طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
نامگذاری پرونده

۴ نکته مربوط به نامگذاری پرونده برای بهبود سئو

  • دسته بندی : سئو
  • تاریخ انتشار : 3سپتامبر 2020

یکی از ساده‌ترین روش‌‌ها برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو، بررسی نحوه نامگذاری پرونده وبسایت خود است. قبل از نوشتن این آموزش، ما تحقیقات زیادی در مورد نام فایل‌‌ها انجام دادیم و دریافتیم که موتورهای جستجو مانند گوگل به نام فایل بیس از حد اهمیت‌ می‌دهند. شما باید فکر کنید چه چیزی را‌ می‌خواهید در صفحه وب خود قرار دهید و سپس برای فایل مربوط به این صفحه یک نام انتخاب کنید.

 

فقط کافی است هر کلمه کلیدی را در موتور جستجوی گوگل ارائه دهید و نام فایل‌‌های برجسته شده با کلمه کلیدی خود را پیدا خواهید کرد. این ثابت‌ می‌کند که نام فایل شما باید دارای کلمات کلیدی مناسب باشد.

 

مطالب مرتبط

روش‌ها و تاکتیک‌های سئو در سال ۲۰۲۰

برخی از مبانی سئو که باید درباره آنها بدانید

کدام نوع سئو مناسب تجارت شماست؟

 

سبک نامگذاری پرونده

نام فایل ترجیحاً کوتاه و توصیفی باشد.

  • همیشه استفاده از کلمات کلیدی مشابه در یک نام فایل و همچنین عنوان صفحه خوب است.
  • از نام پرونده‌‌هایی مانند service.htm یا job.htm استفاده نکنید زیرا نام عمومی هستند. از نام سرویس واقعی در نام پرونده خود مانند computer-repairing.htm استفاده کنید.
  • بیش از ۳-۴ کلمه در نام پرونده‌‌ها استفاده نکنید.
  • کلمات کلیدی را به جای زیرخط‌‌ها با خط فاصله جدا کنید.
  • در صورت امکان سعی کنید از ۲ کلمه کلیدی استفاده کنید.

 

نام پرونده به عنوان مثال

در زیر چندین فرم نامگذاری پرونده ذکر شده است که از نظر کاربران و همچنین سئو سایت ایده آل است.

slazenger-brand-balls.html

wimbledon-brand-balls.html

wilson-brand-balls.html

توجه داشته باشید که کلمات کلیدی به جای زیرخط با خط فاصله از هم جدا‌ می‌شوند. گوگل نام فایلهای خوب را به شرح زیر‌ می‌بیند:

seo-related-filename توسط گوگل به عنوان seo related name file خوانده می‌شود. (خوب)

 

نامگذاری پرونده با زیر خط یا آندرلاین گزینه خوبی نیستند.

seo_relevant_filename توسط گوگل به عنوان seorelevantfilename خوانده میشود. (خوب نیست)

 

فرمت فایل

باید توجه داشته باشید که .html، .htm، .php و هر پسوند دیگری هیچ کاری برای بازدیدکنندگان شما انجام‌ نمی‌دهد، و آنها به سادگی ابزاری برای بارگیری برخی از کارهای پیکربندی سرور وب شما بر روی بازدید کننده شما هستند. در واقع، شما از بازدید کنندگان سایت خود‌ می‌خواهید که به سرور خود بگویید که چگونه صفحه را تولید کنید، نه کدام یک؟

بسیاری از استادان وب فکر‌ می‌کنند نامگذاری پرونده بدون استفاده از پسوند ایده خوبی است. این ممکن است به شما کمک کند، اما نه خیلی زیاد.

 

نام زیر فهرست آدرس

از نقطه نظر بهینه سازی موتور جستجو، نام زیر شاخه URL به شدت مهم است. در هر جستجو‌ می‌توانید هر کلمه کلیدی را بیابید، و هیچ نام فرعی از فهرست را با کلمات کلیدی خود مطابقت نخواهید یافت. اما از نظر کاربر، شما باید یک نام فرعی فهرست کوتاه شده را نگه دارید.

 

نکات مهم

قبل از نام بردن از پرونده‌‌های خود، نکات زیر را در خاطر داشته باشید:

  • نام فایل صفحه وب را کوتاه، ساده، توصیفی و مربوط به محتوای صفحه نگه دارید.
  • سعی کنید حداکثر از ۳-۴ کلمه کلیدی در نام فایل خود استفاده کنید، و این کلمات کلیدی باید در عنوان صفحه وب شما نیز وجود داشته باشد.
  • تمام کلمات کلیدی را به جای زیر خط با خط تیره جدا کنید.
  • نام فهرست‌‌های فرعی خود را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید.
  • اندازه پرونده را به کمتر از ۱۰۱K محدود کنید زیرا Google تقریباً همه موارد بالاتر از آن را نادیده می‌گیرد.

 

منبع: tutorialspoint

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه