیونی ممکن است خنک بودن طعم نعنای آن را به یک زمستان سرد تشبیه کند.

 

یک داستان بگویید

می‌توان گفت داستان‌گویی در تبلیغات بیش از سایر زمینه‌ها مورد توجه بوده که احتمالاً می‌توان علت این مسئله را در هزینه پایین اجرای این شیوه و دستاوردهای اقتصادی بالای آن جستجو کرد. یک ویژگی تبلیغ متقاعد کننده می‌تواند این باشد که یک داستان را بیان کند. این داستان بهتر می‌تواند پیامتان را به مخاطبان برساند همچنین اثر آن را ماندگارتر می‌کند.

رسانه ​​و پیام

انجام تبلیغات مؤثر و متقاعد کننده به روش صحیح از طریق رسانه مناسب انجام می‌شود. در یک آگهی تلویزیونی که روشنایی‌، وضوح، صدا‌، بیان شخصیت‌ها و گفتگوی مناسب و تنیم شده همه به جذابیت و رسایی پیام کمک می‌کنند.

در تبلیغات چاپی‌، طراحی‌، استفاده از رنگ و و اشکال مناسب؛ در رادیو‌، ترکیب صدا و لحن درست و بجا پیام را تنظیم می‌کند. رسانه و پیام باید برای شفاف سازی و تأثیرگذاری بیشتر در کنار هم کار کنند. تبلیغات تجاری برای ادکلن اغلب از موسیقی حسی‌، نورپردازی و حرکات شخصیت استفاده می‌کنند تا پیام‌هایی را ارائه دهند که این برند بوی جذاب و جذاب می‌دهد.

 

منبع: small business

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه