طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
5 راه برای بهینه سازی چت زنده طی خدمات مشتری

۵ راه برای بهینه سازی چت زنده طی خدمات مشتری

  • دسته بندی : مدیریت
  • تاریخ انتشار : 3دسامبر 2020

چت زنده مدتهاست که برای ارائه خدمات پیشگیرانه به مشتری کانالی ایده آل است. هنگامی که مشتریان در حال مرور وب سایتتان هستند‌، در صورتیکه به مشکلی برخورند یا سوالی پیش آمد. ارائه کمک فوری می‌تواند مرز بین تبدیل شدن وی به مشتری وفادار یا بازدیدکننده ساده را تعیین کند.. گفتگوی زنده با مزایای صرفه جویی در وقت و ماهیت شخصی خود برای استراتژی همه کانال هر برند ضروری است. در اینجا پنج روش برای بهینه سازی چت زنده برای رضایت واقعی مشتری آورده شده است.

 

مطالب مرتبط

چت بات در مقایسه با چت زنده، بهینه‌ سازی خدمات مشتری

چت بات خود را با بررسی این ۵ نکته فعال کنید(۲۰۲۱)

خدمات مشتری چه تاثیری در ایجاد وفاداری تجارت‌ها دارد؟

 

دعوت نامه چت زنده را سریع ارسال کنید

برای ارائه بهترین پشتیبانی به مشتریان‌، بلافاصله دعوت نامه‌های چت ارسال کنید. دعوت نامه باید پس از مرور مشتری در یک صفحه وب بیش از ده ثانیه ارسال شود. به این ترتیب‌، او وقت خود را برای جستجوی پاسخ از دست نخواهد داد. علاوه بر این‌، اگر وی در مراحل خرید به پشتیبانی نیاز داشته باشد‌، دعوت نامه چت می‌تواند به بسته شدن فروش کمک کند. برای تعیین محبوب ترین صفحات وب در وب سایت نام تجاری خود که ممکن است از گفتگوی زنده بهره مند شوند‌، حتماً از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید.

 

گفتگو را مرتبط نگه دارید

نمایندگان باید مکالمات چت زنده را دقیق و دقیق نگه دارند. پس از معرفی‌، یک نماینده باید از مشتری بخواهد که نیازهای او را توضیح دهد. سپس نماینده باید راه حل‌هایی را ارائه دهد که مستقیماً به مشکل مشتری پاسخ دهند. در حالی که لحن مکالمه همیشه برای راحتی مشتری مهم است‌، گفتگوی طولانی و بی ربط وقت همه را تلف می‌کند.

 

اوپراتور چت زنده را برای تسلط بر کانال آموزش دهید

گفتگوی زنده چندین مهارت خاص را می‌طلبد. نمایندگانی که در این کانال خدمات مشتری کار می‌کنند باید بتوانند لحن مناسب مکالمه را حفظ کنند در حالی که فقط اطلاعات مربوطه را ارائه می‌دهند. به همین دلیل‌، آموزش مهارت‌های نرم یک امر ضروری است‌، زیرا نمایندگان باید بتوانند لحن دوستانه ای داشته باشند و شرایط حساس را که مشتری ممکن است ناراحت یا ناامید شود اداره کنند. علاوه بر این‌، نمایندگان باید بیاموزند که اصطلاحات فنی را ساده کنند تا مشتری بتواند به راحتی گفتگو را دنبال کند.

 

در صورت ایجاد وقفه به مشتریان اطلاع دهید.

بعضی اوقات لازم است مشتری را در حالت تعلیق قرار دهید. اگر یک نماینده به کمک بیشتری نیاز دارد یا برای جستجوی اطلاعات به زمان نیاز دارد‌، باید فوراً مشتری را مطلع کند. گفتگوی موفق به جریان طبیعی مکالمه بستگی دارد‌، بنابراین مشتری هرگز نباید منتظر بماند بدون اینکه بداند نماینده در حال کار بر روی چه چیزی است.

 

تلفیق هوش مصنوعی

همانند برنامه‌های پیام رسان‌، چت زنده را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود بخشید. مشتریان ممکن است خواسته‌های ساده ای داشته باشند که با کمک Chatbot یا دستیار مجازی به سرعت حل می‌شود. به عنوان مثال‌، اگر مشتری بخواهد بداند که کالای خاصی در انبار موجود است‌، هوش مصنوعی می‌تواند به یافتن سریع اطلاعات کمک کند. اگر پرونده مشتری به پشتیبانی دقیق تری نیاز دارد‌، ممکن است نماینده وارد مکالمه شود و گفتگو را کامل کند. چت زنده یک کانال عالی برای پاسخگویی به نیازهای مشتری در زمان واقعی است. از طریق آموزش جامع نمایندگی و اجرای فن آوری‌های پیشرفته‌، گفتگوی زنده می‌تواند پشتیبانی به موقع مورد نیاز مشتریان شما را فراهم کند.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه