طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
تغییر

3 عادت برای تغییر در سال جدید، برای تثبیت آینده شغلی

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3ژانویه 2020

ما تقریبا هر سال جدید را برابر با شروعی جدید میدانیم، نحوه انجام آن چه را که انجام می‌دهیم عوض می‌کنیم و سعی می‌کنیم برای آینده آماده شویم. واقعیت نشان می‌دهد که استراتژی‌های خوب تجارت قدیمی که برای ده‌ها سال به درستی کار کرده اند، در حال حاضر در حال تغییر و آشفتگی هستند و حتی ممکن است کمتر در آینده استفاده شوند. زمان آن است که راه‌های جدید، بهتر، ساده‌‌تر و سریع تری را برای اجرای شغل خود و خوشحال کردن مشتریان کشف کنید – زمان آن رسیده است که تغییر کنید.

 

در سال 2013 بیل شارپ از انجمن بین المللی آینده، کتابی راجع به سه افق منتشر کرد، چارچوبی برای تفکر در مورد آینده. مفهوم سه افق به کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اشاره نمی‌کند بلکه به سه روش مختلف برای پیشبرد آینده توجه کرده است.

 

Horizon One به طور معمول به مشاغل اشاره می‌کند، جایی که انتظار داریم واقعیت ما تغییر نکند. بنابراین ما قصد داریم کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم تغییر دهیم و آنچه را می‌خواهیم بدست آوریم.

افق سوم چشم انداز آینده بسیار دور است که ما هیچ مدرکی در مورد آنها نداریم. اما نشانه‌های ظریفی در زمان حال وجود دارد که ممکن است به ما کمک کند تا حدس بزنیم چه آینده ای در پیش است.

افق دوم جایی است که اینها همه یکجا جمع می‌شوند. در اینجا پیش بینی می‌کنید چه تغییراتی ممکن است در آینده دور ایجاد شود و سعی کنید بخشی از آن تغییر باشید. شما انتخاب می‌کنید چه چیزی را برای سرمایه گذاری در منابع خود استفاده کنید و به آن فرصت دهید.

هر افق یک لنز است که از طریق آن به تجارت و ایده‌های جدید خود می‌پردازیم. بنابراین در حالت ایده آل باید به هر سه مورد هم زمان توجه کنیم. با این حال، اکثر شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و کارآفرینان عمدتا بر افق اول تمرکز دارند. نکته منفی در اینجا این است که فروش شما درجا میزند. به عنوان مثال، وقتی رقیب موفق‌تر، به مشتریان شما پیشنهادات بهتری می‌کند، مطمئنا مشتریان شما نیز به دنبال فرصت هستند و به رابطه خود با شما پایان می‌دهند.

امتناع از کشف ایده‌های پر ریسک، شما را در برابر تغییراتی که به وجود می‌آید شکننده می‌کند.

در ادامه به سه ​​عادت تجاری اشاره شده که به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که آیا در حال حاضر تجارتتان در حال درجا زدن است یا خیر.

 

1. شما به دنبال مشتری هستید، نه مشارکت

زمانی که پر مشغله هستید، اگر کسی شما را برای قهوه دعوت می‌کند، شما قبل از هر چیز ارزیابی می‌کنید که آیا آنها می‌توانند مشتری شما باشند؟ و اگر پاسخ بله بود، شما دعوت را قبول می‌کنید. بسته به اینکه چطور مکالمه پیش می‌رود، ارزیابی می‌کنید که چه چیزی می‌توانید به آنها ارائه دهید و در کدام شرایط از آنها استفاده کنید.

شما آمادگی‌های قبل از فروش را ایجاد می‌کنید. اگر آنها علاقه‌مند هستند، به آنها می‌گویید هزینه آن چقدر است. اگر با شما راجب یک سرمایه گذاری با شرکت رقیب صحبت کردند شما مودبانه مکالمه را تمام می‌كنید. پس از مذاکره، شما ایمیل‌های پیگیری آنها را نادیده می‌گیرید زیرا قبلاً آنها را به عنوان “اتلاف وقت” شناخته‌اید.

 

2. به پرسشنامه پاسخ دهید!

وقتی ایده جدید به ذهن شما خطور می‌کند یا مورد توجه شما قرار می‌گیرد، ابتدا محاسبه کنید که آیا سودآور است یا خیر. مشتری کیست؟ کجا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید؟ برای فروش چه مدت زمان نیاز به سرمایه گذاری دارید؟ به عبارت دیگر چقدر می‌توانید از این ایده نسبت به تمرکز روی ایده‌های دیگر درآمد کسب کنید؟

اگر از این پرسشنامه پاسخ‌های دلخواه را دریافت نکردید این ایده را رد کنید.

 

3. به کمیتی اعتقاد دارید که کیفیت ندارد

شما یک سرویس یا یک محصول دارید. در حال حاضر وقت و هزینه خود را صرف تهیه گزاره ارزش و استراتژی بازاریابی کرده‌اید. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید فروش است. بنابراین فرض می‌کنید که هرچه تعداد بیشتری از افراد را بتوانید با پیشنهاد خود هدف گذاری کنید، شانس بیشتری برای فروش دارید. شما وقت خود را صرف دنبال کردن روابط خاص، ایجاد روابط، گفتگو برای آشنایی با آنها نمی‌کنید. شما فقط به دنبال تبلیغات رسانه‌های اجتماعی (یا جایگزین) هستید که به شما قول می‌دهند به هزاران مشتری هدف خود برسید.

 

چرا کارآفرینان در درجه اول نگران حال و سپس آینده هستند؟

پاسخ صحیح پولی است که ما سرمایه گذاری می‌کنیم. کارآفرینان نسبت به وضعیت مالی خود و خانواده خود پاسخگو هستند. تصور کنید بجای افزایش فروش در کسب و کار فعلی خود، بعد از چند ماه تحقیق و تفحص یک ایده جدید را آغاز می‌کنید. ایده‌ای که نوید سود دهی فوری را نداشته باشد. این سبب ضربه خوردن شما خواهد شد.

در واقع، شما حتی برای بهترین ایده‌ها هم باید برای مدتی کار کنید تا ارزشمند باشند. یک ایده نو چه تصویری از درآمدهای شما در ماه‌ها و نمای کلی سال نشان می‌دهد؟ مهمتر از همه، چه چیز باعث می‌شود این کار را با انگیزه بیشتری انجام دهید – یک چیز که همیشه شما را به جلو سوق می‌دهد؟

 

اگر بخواهیم با دیدی متفاوت به مسئله نگاه کنیم، احتمالاً هیچ راهی خوب نیست.

شما وقت خود را صرف کرده اید، پول و انرژی و سرمایه گذاری کرده‌اید، سال به پایان می‌رسد و ایده‌تان فقط درحد یک ایده مانده یا کمی پیشرفت داشته است، اما مطمئناً محصولی آماده فروش نیست. این احساس همان چیزی است که کارآفرینان در تلاشند از پیش آمدن آن جلوگیری کنند. اما بیایید از لنزهای Horizon Three، به آینده بسیار دور آن نگاه کنیم. حتی اگر تاکنون آزمایش‌های شما خیلی موفق نبوده است، اگر دیدگاهی نسبت به آینده داشته باشید و برای رسیدن به آن قدم بردارید، ممکن است به واقعیت تبدیل شود.

به این ترتیب می‌توانید ایده‌ها و روش‌هایی را که قبلا انجام نداده بودید را در سال جدید امتحان کنید. از تغییر نترسید و همین امروز برای عملی کردن ایده‌های خود قدم بردارید.

 

منبع: entrepreneur

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه