طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ

۵ راه موثر برای درک بهتر مشتریان کدام‌اند؟

موفقیت هر شرکت به درک خواسته‌های مشتری بستگی دارد. در عصر مدرن با وجود داده‌های کلان و هوش مصنوعی، ممکن است به نظر برسد که فناوری کلید تعیین بهترین روش‌های جذب مشتری را در اختیار دارد. با این حال، در حالی که این ابزارها آمار جالبی را درباره رفتارها و ترجیحات ارائه می‌دهند، اما لزوماً یک دید کلی از احساس مشتریان ارائه نمی‌دهند. همانطور که تحقیقات از رضایت بیشتر مشتری  در صورت وجود ارتباطات انسانی خبر می‌دهند، شرکت‌ها وقتی با مشتری درگیر می‌شوند بصیرت بیشتری پیدا می‌کنند در این مقاله پنج روش برای درک بهتر مشتریان و ارائه تجربیات عالی به آنها با استفاده از هر دو فناوری و تماس شخصی آورده‌ایم.

 

مطالب مرتبط

پروفایل مشتریان (RFM) برای درک بهتر مدیران مشاغل

۶ راه برای تقویت وفاداری مشتری ۲۰۲۱

محافظت از داده‌های مشتری: رمز کسب اعتماد

 

از مشتریان بازخورد مستقیم بخواهید

گاهی اوقات، بهترین راه برای دریافت بازخورد و درک بهتر مشتریان پرسیدن سوالات مستقیم است. از پرسیدن احساس مشتریان در مورد نام تجاری خود نترسید – پاسخ‌های مهم تنها شرکت شما را قویتر می‌کند. به عنوان مثال در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است از مشتریان بپرسید که راجع به محصول یا خدمات جدیدتان چه احساسی دارند. نمایندگانی که در این کانال‌ها کار می‌کنند باید با دقت تمام نظرات را کنترل کنند، با مشتری وارد تعامل شوند و اگر مشتری از هر لحاظ حرفی برای گفتن داشت از وی سوالات بیشتری را بپرسند.

بررسی‌های سنتی همچنین باید شامل بخش‌های پاسخ رایگان باشد که مشتری را به ارائه نظرات اضافی دعوت می‌کند. در آخر اینکه، شرکت‌های دارای خرده فروشی باید همیشه شخصاً از آنها بازخورد بخواهند. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است هنگام خروج از فروشگاه از مشتریان بپرسد که خرید از آنها چطور بود. استراتژی دیگر نمایش محصولات جدید در فروشگاه است، و به مشتریان فرصتی می‌دهد تا با کارمندان تعامل داشته و نظرات خود را در مورد محصول اعلام کنند.

 

گروه‌های متمرکز و رویدادها را انجام دهید

گروه‌های تمرکز راهی عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و شنیدن بازخورد صادقانه است. شرکت شما ممکن است برای آزمایش یک محصول جدید، به عنوان مثال، گروه‌های متمرکز را سازماندهی کند. علاوه بر این، شما ممکن است در تعاملات بیشتر رویدادهایی را در مکان‌های خرده فروشی برگزار کنید یا در نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید. ممکن است برند شما در این رویدادها از محصولات و خدمات جدید رونمایی کند و هدایای رایگان را به شرکت کنندگان ارائه دهد. گروه‌های تمرکز و رویدادها برای ملاقات با مشتریان احتمالی، جلب رضایت مشتریان فعلی و جمع آوری اطلاعات ارزشمندی در مورد پروفایل و ترجیحات مشتری که تیم بازاریابی شما می‌تواند برای ارتباطات هدفمند استفاده کند، بسیار عالی هستند.

 

مشخصات مشتری ایجاد کنید

هنگام جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان خود، همیشه به کلیه داده‌های جمعیت شناختی و قوم نگاری بسیار توجه کنید. این ممکن است شامل سن مشتری، درآمد متوسط ​​، موقعیت جغرافیایی و حتی هویت فرهنگی باشد. این آمار می‌تواند بینش فوق العاده ای در مورد مخاطبان شما ارائه دهد و به مارک شما در ایجاد پروفایل مشتری خاص کمک کند. به عنوان مثال، با تعریف چند نمایه اصلی مشتری، نام تجاری شما می‌تواند برای هر یک از آنها نقشه سفر مشتری ایجاد کند و بهترین راه‌ها را برای تأمین ترجیحات هر شخص تعیین کند. مطمئن باشید که در هنگام ایجاد نقشه‌های سفر، مشتری‌ها، مواردی را که دوست ندارند و دلیل خرید آنها را به طور واضح ترسیم می‌کنید.

 

عادت‌ها و نظرات شبکه‌های اجتماعی را مطالعه کنید

رسانه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی در مورد مشتریان شما ارائه می‌دهند. عادت‌های آنها را مطالعه کنید تا مشخص کنید از کدام کانال‌ها بیشتر و در چه زمان‌هایی استفاده می‌کنند. نمایندگان باید بر روی این کانالها فعالانه کار کنند، مشتریان را درگیر بحث کنند و همچنین به موقع به سوالات پاسخ دهند. نام تجاری شما باید تمام نظرات کانال‌های رسانه اجتماعی شما را یادداشت کند، و ابزار گوش دادن می‌تواند سایر نام‌های تجاری شما را در سیستم عامل‌های اجتماعی و وب نشان دهد.

 

تمام منابع داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل دقیق همه داده‌ها برای داشتن دید جهانی نسبت به نیازهای مشتریان ضروری است. حتماً انواع داده‌های جمع آوری شده را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، از نظرات مشتریان در وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مرور نباید غافل شد. تجزیه و تحلیل مربوط به عادات مرور در وب سایت شما و کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجوی محصولات در سایت به ویژه برای تعیین اینکه کدام صفحات وب بیشترین علاقه را دارند، مفید است. نظرسنجی‌ها و رونوشت تماس‌ها نیز به همین ترتیب اطلاعات ارزشمندی در مورد تجارب مشتریان شما با شرکت شما ارائه می‌دهند. هنگام جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان خود، هم داده‌ها و هم بازخورد مستقیم را تجزیه و تحلیل کنید. ترکیبی از تعامل شخصی با آنها و مطالعه عادات آنها نکته کلیدی درک بهتر مشتریان در درک این است که چگونه بهترین خدمت را به آنها برسانید.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه