طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

چهار مورد مهم و مفید در رتبه بندی سئو

رتبه بندی سئو مطمئناً موردی است که می‌تواند وب‌سایت شما را در سال ۲۰۲۰ مشهور یا به کلی تخریب کند. چیزی که هر ساله به روز می‌شود. معمولاً افراد، بیشتر موارد را در تلفن‌های خود مرور می‌کنند و رقابت در آنجا بسیار سخت است.

مردم فقط چیزی را می‌خواهند که مربوط به جستجوی آن‌ها باشد و نه چیز دیگری. نوشتن مطالب با کیفیت ارزش خاص خود را در مورد سئو کرده کرده است. بنابراین‌، هنگام تهیه وب‌سایت‌، نمی‌توانید آن را به راحتی نادیده بگیرید. همه ما موارد مهم که برای دستیابی به رتبه‌بندی بهتر سئو باید انجام دهید را می‌دانیم اما مواردی وجود دارد که چندان در مورد آن‌ها صحبت نمی‌شود ولی برای رتبه بندی سئو بسیار مهم است. این موارد تعریف و ماهیت سئو در ایران و سایر جهان که در آن از گوگل استفاده می‌شود، هستند.

در اینجا‌، به آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.

 

ریچ کارت‌ها (Rich Cards) در سئو:

ایجاد ریچ کارت‌ها چیز مهمی برای سئو است. آن‌ها نوعی از داده‌های ساختاری هستند که کاربر را برای دیدن اطلاعات قابل فهم و تجربه جستجوی بهتر تلفن همراه جذاب می‌کند.  این فرمت جدید به ‌نوعی شکل تکامل یافته‌ی نوار rich snippet فعلی است. یعنی آن بخش از نتایج جستجو که با عکس‌های کوچک و نمونه کوتاهی از متن آن صفحه اینترنتی همراه است.

جستجوهای تلفن همراه هر ساله در حال افزایش است و آن‌ها در حال پیشی گرفتن از جستجوهای دسک‌تاپ هستند. با ایجاد ریچ کارت‌ها نه تنها وب‌سایت شما کیفیت جستجوی بهتری در تلفن همراه خواهد داشت‌، بلکه از این طریق Google وب‌سایت شما را در بین بهترین جستجوها قرار می‌دهد.

ریچ کارت‌ها (Rich Cards)

 

لینک‌های منفی را رد کنید(Disavow ):

همه ما اهمیت لینک‌های داخلی و خارجی مناسب در هر محتوای با کیفیت را در وب می‌دانیم اما لینک‌های اسپم در وب‌سایت شما می‌تواند این تأثیر را معکوس کند. وب‌سایت شما به دلیل بک‌لینک‌های منفی می‌تواند رتبه بندی سئوی خود را از دست بدهد. ممکن است تقصیر شما نباشد که بعضی از لینک شما استفاده می‌کنند‌، اما قطعأ تأثیر منفی این لینک‌ها جایگاه شما را در بین بهترین‌های نتایج جستجو متزلزل خواهد کرد. گوگل اساساً با چنین عواملی که ممکن است از طرف شخص ثالث باشد مقابله میکند‌.  Disavow  کردن به معنای درخواست از گوگل برای حذف بک‌لینک‌های اسپم است. شما در این روش دامنه یا صفحه‌ای را به گوگل معرفی می‌کنید تا لینک‌هایی که از آن به سایت شما وارد شده‌، در نظر نگیرد.

 

محتوای آسمان‌خراش(Skyscraper):

محتوای آسمان‌خراش به معنای یافتن و استفاده از مطالب با عملکرد بالا در وب‌سایت اختصاصی شما و ایجاد چیزهای مرتبط با آن اما بهتر و کارآمد و سپس تبلیغ آن در موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی است. اگر از محتوای آسمان‌خراش استفاده نمی‌کنید‌، پس فرصتی واقعی برای رتبه‌بندی وب‌سایت در بین بهترین جستجوها را از دست خواهید داد. باید بدانید ایجاد محتوای آسمان‌خراش زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد‌، اما در پایان ارزش خود را نشان خواهد داد.

 

اینفوگرافیک در سئو:

چیز دیگری که بسیاری از شما با آن آشنا نیستید، اینفوگرافیک است. وقتی کسی به وب‌سایت شما می‌آید یا چیز خاصی را جستجو می‌کند‌، تصاویر می‌توانند این مسئله را بهتر توضیح دهند. ممکن است افراد محتوا را به خاطر نیاورند‌، اما فراموش کردن تصاویر دشوار است. تصاویر همچنین درک سریع از نتایج جستجو را به شما ارائه می‌دهند. به همین ترتیب فیلم‌ها نیز می‌توانند به بخشی از روند رتبه بندی سئو شما تبدیل شوند. فقط کافی است اینفوگرافیک و توضیحات ویدیو را بهینه کنید.

 

منبع: designer-daily

حسین عبدالله نژاد

درباره حسین عبدالله نژاد

حسین عبدالله نژاد هستم متولد ایران و ساکن گلستان. کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه گلستان، داراری سابقه پژوهش علمی و علاقمند به تحقیق و ترجمه. دوستدار فوتبال، طبیعت، زبان انگلیسی و علاقمند به گل کاری.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه