طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
هک

چگونه کسب و کار خود را با استفاده از هک رشد دهید

درهر نوع از بازاریابی استراتژی نهای وجوددارد، اما این روش را به رانندگی با سرعت بالا اطلاق میدهیم، متوجه خواهیم شد که تاکتیک های رشد هک کارآمد است.

هنگامی که واژه “رشد هک” را می شنوید، در ابتدا کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. اما  رشد هک یک راه مهم است که شما می توانید حضور دنیای دیجیتال را در کسب و کار خود احساس کنید.

این اصطلاح برای اولین بار در سال 2010 توسط مدیرعامل و موسس GrowthHackers Sean Ellis مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان به بعد، تمام راهکارهایی که برای رشد کسب و کار مورد تمرکز قرار گرفت، به یک اصطلاح تبدیل شد. یکی از نکات جذاب در قسمت رشد هک در کسب و کارها این است که، استراتژی مناسبی برای کارهای با محدودیت بالا یا حداقل بودجه است.

رشد هک و شروع به کار:

یک نوع کسب و کار که اغلب از رشد هک شدن سود می‌برد، شرکتی است که در آغاز راه است. در این روش که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است، بیشتر هم شرکت های تازه تاسیس و شرکت های با بودجه‌های کمتر در مقایسه با شرکت های بزرگ تر، شروع به کار می کنند و از رشد هک در کسب و کار خود استفاده کرده اند. در حقیقت،  رشد هک می تواند گاهی اوقات عامل تعیین کننده ای برای اینکه آیا یک شرکت که تازه راه اندازی شده از طریق ابتدایی ترین مراحل و در هنگام خطر و ریسک پذیری ، از دست می رود یا خیر.

از طریق این استراتژی در توسعه کسب و کار، یک شرکت که تازه راه اندازی شده است می تواند یک پایگاه مشتری را  گسترش دهد، همچنین مطالبات بالاتری را داشته باشد و به طور کلی سود را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهد. این نکته در کسب و کار کمک می کند که شمار کاربران خود را افزایش دهند و نام تجاری یا محصول جدید خود را در بازار برای مصرف کنندگان ببینند.  رشد هک زمانی موثر خواهد بود که نکات و مواردی که در بازار نیاز دارند را به نمایش بگذارد و باعث پیشی گرفتن از رقبا شود.

مزایای استخدام رشد حرفه ای هکر:

رشد هکر همچنین به عنوان یک بازاریاب رشد پیدا کرده است؛ کسی که از تکنیک های بازاریابی ارزان و خلاقانه برای کمک به کسب و کار، مشتریان جدید را جذب می کند و مشتریان را حفظ می کند. اگر شما صاحب کسب و کار هستید و علاقه مند به رشد هک هستید، می توانید بسیاری از استراتژی خود را با تحقیق و برنامه ریزی مناسب پیاده سازی کنید.

با این وجود، مزایای قابل توجهی برای استخدام یک حرفه ای از طریق یک سازمان بازاریابی دیجیتال یا رشد هکینگ وجود دارد.

یک بازاریاب حرفه ای، به ویژه یک سازمان آموزش تخصص لازم برای ساختن پروژه موثر را خواهد داشت. شما می توانید آنها را از اهداف و نیازهای خود مطلع کنید و آنها می توانند برنامه ریزی های سنگین انجام دهند.

رشد هکر پیشرفته به شما کمک می کند تا راه هایی را برای به دست آوردن مشتریان، تعیین اهداف رشد و نقاط قوت، و ایجاد ابزار و روش ها برای اندازه گیری موفقیت ها، شناسایی کنید. هکرها رشد می کنند تا استراتژی های خود را به طور مداوم تجزیه و تحلیل کنند و کسب و کار خود را برای دیدن آنچه که کار می کند و چه چیزی نیست  بررسی میکنند.

هک

بازاریابی محصول:

یک استراتژی محبوب رشد هک بازاریابی محصول است. این تکنیک شامل پیدا کردن راه هایی برای معرفی محصول خود و یا ساخت پایه کاربر خود و همچنین ایجاد محصول جذاب تر است. بازاریابی محصول به خصوص برای رشد هک کردن مفید است، زیرا اغلب بر رشد کوتاه مدت و تلاش های فصلی تمرکز دارد.

یک مثال در رابطه با انگیزه دادن است،یعنی زمانی که کسی به شخص دیگری سایت یا محصول شما رامعرفی می کند. یکی از گزینه های استفاده از یک سیستم ثبت نام، فقط دعوت است. این باعث می شود که دسترسی به محصول شما بیشتر انتخابی باشد. شما همچنین می توانید یک نوع پاداش را اجرا کنید تا این فرآیند تعاملی تر و لذت بخش تر برای کاربران باشد. استراتژی های دیگری هم همچون: بازاریابی وابسته، لیست ایمیل ها و موارد دیگر وجود دارد.

بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا یک ابزار مفید و کم هزینه است، به خصوص اگر یکی از اهداف اصلی شما به سادگی برای کسب اطلاعات در مورد شرکت و محصول شما باشد. وبلاگنویسی یک تاکتیک عالی برای این روش است.

وبلاگ نویسی مفید است، زیرا در عصر امروز از محتوا های متنوع ، شما می توانید وبلاگ ها را تقریبا در مورد هر موضوع پیدا کنید، توسط بسیاری از افراد این وبلاگ ها نوشته شده است. مهم نیست که کدام نوع محصول یا خدمات شما در حال فروش است، شانس اینکه بتوانید آن را به یک وبلاگ بسپارید بسیاربالاست.

شما می توانید یک وبلاگ خود را ایجاد کنید و از آن برای به اشتراک گذاشتن محتوایی که دیگران می خواهند بخوانند و به اشتراک بگذارند، استفاده کنید. شما همچنین می توانید به وبلاگ نویسان مهمان که به شرکت یا محصول خود در پست های وبلاگ خود اشاره می کنید، متمرکز شوید.

دیگر فرم های محبوب برای بازاریابی محتوا عبارتند از بازاریابی ایمیل، استفاده از رسانه های اجتماعی، پادکست و غیره. برای رسانه های اجتماعی شما حتی میتوانید از سیستم های مدیریت رسانه های اجتماعی ویژه بهره مند شوید. Hootsuite یک پلتفرم محبوب برای سازماندهی حضور موثر رسانه های اجتماعی است.

تبلیغات:

یک راهبرد مفید دیگر برای رشد هک تبلیغات سنتی است. تبلیغات عنصر مهم هر کسب و کار است. اشکال سنتی تبلیغات عبارتند از: ایجاد آگهی های هدفمند و اجرای آن تبلیغات از طریق کانال های رسانه ای جمعی مانند اینترنت، تلویزیون، روزنامه ها، مجلات و غیره. اگر شما می توانید یک بودجه تبلیغاتی مناسب برای شرکت خود اختصاص دهید، اغلب هزینه های آن را می پردازند.

تلاش های هک شدن رشد اخیر:

اگر چه رشد هک با کسب و کار در سراسر جهان اتفاق می افتد، نمونه های خاصی در سال های اخیر وجود دارد که از بین رفته اند.

Airbnb، شرکت ارائه دهنده خدمات جهانی در سال 2008 شروع به کار کرد،یکی از این مثال ها است. آنها یک استراتژی هک کردن رشد موثر داشتند که آنها شامل Craigslist بودند. این طرح با استفاده از تکنولوژی ربات ساده و سایر فن آوری ها برای ادغام Craigslist به پلت فرم موجود خود استفاده می کردند.

آنها این کار را انجام دادند تا به یک بخش خاص از بازار هدفشان ضربه بزنند. آنها می خواستند توجه افرادی را که برای کریگلیستر به چیزهایی مانند اتاق اجاره می رفتند توجه کنند.

رشد هک اولیه :

یکی از اولین پیش بینی های رشد مشاهده شده در سال 1996 بود. از آنجایی که اینترنت هنوز در دوران کودکی بود، بازاریابی دیجیتال نیز حداقل بود. اما هاتمیل به طور موثر از طریق سرویس ایمیل خود از هک رشد استفاده کرد. در ماه ژوئیه سال 1996، Hotmail اولین بار توسط جک اسمیت و Sabeer Bhatia ایجاد شد پس از راه اندازي، اين شرکت رشد چشمگيری از کاربران داشت، اما اين دو خواستار باعث افزايش شمار کاربران خود شدند.

آنها با ایده ی یک جمله کوچک در پایین ایمیل هایی که توسط حساب های هاتمیل ارسال می شوند، آمدند. پست الکترونیک رایگان خود را در Hotmail دریافت کنید ” اگر کاربران بر روی لینک کلیک کنند، آنها به یک صفحه ثبت نام Hotmail هدایت می شوند و دستورالعمل هایی در مورد نحوه تنظیم حساب رایگان خود داده می شوند. این روش برای شرکت بسیار موفقیت آمیز بود.

همانطور که در رشد هک خود به جلو حرکت می کنید، به یاد داشته باشید تاکتیک هایی را که برای شما و کسب و کار شما کار می کنند، پیدا کنید. وقتی که به نیازهای بازاریابی خود توجه می کنید، هیچ دو کسب و کار یکسان نیستند!

منبع : The next scoop

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه