طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
چت بات چیست و برای دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

چت بات چیست و برای دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

چت بات یا ربات‌، یک برنامه نرم افزاری است که برای انجام مکالمه آنلاین مورد استفاده قرار‌‌ می‌گیرد. چت بات‌ها برای شبیه سازی مکالمات انسانی اما در مقیاس با خودکارسازی مسیرهای مختلف مکالمه طراحی شده اند.

 

هدف از چت بات اغلب ارائه خدمات شخصی و کمک به بازدیدکنندگان وب سایت است. اما وقتی در فروش‌، تولید سرب و همچنین در فرآیند استخدام استفاده شوند‌، به همان اندازه موثر هستند. موارد استفاده برای chatbot اساساً نامحدود است.

 

برخی افراد ممکن است توسط ربات‌ها و مکالمه‌های ماشینی مرعوب شوند. به هر حال‌، از آنجا که در حال خواندن این مقاله هستید به احتمال زیاد از این دسته افراد نیستید. نکته تعجب آور این است که بازدیدکنندگان وب سایت اغلب به ماشین یا شخصی بودن پاسخگو اهمیت‌‌ نمی‌دهند‌، البته در صورتیکه به سرعت به پاسخگویی پرداخته باشند. در واقع چت بات‌ها از بسیاری جهات به اندازه انسان‌ها می‌توانند عملکرد انسانی داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

چت بات خود را با بررسی این ۵ نکته فعال کنید(۲۰۲۱)

چت بات در مقایسه با چت زنده، بهینه‌ سازی خدمات مشتری

هوش مصنوعی (AI) چیست؟ و به چند دسته تقسیم می‎شود؟

 

مزایای چت بات

به طور خلاصه: ربات‌های چت تجربه بهتری از مشتری را در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار‌‌ می‌دهند. آنها با ایجاد احساس شنیدن در بازدیدکنندگان و حضور در آنجا در ۲۴/۷/۳۶۵ در این زمینه مهارت دارند.

ارزش ربات‌ها اغلب دست کم گرفته‌‌ می‌شود زیرا در درجه اول از نظر خدمات مشتری دیده‌‌ می‌شوند. در حالی که این هنوز درست است‌، مزایایی مانند شخصی سازی‌، تعامل‌، فعال سازی بازدید کننده و تولید سرب تنها برخی از روش‌های مدرن چت بات‌ها برای ایجاد ارتباط با مشتری شما هستند.

 

پاسخ سریع

در بازار امروز‌، سرعت و راحتی اغلب به عنوان باارزش ترین دارایی قیمت را شکست‌‌ می‌دهند. سینچ ۶۸٪ از مشتریان را با تجربه مثبت چت بات‌ها یافت‌، گفت که آنها آنها را دوست دارند زیرا آنها با سرعت بیشتری به سوالات پاسخ‌‌ می‌دهند. اگر در اولین دقیقه قادر به ارائه پاسخ به مشتریان در چت زنده نیستید‌، باید به ربات‌ها فکر کنید.

 

افزایش فروش

chatbot با طراحی خوب نه تنها‌‌ می‌توانند از مشتری پشتیبانی خوبی داشته باشند‌، بلکه‌‌ می‌توانند از اطلاعات مربوط به علایق و علاقه مندی‌های بازدید کننده استفاده کرده و مشاوره‌، پیشنهاد و پیشنهاد خرید ارائه دهند. روش سنتی برای تبدیل افراد از یک وب سایت از طریق فرم تماس بوده است. اما دلایل مختلفی وجود دارد که چرا و چگونه چت ربات‌ها عملکرد آنها را با یک مایل از بین‌‌ می‌برد.

 

کاهش هزینه‌ها

چت بات مدتهاست که برای کاهش هزینه‌ها روش عالی‌ای هستند. آنها‌‌ می‌توانند سوالات و مکالمات اساسی را که وقت مردم شما را‌‌ می‌بخشد خودکار کنند. حتی اگر عوامل گفتگوی زنده داشته باشید‌، ربات‌ها با سرعت بیشتری پاسخ‌‌ می‌دهند. این امر به ویژه هنگامی صادق است که گفتگو توسط تجارت انجام شود.

 

منابع کارکنان مقیاس

بیشتر تجربه خدمات مشتری و سفر خرید نیاز به پیروی از یک سوال و جواب ساده دارد. نمایندگان فروش‌‌ می‌خواهند مهمترین نکات سفر مشتری را در اختیار داشته باشند‌، درست مثل تیم‌های پشتیبانی‌تان. وقت آنها را آزاد کنید و می‌بینید که انرژی و اثر بخشی کارکنان شما بهبود‌‌ می‌یابد زیرا کار تکراری را حذف کرده‌اند.

 

چت بات تجربه مشتری را افزایش می‌دهد

چت بات‌ها علاوه بر سریع بودن‌، ویژگی‌های دیگری را نیز ارائه‌‌ می‌دهند که CX را افزایش‌‌ می‌دهند‌، از بی هویتی و دقت گرفته تا مکالمات تلفنی چند وظیفه ای و ناخواسته. همه ما‌‌ می‌دانیم که احتباس و کاهش چرخش چه تاثیری در نتیجه دارد.

منبع: leadoo

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه