طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
پست

چطور برای وبلاگ یک پست کامل بنویسیم

  • دسته بندی : طراحی وب
  • تاریخ انتشار : 3آوریل 2020

ناگفته نماند که نوشتن یک پست کامل برای وبلاگ فرایند وقت‌گیری است. یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که بدون اینکه کارهای لازم را انجام دهید، یک پست وبلاگ تهیه کنید. نمی‌توانید به راحتی چند کلمه بنویسید و انتظار داشته باشید عملکرد خوبی داشته باشد.

اگر احساس کردید که وقت این کار را ندارید و قادر به انجام تحقیقات و نوشتن مطالب نیستید، بهتر است به هیچ وجه چیزی ننویسید. محتوای ضعیف یکی از بزرگترین دلایل گزاف گویی است. و این نرخ گزاف گویی‌هاست که موتورهای جستجو شما را در SERP‌ها رتبه بندی می‌کنند.

امروز می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به مبانی پست وبلاگ کامل بیندازیم. در حالی که SEO بسیار مهم است، ما امروز می‌خواهیم آن را کنار بگذاریم و صرفاً بر ساخت یک وبلاگ شایسته برای وقت خوانندگان خود تمرکز کنیم. وقتی الگوی مشخصی برای نوشتن داشته باشید، نوشتن بسیار سریعتر و آسان‌تر می‌شود.

 

عناوین صادقانه

وقتی خواننده‌ای وارد وب سایت شما می‌شود تقریباً ۸ ثانیه طول می‌کشد تا تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد بماند و به مطالعه پست‌هایتان بپردازد یا آن را ترک کند. و اینجاست که داشتن تیتر صادقانه می‌تواند به شما کمک کند.

از آنجا که عنوان نخستین موضوعی است که خوانندگان متوجه آن می‌شوند، باید آن را جذاب جلوه دهید. با این گفته، شما باید از استفاده عناوین clickbait خودداری کنید.(متن شما ممکن است خیلی جذاب یا پر مخاطب نباشد برای همین از طعمه کلیک استفاده می‌کنید و عناوین دیگری برای آن انتخاب می‌کنید که نظر مخاطبین را جلب کند) آنها ممکن است کاربر را تشویق کند روی لینک کلیک کند، اما باز هم انتظار می‌رود نرخ گزاف گویی بسیار بالا باشد.

هدف از این بازی سعی در جلب توجه آنها در عین صادق بودن هرچه تمام‌تر است. اینها همه قالبهای عالی برای عناوین مطالبتان هستند.

  • چگونه
  • ۱۰ مورد از بهترین‌های
  • نکات برتر برای
  • راهنمای آسان برای
  • ۷ دلیل برا اینکه
  • چرا باید درباره آن بدانید

 

 

زیرعنوان

هنگامی که یک سربرگ شگفت انگیز را پیدا کردید، وقت آن است که روی قسمت‌های دیگر کار کنید.

هر وقت برای وبلاگ خود محتوا می‌نویسید، می‌خواهید یک آغاز، یک میانه و یک پایان داشته باشید. و این جایی است که شما از زیرعنوان‌ها  استفاده می‌کنید تا خواننده را از ابتدا تا انتها راهنمایی کنید.

زیرعنوان‌ها باید درست مانند خود عنوان چشم نواز و جذاب باشند. زیرا آنها یک یا چند پاراگراف را خلاصه کرده و باید خواننده را به ادامه مطالعه ترغیب کنند

زیرعنوان‌ها اسکن کردن مطالب را برای خواننده آسانتر می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا دقیقاً همان بخش مورد نظر خود را پیدا کنند. آنها می‌توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو به شما کمک کنند زیرا Google به طور فعال به زیرعنوان‌های متن شما را نگاه می‌کند.

 

بدنه اصلی متن

قسمت اصلی یک تبلیغ، برخلاف عنوان، و غیره Body Copy یا بدنه اصلی نام دارد. این قسمت جذاب‌ترین قسمت مطالب شماست. برای خوانندگان از ارزش بیشتری برخوردار است و بخش عمده ای از وبلاگ شما را تشکیل می‌دهد.

هر شخص به طور متوسط حاضر است ۷ دقیقه برای مطلب مورد علاقه‌اش صرف کند، یک فرد معمولی می‌تواند طی ۷ دقیقه ۲۰۰۰ کلمه را بخواند.

اما محتوای شما باید چقدر طولانی باشد؟ قابل انکار نیست که Google مطالب طولانی‌تر را  ترجیح می‌دهد زیرا مطالب طولانی نشانه ارزشی است که شما برای مخاطبان خود قائل شده‌اید. موتورهای جستجو به طول یک پست نگاه می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا اینقدر طولانی است که به عنوان یک محتوای قدرتمند در نظر گرفته شود یا خیر.

سعی کنید پست وبلاگ را زیر ۳۰۰۰ کلمه نگه دارید. بله، محتوای طولانی‌تر ممکن است در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشد، اما مطالب خیلی طولانی مخاطبین خاص خودش را دارد پس بهتر است یک پست همه پسندتر بگذارید.

 

آمار و منابع

هر وقت از پست‌ها یا داده‌های خود در پست‌های وبلاگتان استفاده می‌کنید، باید از منابع با ارزش استفاده کنید. منظور از منبع معتبر ویکی پدیا نیست.

بله، ویکی می‌تواند منبع بزرگ اطلاعات باشد اما به راحتی ویرایش می‌شود و توسط مردم اصلاح می‌شود. این می‌تواند باعث شود شما به اطلاعات نادرست یا غلط مراجعه کنید.

هر جا ممکن باشد، سعی کنید از منابع .Gov و .edu استفاده کنید و خلاصه‌ای از یافته‌هایتان ارائه دهید. هرچه محتوای شما دقیق‌تر باشد، احتمال اینکه خوانندگان بیشتر به شما اعتماد کنند. و این می‌تواند تاثیر چشمگیری بر موتورهای جستجو بگذارد.

اگر از منابع، آمار و داده‌ها استفاده نمی کنید نگران نباشید. هر پست وبلاگی به آن نیاز ندارد. اما سعی کنید اوقاتی که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ زیرا واقعاً به بهبود اعتماد در نتیجه حفظ خواننده کمک می‌کند.

کامل

عناصر بصری

هیچ پست وبلاگی بدون داشتن چند تصویر کامل نیست. میخواهد یک اینفوگرافیک، یک تصویر، یک فیلم یا حتی یک GIF باشد، این کار باعث می‌شود محتوای شما رنگ بگیرد و از حالت کسل کننده خارج شود.

اما در دنیای رسانه‌های اجتماعی امروز، عناصر بصری می‌توانند به محتوای شما کمک کنند ویروسی شوند و به وب سایت شما ترافیک بیشتری ببخشند. هر دو فیلم و گرافیک با این کار بسیار شگفت آور عمل می‌کنند و به نظر می‌رسد که به خصوص دارای ارزش مشترک هستند.

همه این گفته قدیمی  که یک تصویربه اندازه هزار کلمه حرف دارد را می‌شناسند. بنابراین از هر نوع تصویر تصویری که استفاده می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که متناسب با متن محتوای شما باشد.

 

خلاصه

در پایان هر پست، همیشه باید یک خلاصه یا یک بخش نتیجه گیری درج کنید. اینجاست که همه مواردی را که در قسمت اصلی پست خود قرار داده‌اید را تجزیه می‌کنید و افکار یا عقاید خود را به اشتراک می‌گذارید.

در حقیقت، آنجا یکی از معدود مکان‌هایی است که باید نظرات و عقاید خود را با یکدیگر در میان بگذارید. شما همیشه باید سعی کنید از این کار در بدنه پستتان خودداری کنید زیرا خواننده برای مطالب معتبر به وبلاگ شما آمده نه شنیدن عقایدتان.

 

CTA

CTA یا تماس با ما یک پاراگراف مهم است که در انتهای پست وبلاگ شما قرار دارد. از خواننده تحت عنوان یک درخواست بخواهید راجب چیزی فکر کند و نتیجه را با شما در میان بگذراد. به عنوان نمونه، CTA می‌تواند موارد زیر را شامل شود:

 

  • لطفا در زیر نظر بدهید
  • برای اطلاعات بیشتر در لیست پستی ما ثبت نام کنید
  • این پست را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  • آخرین پست وبلاگ ما را اینجا ببینید

 

نکته جالب در مورد برقراری تماس در انتهای پست وبلاگ شما این است که خواننده بعد از خواندن و حس کردن ارزش مطالبتان، از این حرکت بسیار بیشتر خوشحال میشود.

 

ساختن توضیحات متا

توضیحات متا اغلب مورد توجه بسیاری از وبلاگ نویسان و وب سایت‌ها قرار نمی گیرد. اما آنها می‌توانند ابزاری ارزشمند برای تشویق خوانندگان به بررسی کارهای شما باشند.

هر بار که در گوگل سرچ میکنید، یک قطعه کوچک از اطلاعات را زیر عنوان سرچ شده مشاهده میکنید که محتوای راجب شما را توضیح می‌دهد. این همان توضیحات متا شماست.

به جای اینکه گوگل را رها کنید تا بطور خودکار توضیحات متا شما را بنویسد، باید سعی کنید خودتان آن را ایجاد کنید.

 

پیدا کردن یک تصویر برجسته

تصاویر برجسته به دو روش مختلف کار می‌کنند. در مرحله اول، آنها در بالای پست وبلاگ شما قرار دارند و به باز کردن مطالب شما یک تصویر جذاب می‌بخشند.

ثانیا، آنها می‌توانند به خوانندگان کمک کنند هر زمان که جستجوی تصویر Google را انجام دهند، مطالب شما را پیدا کنند. اگر برای توصیف تصویر از برچسب alt alt استفاده می‌کنید، هر زمان شخصی با استفاده از آن شرایط جستجو را انجام دهد، در جستجوی تصویر Google برای آنها نمایش داده می‌شود.

تصویر برجسته را به چشم جلد یک کتاب ببینید. این باید خواننده را جذب کند، در عین حال کاملاً متناسب با متن محتوا باشد. Pixabay مکانی عالی برای یافتن تصاویر رایگان برای استفاده است. یا می‌توانید از Canva برای ایجاد تصویری کاملاً منحصر به فرد و سفارشی برای پست وبلاگ خود استفاده کنید.

 

نتایج نهایی

اکنون شما درک بهتری در مورد نوشتن پست وبلاگ کامل دارید. نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که حتی اگر از موارد فوق استفاده نکنید، همه اجزا باید به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند.

این که  تصاویری که استفاده می‌کنید، آمار و داده‌هایی که نقل می‌کنید یا عناوینی که ایجاد می‌کنید، همه مرتبط با موضوع و به هم پیوسته باشند نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بقیه آن به عهده شماست. خلاق باشید و از روند کار لذت ببرید. پس از اتمام چند پست وبلاگ با استفاده از یک روش تنظیم شده، نوشتن وبلاگ‌ها بسیار آسان‌تر و لذت بخش خواهد بود.

 

منبع: talk agency

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه