طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

چت بات خود را با بررسی این ۵ نکته فعال کنید(۲۰۲۱)

در حالی که هوش مصنوعی همچنان در تعامل شرکت‌‌ها با مشتریان تغییر‌ می‌کند‌‌، چت بات‌ همچنان بازیگر اصلی ارائه این شکل مدرن از خدمات به مشتری هستند. این دستیارهای دیجیتال چیزی فراتر از یک روند گذرا هستند: Mindbrowser اظهار‌ می‌دارد که ۹۶٪ از مشاغل معتقدند که چت بات‌‌ها برای ادامه خوب روند کار ما را یاری می‌کنند. Business Insider اضافه‌ می‌کند که انتظار‌ می‌رود تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰٪ از مارک‌‌ها نوعی اجرای چت بات داشته باشند.

با این حال‌‌، بسیاری از کارشناسان خدمات مشتری هشدار‌ می‌دهند که برای بهبود خدمات استفاده صحیح از این شکل هوش مصنوعی ضروری است – اگر شرکت شما آنها را به خوبی طراحی نکند‌‌، تلاش آنها نتیجه خوبی نخواهد داد و منجر به ناامیدی مشتری‌ می‌شود. در اینجا پنج نکته‌ای که باید هنگام استفاده از چت ربات‌‌ها برای خدمات مشتری در نظر بگیرید را ذکر کرده‌ایم.

 

مطالب مرتبط

۵ روش استفاده از هوش مصنوعی توسط بازاریابان دیجیتال

چت بات در مقایسه با چت زنده، بهینه‌ سازی خدمات مشتری

نحوه ایجاد روابط در مرکز تماس خدمات مشتری

 

رفتار چت بات را مطابق با نیازهای مشتریان خود تنظیم کنید

همانطور که عوامل انسانی شما آموزش دیده اند تا نیازهای مشتریان خاص شما را هدف قرار دهند‌‌، چت ربات‌‌ها نیز‌ می‌توانند برای همین کار طراحی شوند. گرچه ممکن است این ربات‌‌های کوچک جایگزین تماس انسانی عوامل شما نشوند‌‌، اما مطمئناً‌ می‌توانند از همان طریق به خدمات عالی مشتری دست پیدا کنند. داده‌‌های مشتری را از نزدیک تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید مشتریانتان از برند تجاری شما چه‌ می‌خواهند. آیا مطالعه توضیحات محصول را دوست دارند؟ آیا آنها به روند پرداخت سریعتر نیاز دارند؟ با شناسایی چنین نیازهایی‌‌، می‌توانید چت بات‌‌ها خود را آموزش دهید تا همانطور که یک نماینده انجام‌ می‌دهد‌‌، این نکات را ارائه دهند.

 

آنها را مرتباً آموزش دهید

همانطور که نمایندگان برای انجام بهترین عملکرد خود به اطلاعات جدید نیاز دارند‌‌، چت بات‌‌ها نیز چنین کاری‌ می‌کنند. ربات‌‌های چت خود را مرتباً آموزش دهید تا با اطلاعات نام تجاری جدید به روز شوند. به عنوان مثال‌‌، آنها باید در مورد محصولات جدید و اطلاعات قیمت گذاری به روز باشند و همچنین باید اطلاعات مشتری را به آنها بدهند تا بتوانند دقیق ترین خدمات را در زمان واقعی ارائه دهند.

 

برای مکالمه بهتر از پردازش زبان طبیعی استفاده کنید

ممکن است مشتریان متوجه شوند که با یک ربات چت صحبت‌ می‌کنند‌‌، اما دلیلی ندارد که شما بتوانید این دستیارهای دیجیتال را برای انجام یک مکالمه خوب آموزش دهید. با استفاده از پردازش زبان طبیعی‌‌، چت بات‌‌ها ممکن است آموزش ببینند تا لحن مکالمه خود را با لحن مشتری شما تطبیق دهند. علاوه بر این‌‌، می‌توانید به آنها کمک کنید صدایی متناسب با سبک برند شما ایجاد کنند. اگر مکالمات آنها بیش از حد رباتیک و تکراری باشد‌‌، ممکن است مشتریان عصبانی شوند و اعتماد به نفس خود را در دریافت پشتیبانی مورد نیاز از دست دهند.

 

آنها را در سلف سرویس خود ادغام کنید

بات چت‌‌ها در جمع آوری اطلاعات مهارت دارند و‌ می‌توانند به عوامل انسانی منتقل شوند. به عنوان مثال‌‌، از آنها برای جمع آوری اطلاعات اولیه در ابتدای تعامل خدمات – مانند نام مشتری‌‌، شماره حساب و دلیل تماس با آنها استفاده کنید. با خودکار کردن قسمت اولیه مکالمه‌‌، می‌توانید نمایندگان خود زمان بیشتری را برای مدیریت بقیه تعاملات سرویس در اختیار داشته باشید.

 

محدودیت‌‌های چت بات خود را بشناسید

این منطقه ای است که ممکن است برخی از مارک‌‌ها بیش از حد بلند پروازانه باشند. در حالی که تصور اینکه چت بات یک تعامل سرویس را از A به Z انجام‌ می‌دهد جذاب است‌‌، واقعیت این است که بسیاری قادر به انجام این کار خوب نیستند. برخی از آنها برای پیشرفت هوشمندتر طراحی شده اند‌‌، اما مواقعی پیش‌ می‌آید که بهتر است یک انسان وارد عمل شود. با اختصاص دادن وظایف ساده و مشخص‌‌، محدودیت‌‌های ربات‌‌های چت را بشناسید و اطمینان حاصل کنید که عوامل انسانی آمادگی لازم را برای ورود به این موارد را دارند. یک وضعیت پیچیده‌ می‌شود تا زمانی که درک کاملی از کارایی chatbots خود نداشته باشید‌‌، آنها را بخشی از تیم خدمات خود بدانید و جایگزینی کامل برای عوامل انسانی نباشید.

هوش مصنوعی‌ در صورت استفاده عاقلانه‌‌، می‌تواند پاسخ مناسبی برای نوسازی شیوه‌‌های خدمات مشتری شما داشته باشد. با استفاده از ربات‌‌های مخصوص چت برای همکاری نزدیک با عوامل انسانی‌تان، خیال نام تجاری شما بابت اینکه مشتریان از مزایای صرفه جویی در وقت و رویکرد شخصی به خدمات برخوردار هستند راحت‌ می‌شود.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه