طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
4 راه برای افزایش مشارکت در شبکه‌های اجتماعی کسب و کارها

۴ روش افزایش مشارکت در شبکه‌های اجتماعی کسب و کارها

امروزه مخصوصا این اواخر در دوران شیوع کرونا دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی بسیار سر و صدای زیادی به پا کرده است. از آنجایی که تبلیغات بسیار راحت شده، یک مصرف کننده متوسط هر روز‌ ​​با محتوای برندها بمباران می‌شود‌. چندین پل ارتباطی ایجاد کنید‌، مخاطبان هدف را انتخاب کنید‌، و تمرکز خود را روی همان قشر بگذارید!

احتمالا با هزاران کاربر و خریدار احتمالی مواجه هستید. اما این کاری است که همه می‌توانند انجامش دهند!

بنابراین چگونه قرار است برجسته شوید – جواب این سوال برای اکثر مدیران شبکه‌های اجتماعی مثل انجام یک بازیست. لایک‌ها و فالوورهای فیک بسیار زیاد است و اهمیت این معیارهای بیهوده روز به روز کاهش می‌یابد.

 

مطالب مرتبط با شبکه‌های اجتماعی

تاریخچه شبکه‌های اجتماعی از ابتدا تا کنون

بیوگرافی مناسب برای رسانه‌های اجتماعی

عناصر یک کمپین رسانه‌های اجتماعی بزرگ کدامند؟

 

معیار جلب توجه و دیده شدن محتوا برای شبکه‌های اجتماعی همیشه مشارکت بوده و بوده است. اما چگونه می‌توان مخاطب مورد نظر را به دیدن پست و واکنش نشان دادن ترغیب کرد؟

بسیاری از اصول بازاریابی تبلیغاتی در این امر خلاصه می‌شود. با افزایش چند برابری “سر و صدای اجتماعی” که کاربران شبکه‌های اجتماعی روزانه با آن روبرو می‌شوند‌، دستیابی به معیارهای مطلوب مشارکت برای بسیاری از مدیران شبکه‌های اجتماعی بسیار دشوار شده است.

 

هیچ فرمولی برای دستیابی به تعامل در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. آنچه برای یک مارک یا صنعت مفید است ممکن است برای برند دیگر مفید نباشد.

 

گروه‌های مخاطبان بسیار متفاوت هستند‌، بنابراین برای افزایش تعاملات اجتماعی یک راه حل مناسب وجود ندارد. با این وجود‌، برخی از اصول رسانه‌های اجتماعی نیز هستند که، اگر به طور مداوم به آنها پایبند باشید‌، شانس شما را برای دستیابی به تعامل اجتماعی بالاتر افزایش می‌دهد.

 

نکات ذکر شده در این مقاله روش‌ها و چارچوب‌های آزمایش شده‌ای است که در بسیاری از خصوصیات رسانه‌های اجتماعی با جذابیت بالا معمول بوده است.

 

در ادامه مقاله ۴ روشی که به بهبود تعامل با خواص رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند آورده‌ایم:

 

مخاطب و بستر خود را بشناسید.

تحقیقات مخاطبان

 

این نکته دو مولفه مهم بازاریابی- مخاطبان هدف و کانال توزیع شما را شامل می‌شود.

 

همانطور که در شبکه‌های اجتماعی محصول یا راه حل برای مخاطبان هدف خود می‌سازید، باید شخصیت‌های مختلف کاربران بالقوه را شناسایی کنید. برخی از سوالاتی که می‌توانید پاسخ دهید به شرح زیر است:

  • اکثر مخاطبان شما با چه زبان و لحنی استفاده می‌کنند و آنها ترجیح می‌دهند چگونه ارتباط برقرار کنند؟
  • آیا آنها غیررسمی و راحت هستند؟
  • آیا آنها سختگیر و رسمی هستند؟
  • چه موضوعاتی برای آنها مهم است؟
  • چه چیزی برای آنها خنده دار است؟
  • به چه موضوعاتی حساس هستند؟

پاسخ‌ها اغلب لحن برند شما را دیکته می‌کنند و رعایت این لحن به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط بیشتری برقرار کنید. این موضوع همچنین موضوعاتی را که برای گفتن انتخاب می‌کنید دیکته می‌کند که باعث می‌شود برند شما برای آنها دوست داشتنی شود.

 

در حالی که مخاطبان خود را شناسایی می‌کنید‌، از پلتفرم محبوب آنها نیز آگاه شوید.

  • آیا می‌خواهید نوجوانان و جوانان را برای برند تی شرت خود هدف قرار دهید؟  اینستاگرام گزنه مناسبی است.
  • آیا می‌خواهید متخصصان ERP جدید خود را هدف قرار دهید؟ LinkedIn‌، Slideshare و Quora (تا حدی) اینگونه است. هنگامی که سیستم عامل‌های خود را شناسایی کردید‌، مهم است که به استاندارد سیستم عامل پایبند باشید.
  •  رسمی بودن بیش از حد در فیسبوک باعث می‌شود که شما به عنوان یک برند سر و صدا برخورد کرده و به شدت در مکان نامناسب ظاهر شوید. به همین ترتیب‌، gif‌ها و الگوهای رفتاری در LinkedIn بیشتر به اعتبار و اعتماد شما به عنوان یک برند آسیب می‌رسانند.

 

محتوای جذاب ایجاد کنید

ایجاد محتوا

 

گرچه به نظر می‌رسد ‌نکته واضحی باشد، ایجاد محتوای جذاب مطمئن ترین راه برای جلب مشارکت اجتماعی است. مشکل در این واقعیت است که بسیاری از مدیران برند نمی‌دانند محتوای جذاب چیست.

 

این که  در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و بخشی از دنیای آنها باشید کمک بسیاری خواهد کرد‌، اما همیشه این کار امکان پذیر نیست. محتوای جذاب را می‌توان تا حدی در دسته بندی زیر قرار داد:

  • شوخ طبعی – سیستم عامل‌های کمتر حرفه ای در برابر طنز بسیار واکنش نشان می‌دهند.
  • آموزنده – همه دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند.
  • برانگیزاننده اندیشه – دیدگاه متفاوتی در مورد امور همیشه دعوت می‌شود.
  • نظرات بحث برانگیز / قطبی – نظرات قوی‌، منطقی‌، محتوای جذاب را ایجاد می‌کند‌، و برخی از بحث‌ها را از بین می‌برد.

 

مقاوم باش

مقاوم باش

 

مقاومت احتمالاً کمترین مهارت لازم در شبکه‌های اجتماعی است. هنگامی که در مجموعه مخاطبان خود قفل شدید و سیستم عاملی را که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید‌، قوام (بدون صدای خیلی واضح) مهم است.

 

تبدیل شدن به برندی که در ساعات قابل پیش بینی روز بدون هیچ چیز شکست خورده و چیزهای مفید و قابل استفاده را ارسال می‌کند‌، مهم است. یک پست بسیار مفید یک روز و به دنبال آن سه روز سکوت (مگر اینکه این فرکانس ارسال شما باشد) به شما کمک نمی‌کند تا در ذهن مخاطب خود باشید.

 

علاوه بر این‌، سیستم عامل‌ها به ثبات قوام می‌بخشند – به همین دلیل بسیاری از مارک‌ها بدون نیاز به حمایت مالی‌، پاسخ‌های نجومی را در پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.

 

زمانهایی را تعیین کنید که مخاطبان خود را هدف قرار دهید. در حالت ایده آل‌، یک اسلات صبح زود و یک اسلات دیر وقت غروب برای بیشتر افراد مفید است.

 

با این حال‌، این می‌تواند برای برخی از گروه‌های مخاطبی که فقط در یک ساعت از روز در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند متفاوت باشد. در این موارد می‌توانید فرکانس ارسال را فقط در آن زمان افزایش دهید.

اما قسمت مهم این است که به آن ادامه دهید و منظم باشید.

از رسانه استفاده کنید

مشارکت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

 

آیا می‌دانید بیش از ۷۰٪ محتوای فیس بوک به صورت تصاویر است. تصاویر واقعاً هزار کلمه صحبت می‌کنند (این ۲ کلیک برای مقاله است)‌، و الگوریتم‌های اخبار رسانه‌های اجتماعی برای توزیع شبکه‌های دیجیتال روی محتوای متن ساده مطلوب هستند.

 

با از بین رفتن دسترسی ارگانیک‌، شرکت‌ها بودجه‌هایی را برای تبلیغ محتوای شبکه‌های اجتماعی خود اختصاص می‌دهند و استفاده موثر از تصاویر‌، تصاویر گیف و فیلم‌ها به برجسته شدن آنها کمک می‌کند.

 

فیس بوک به طور خاص برای افزایش محتوای ویدیویی در حال رقابت است و مارک‌هایی که از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند مزایای فوق العاده تعامل را می‌بینند.

 

عملکرد خودکار در توییتر‌، در صورت ساخت خوب فیلم‌، جلب توجه کاربر را آسان تر کرده است.

 

منبع: wowmakers

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه