طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

۴ مزیت اصلی محتوای ویدیویی کدام‌اند؟

جلب توجه در عصر دیجیتال چیز غیرقابل توصیفی است. انبوه ناشران‌، ابزارها و برنامه‌ها برای متمرکز کردن اذهان مخاطبان رقابت می‌کنند. همه سعی خود را می‌کنند با داده‌ها و اطلاعات بیشتر مانع حواس پرتی شوند و در عواض بتوانند روی موارد ضروری تمرکز کنند. امروزه با ظهور محتوای ویدیویی و مالتی مدیا دیگر جذب مخاطب کار سختی نیست.

یکی از تحقیقات مایکروسافت پنج سال پیش نشان داد که امروزه انسان نسبت به ماهی قرمز محدوده زمانی کوتاه‌تری برای متمرکز ماندن و توجه به یک موضوع خاص دارد. این بازه زمانی برای ماهی قرمز حدود هشت ثانیه می‌کشد. تنها دو دهه پیش‌، این تایم برای ما حدود ۱۲ ثانیه بود. نتیجه این تحقیق ثابت می‌کند که چرا محتوا باید جذاب‌، واقعاً سرگرم کننده و / یا آموزنده باشد. در غیر اینصورت محتوای شما تنها یک سری حرف‌های بدون فکر و بی‌جا است.

محتوای ویدیویی مناسب هنگام بازاریابی آنلاین‌، به داشتن قالب مناسب نیز کمک می‌کند. کارآفرینان‌، شرکت‌های نوپا و مشاغل کوچک تا متوسط ​​می‌توانند از فیلم‌ها برای جذب مخاطبان با محتوای چندرسانه ای یا مالتی مدیا جذاب استفاده کنند. در ادامه این مقاله ۴ مزیت اصلی استفاده از محتوای ویدیویی مناسب را ذکر کرده‌ایم:

 

مطالب مرتبط

انواع محتوای ویدیویی برای یک کمپین موفق بازاریابی ویدیویی

اسلایدرهای ویدیویی در وب سایت‌ها: چرا نباید از آنها استفاده کنید

راهنمایی جامع برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی موفق

 

۱- فیلم‌ها در رسانه‌های اجتماعی جالب‌تر هستند

یک محتوا اغلب برای اینکه بتواند به خوبی جلب توجه کند به استفاده از قالب‌های چندرسانه ای مانند فیلم‌ها و تصاویر نیاز دارد. فکر کنید که چگونه میم‌ها و اینستاگرام در دهه گذشته و با افزایش قابل توجه استفاده از تلفن همراه‌، سر و صدا به پا کردند.

امروزه دیگر در دست هر یک از اعضای خانواده یک تلفن همراه هوشمند پیدا می‌شود. صاحبان این دستگاه‌ها معمولا با هیجان و بی صبرانه آن را پیمایش می‌کنند تا جایی که چیزی جذاب باعث جلب توجه آنها می‌شود‌. در مقابل‌، چشم‌ها برای پردازش متن نوشتاری دشوارتر عمل مل‌کنند، خصوصاً اگر نویسنده‌ای از کلمات پیچیده و چند جمله‌ای استفاده کرده باشد.

 

۲- فیلم یادگیری را راحت می‌کند

همانطور که گفته شد‌، در دوره‌ای که محتوای چند رسانه‌ای حضور دارد و به خوبی هم از آن استقبال می‌شود، محتوای متنی به سختی می‌تواند در رقابت باقی بماند. طبق شرکت تحقیقاتی Nielsen Norman‌، بازدید کنندگان سایت فقط ۲۰ درصد از متن صفحه‌ای را که حاوی ۵۹۳ کلمه است، می‌خوانند.

مخاطبان دیجیتال ترجیح می‌دهند از ویدئوها استفاده کنند و دلیل اصلی آسان‌، راحت و کم دردسر بودن آنها است. طبق آژانس بازاریابی ۹۹Firms‌، کاربران هر روز ۵۰۰ میلیون ساعت فیلم در YouTube و ۱۰۰ میلیون ساعت فیلم در فیسبوک مشاهده می‌کنند.

 

اگر یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد‌، این مقدار برای فیلم و کلیپ دوبرابر است.

 

تعجب آور نیست که فیلمسازان هالیوود و مجریان تلویزیونی همچنان به اقتباس از کتابهای محبوب می‌پردازند. فیلم‌ها و نمایش‌ها با استفاده از نمایش‌های آسان پردازش یا وسایل کمکی بصری‌، اطلاعات را با کارایی بیشتری برقرار می‌کنند. سعی کنید در مورد پخت کیک بخوانید – در مقایسه با فقط یک آشپز که به شما آموزش می‌دهد چگونه این کار را انجام دهید‌، دردناک است.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت اطلاعاتی Sandvine انجام شد نشان داد که فیلم‌ها ۶۰ درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهند‌، Netflix با ۱۲ درصد پیشرو این رقابت است. و طبق نظرسنجی Pew در سال ۲۰۱۹‌، ۲۷ درصد از بزرگسالان ایالات متحده کتابی نخوانده‌اند. چه بخواهیم و چه نخواهیم‌، بینندگان راحت تر می‌توانند در مورد تاریخ (و حتی ادبیات کلاسیک) در تلویزیون و تئاترهای سینمایی اطلاعاتی کسب کنند تا اینکه مجبور شوند در این زمینه به خود زحمت مطالعه بدهند.

 

۳- محتوای ویدیویی مخاطبان را با شخصیت شما آشنا می‌کند

اینکه فردی بخواهد با ذهن یک نویسنده آشنا شود کار دشواریست مگر اینکه یک یا چند مورد از مقالات یا کتاب هایشان را بخواند. اما ویدیو‌، بینندگان را قادر می‌سازد تا با شخصیت منحصر به فردی که دارید آشنا شوند. بنابراین‌، سرعت کسب اعتبار و آشنایی بیشتری بدست می‌آورید. همچنین اگر شخصیتی برجسته یا صدای تأثیرگذاری داشته باشید‌، چنین جذابیتی در حافظه آنها نقش می‌بندد.

 

۴- محتوای ویدیویی نرخ تبدیل را افزایش می‌دهند

احساسات یک ناظر همیشه بیشتر از کسی که یک محتوای بصری و خواندنی را می‌بیند تحت تاثیر قرار می‌گیرد. محرک‌های بینایی و شنیداری حتی هنگام تماشای یک نمایش آشپزی روی جوانه‌های چشایی تأثیر می‌گذارند. حتما متوجه شده‌اید که موقع دیده آلوچه یا لواشک بذاق ترشح می‌کند. محتوای ویدئویی به این دلیل اثر ماندگاری ایجاد می‌کنند که حواس انسان را تحریک می‌کنند.

اینکه در صفحه فرود خود یک ویدیو قرار دهیدد معمولا تا ۸۰ درصد نرخ تبدیل را افزایش می دهد. علاوه بر این، داده‌های گروه بازاریابی دقیق نشان می‌دهد که صرف قرار دادن فیلم در ایمیل منجر به افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی نرخ کلیک می شود.

 

کارآفرینان، شرکت‌های نوپا و مشاغل کوچک تا متوسط ​​باید از قدرت محتوای ویدیویی از جمله فیلم‌ها و ارائه‌های سمعی و بصری استفاده کنند. به زبان ساده، اثبات شده است که آنها موثرتر از ادامه دادن یک استراتژی بازاریابی تنها مبتنی بر متن هستند.

منبع: entrepreneur

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه