طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
4 مرحله برای کمک به شناسایی مخاطب هدف

۴ مرحله برای کمک به شناسایی مخاطب هدف

شناسایی مخاطب هدف بخشی از راه اندازی یک کسب و کار موفق آنلاین و آفلاین می‌باشد. همچنین با داشتن این توانایی، نسبت به وقتی که آن را نداشتید می‌توانید به مشتری‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید. شناسایی مخاطب هدف باعث پیدا کردن و به صفر رساندن مخاطبان اضافی هنگام بازاریابی تجارت شماست. به عنوان مثال اینکه خدمات حسابداری خود را برای گروهی از کودکان بازاریابی کنید منطقی نیست. در عوض‌، با انجام اینکار بین بزرگسالان با گروه سنی ۲۵ تا ۶۵ سال، که شاغل هم هستند و به خدمات مالیاتی نیاز دارند‌، موفقیت بیشتری را مشاهده می‌کنید.

به همین دلیل شناسایی مخاطب هدف و همچنین طراحی گرافیکی سایت شما حائز اهمیت است.

۴ مرحله‌ای که به شما در شناسایی مخاطب هدف کمک می‌کند را مطالعه کنید.

 

مطالب مرتبط

چطور وبسایت خود را برای جذب مخاطب هدف طراحی کنیم

بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب با محتوای بصری

چگونه به تقسیم بازار هدف در کسب و کار بپردازیم؟

 

۱- مشکلات و مسائل پیش آمده را درک کنید

مردم به خاطر یک دلیل با مشاغل تماس می‌گیرند – برای کمک به حل مشکل یا مسئله ای که ممکن است داشته باشند و خودشان از عهده آن بر نیایند. شاید شما یک تامین کننده غذای حیوانات خانگی‌، یا یک گل فروشی یا یک حسابدار باشید. افرادی که با شما تماس می‌گیرند به محصولات یا خدماتتان، اعم از غذای گربه‌، گل عروسی یا مشکلات مالیایشان احتیاج دارند. بعد از اینکه این موارد را شناسایی کردید‌، می‌توانید تمرکز خود را بر روی شناسایی مخاطب هدف و افرادی که به احتمال زیاد از خدمات شما بهره مند می‌شوند‌، شروع کنید.

 

۲- از مشتریان بالقوه خود تصویر دریافت کنید

لیستی از تمام ویژگی‌هایی که مشتریان بالقوه شما ممکن است داشته باشند و به خدمات ارائه شده شما نیاز دارند‌، تهیه کنید. پس از پایان کار‌، می‌توانید ایجاد تصویری از این افراد را شروع کنید. آنها را براساس موقعیت جغرافیایی و همچنین بخش بازار گروه بندی کنید. این افراد را به همان روشهای مرتبط تعریف کنید. به عنوان مثال‌، سن آنها چقدر است؟ وضعیت تأهل آنها؟ سطح درآمد؟ جنسیت؟ همه اینها نقشی اساسی در ترسیم تصویری روشن از مشتریان شما دارند.

 

۳- تعیین کنید چه کسی از محصولات یا خدمات شما بهره مند خواهد شد

از خود بپرسید چه کسی بیشتر از خدمات شما بهره مند می‌شود. چه کسی با وضعیت موجود بیشترین مشکل را دارد؟ اگر از خدماتنتم برای رسیدگی به مشکلات خود استفاده نکنند کدام یک از طرفین چیز بیشتری را از دست داده است؟ اگر بتوانید به مخاطبان خود ثابت کنید که عدم استفاده از محصولات یا خدمات شما آنها را در موقعیت بهتری قرار نمی‌دهد‌، می‌توانید جذابیت و تفاوت کار خود با رقیبانتان را به رخ بکشید.

 

۴- بازار خود را در نظر بگیرید

این روزها‌، همه چیز در مورد تجارت خاص است. مردم در سراسر جهان دنبال راحتی و راحت بودن هستند. آنها بیشتر به سراغ شخصی می‌روند که به طور خاص آنچه را که نیاز دارند به آنها ارائه می‌دهد نه یک نهاد عمومی که آیا کارشان را راه بیاندازد آیا نه.

اینترنت ابزاری عالی برای ارائه خدمات و محصولات کاملاً شخصی است. این عوامل بدان معنی است که شما باید تمام تلاش خود را بکنید که در یک استخر کوچک آن ماهی بزرگ باشید به جای یک ماهی کوچکی در دریای بزرگ. این به شما کمک می‌کند تا راحتتر پیدا شوید و شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود تثبیت کنید. مردم می‌خواهند با متخصصان برخورد کنند‌، نه با آماتور در زمینه انتخاب خود.

 

سخن پایانی

در نهایت‌، استفاده از مخاطبان هدف برای اینکه به مشتریان بیشتر که تمایل بیشتری به همکاری با شما دارند مهم است. نه اینکه به صورت تصادفی به بازاریابی خدماتتان بپردازید بدون اینکه برای هیچ یک از افراد آنجا جذابیتی داشته باشد. در صورت شناسایی مخاطب هدف خود انرژی کمتری صرف تبلیغات و جذب کرده و البته ثمره و تبدیل بیشتری بدست خواهید آورد.

منبع: uvdesigns

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه