طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
کدام یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تجارت شما بهتر است؟

کدام یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تجارت شما بهتر است؟

امروزه با پیشرفت دنیای مدرن و دنیایی دیجیتال شاهد مشاغل اینترنتی مختلفی هستیم. اما اینکه کدام یک از کدام یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تجارتمان استفاده کنیم همیشه بحث برانگیز بوده است. بحث در مورد این واقعیت که رسانه‌‌های اجتماعی یکی از مولفه‌های اساسی در طرح کلی بازاریابی یک کسب و کار است تا بتواند در اینترنت قابل مشاهده باشد، دشوار است. اکثر بازاریابان معتقدند که شبکه‌های اجتماعی به افزایش مشتریان مشاغل کمک کرده است. بنابراین، اگر از شبکه‌های اجتماعی برای تجارت خود استفاده نمیکنید، به طور بالقوه بسیاری از مشتریان بالقوه را از دست میدهید.

 

طبق این گفته، شروع کار بازاریابی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی میتواند چالش برانگیز باشد. یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که از کدام بستر رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بهترین راه برای تصمیم گیری این است که با محدود کردن گزینه‌های خود شروع کنید، قطعا کانال‌های محبوب تر و پر استفاده گزینه بهتری هستند. پس از آن، میخواهید تعیین کنید کدام یک از بسترها قادر به ایجاد نوع بازتاب مورد نظر شما باشد.

 

مطالب مرتبط

عناصر یک کمپین رسانه‌های اجتماعی بزرگ کدامند؟

بهترین استراتژی بازاریابی ویدئویی برای رسانه‌های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به چه معناست؟ همه چیز درباره آن

 

گزینه‌های خود را محدود کنید

همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی لزوما برای هر مشاغلی مناسب نیستند. برخی از آنها بیشتر از دیگران مرتبط هستند. بسترهای رسانه‌های اجتماعی که انتخاب میکنید باید براساس علایق، سرگرمیها، جمعیت شناسی و موارد مشابه باشد. تقریباً غیرممکن است که بتوانید در هر بستر رسانه اجتماعی حضور پررنگی داشته باشید، بنابراین بهتر است بر روی وب سایتهایی تمرکز کنید که بتوانند بیشترین بازدید را برای شما ایجاد کنند. تا آنجا که به این موضوع مربوط میشود، نمیتوانید با سایت‌هایی مانند Facebook و Instagram اشتباه کنید.

 

اهداف رسانه‌های اجتماعی خود را مشخص کنید

تعیین اهداف خاص قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه با کدام کانال رسانه‌های اجتماعی کار میکنید، همیشه مهم است. اهداف شما نه تنها به تعیین کانال رسانه‌های اجتماعی کمک میکند، بلکه به محتوایی که قرار میدهید، مخاطبانی را که هدف قرار میدهید و … کمک میکند. تمرکز بر بهبود خدمات مشتری خود، جلب مخاطبان جدید و جمعیتی، افزایش آگاهی از نام تجاری و افزایش بازدید از وب سایت و فروش از جمله اهداف متداولی است که مشاغل باید بر آنها تمرکز کنند.

 

ببینید مخاطبان شما از کدام یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند

شما میخواهید تجارتتان را در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار دهید، بنابراین استفاده از یک کانال رسانه‌های اجتماعی که مخاطبان شما از قبل در آن فعال هستند منطقی است. اینکه ارزیابی کنید مخاطبان شما کدام سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی را ترجیح میدهند تا از سیستم عامل‌هایی که استفاده نمیکنند.

 

می توانید با انجام یک نظرسنجی ساده، سوالاتی راجع به اینکه از کدام سایت‌ها استفاده میکنند و تأثیرگذارانی که می‌گیرند، از این نوع اطلاعات مطلع شوید. همچنین میتوانید از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای جمع آوری این دادهها استفاده کنید. به عنوان مثال، فیس بوک ابزاری دارد که به شما امکان میدهد در مورد مشتریان خود به سایت بگویید و میزان مخاطبان را تخمین می‌زند.

 

محتوای خود را ارزیابی کنید

به نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید فکر کنید و بستر رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که با آن بهتر عمل کنید. به عنوان مثال، اینستاگرام در درجه اول مربوط به تصاویر است، بنابراین اگر به محتوای طولانی مدت مانند فیلم‌های چند دقیقه‌ای علاقه دارید، این پلتفرم برای شما مناسب نیست. ایجاد محتوای شما به موارد مختلفی مانند صنعت، نام تجاری و مخاطبان هدف شما بستگی خواهد داشت.

اکنون میتوانید کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی موجود را برای مقایسه بهترین کانال برای نیاز‌های خود مقایسه کنید.

 

منبع: uvdesigns

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه