طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

۳ ترفند ساده برای طراحی برند معتبر

طراحی برند معتبر و خوب با تجارت عالی برابر است. طبق آماری که Forbes منتشر کرده، کسب و کارهایی که یک برند را به طور مداوم در سراسر تجارت خود ارائه می‌دهند می‌توانند درآمد خود را تا ۲۳ درصد افزایش دهند.

با توجه به اینکه تقریباً همه متخصصان به طور مداوم به اهمیت مارک تجاری برای موفقیت در تجارت تاکید می‌کنند، جای تعجب نیست که امروزه شرکت‌ها میلیون‌ها دلار را به ساخت یک برند عالی اختصاص می‌دهند. با وجود بسیاری از شرکت‌ها که در یک بازار مشابه چه به صورت آنلاین و چه آفلاین با هم رقابت می‌کنند، طراحی برند معتبر ویک تصویر تجاری برای کسب و کارهایی که به دنبال تبلیغات و مطرح شدن هستند‌، ضروری است. این که آیا هدف شما افزایش ارزش کسب و کار است یا شناخت مشتری، ایجاد برند می‌تواند در صورت انجام صحیح و با تمرکز اصلی روی تصاویر‌، به همه گزینه‌ها تأثیر مثبت بگذارد.

 

شبکه‌های اجتماعی خود را از نظر بصری جذاب کنید:

امروزه شبکه‌های اجتماعی وارد فرایند خرید مصرف کننده شده‌اند. در اینستاگرام، ۹۰ درصد از کاربران مشاغلی را که دوست دارند دنبال می‌کنند و میزان درگیری بین آن‌ها در حال حاضر ۱٫۹۰ درصد است، این نشان می‌دهد که چقدر اغلب از این پلتفورم برای مشاهده و تعامل استفاده می‌شود. وقتی صحبت از بازاریابی ویدیویی است شبکه‌های اجتماعی همچنان پرچمدارند و ۲۸٫۷ درصد از کل هزینه‌های تبلیغات ویدیویی را تشکیل می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی خود را از نظر بصری جذاب کنید

با مطالعه هایی مانند بررسی PailCail Retail 2017 نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از مصرف‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی به طور روزمره استفاده می‌کنند. داشتن یک حساب در شبکه‌های اجتماعی با نظارت دقیق‌، اکنون برای هر کسب و کاری که به دنبال جایگاهی ثابت در بازار باشد ضروری است.

امروزه محتوای تصویری بیش از پیش در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. به این معنی که در ساخت نام تجاری شما و معرفی آن تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. علاوه بر تصاویر بصری با کیفیت بالا‌، گرافیک شما باید اصیل باشد و محتوای شما در قالب‌هایی به راحتی خلاصه شود‌، مانند اینفوگرافیک. ایده عالی این است که یک پالت رنگی در شبکه‌های اجتماعی و استایل‌هایی، مانند تصاویر خاکستری را برای لحن آرام و شخصی‌تر انتخاب کنید.

 

تصاویر چاپ شده برند خود را در اولویت قرار دهید:

اگر می‌خواهید برند شما تأثیرگذاری طولانی مدت داشته باشد‌، باید به صورت تصویری از برند خود استفاده کنید. این به جنبه‌هایی از قبیل لوگوی برند، طرح رنگ و شعار تبلیغاتی شما مربوط می‌شود. این جنبه‌های طراحی اکثر تبلیغات‌، بسته‌بندی و ارتباطات شما را همراهی می‌کند و به راحتی مترادف با تجارت یا محصول شما می‌شود.

لوگوی برند، طرح رنگ و شعار تبلیغاتی چند برند معتبر

برای طراحی برند معتبر و برجسته‌، حتماً چیزی را انتخاب کنید که مختص برند شما باشد و کاملاً متفاوت باشد. مقالات منبع در اکثر وب‌سایت‌های نمایندگی مانند namestormers.com در هنگام انتخاب نام تجاری‌/‌آرم‌، دو قانون اساسی را پیشنهاد می‌کنند: آن را به یاد ماندنی نگه دارید و پاسخ مخاطبان هدف خود را (احساسات) در نظر بگیرید. طراحی لوگو نیز جایی برای صرفه‌جویی نیست‌، بنابراین حتما طرح را به دست یک متخصص بگذارید. اگر نگران هزینه‌های تجاری هستید‌، یک هنرمند طراحی بصری‌/‌گرافیکی مستقل را در نظر بگیرید.

در آخر‌، طرح رنگی برند خود را تنظیم کنید و از علم انتخاب رنگ خود استفاده کنید. حدود ۹۰ درصد درک مردم و ارزیابی محصولات بر اساس رنگ است. بنابراین رنگ‌هایی را انتخاب کنید که باعث می‌شود احساسی که می‌خواهید از مشتری بیرون بکشید را ممکن ‌سازد.

 

حضور یکپارچه برند در آنلاین و آفلاین:

سرانجام‌، ارائه یک جبهه متحد برای برند شما به صورت بصری نیز مهم است. این به معنی ایجاد هر گزینه طراحی هم بصورت آفلاین و هم آنلاین است. بعد از اینکه لوگوی برند شما و سایر تصاویر تجسمی طراحی شد‌، طرح رنگ و سبک طراحی آن‌ها را به سایر جنبه‌های حضور آنلاین برند خود مانند وب‌سایت شرکت و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی منتقل کنید. این امر همچنین برای رسانه‌های چاپی‌، مانند کاتالوگ‌ها و بروشورهای تبلیغاتی درون فروشگاهی انجام می‌شود. حتما به جنبه‌های ظریف‌تر طراحی و همچنین انتخاب نما یا سبک تصاویر توجه کنید. انجام این کار با ارسال یک پیام به صفحه‌، شناخت برند را تقویت می‌کند.

درمورد ارزش عظیم طراحی برند معتبر در یک تجارت و اینکه عناصر بصری برای موفقیت یک مارک تجاری چقدر اهمیت دارد‌، جای تردید نیست. طراحی‌ای که با مصرف‌کنندگان هدف شما همخوانی داشته باشد و سودآوری تجارت را افزایش دهد قطعاً ارزشمند است. اگر ارزش مصرف‌کننده و شرکت خود را در اولویت مراحل طراحی خود نگه دارید، نیمی از راه را طی کرده‌اید.

 

منبع: designer-daily

حسین عبدالله نژاد

درباره حسین عبدالله نژاد

حسین عبدالله نژاد هستم متولد ایران و ساکن گلستان. کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه گلستان، داراری سابقه پژوهش علمی و علاقمند به تحقیق و ترجمه. دوستدار فوتبال، طبیعت، زبان انگلیسی و علاقمند به گل کاری.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه