طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
5 روش استفاده از موسیقی هنگام تولید محتوای ویدیویی

۵ روش استفاده از موسیقی هنگام تولید محتوای ویدیویی

ما در یک دنیای غرق در محتوای ویدئویی زندگی می‌کنیم. مردم به طور متوسط ​​روزانه ۱۰۰ دقیقه برای محتوای ویدئویی ​​وقت می‌گذارند. اما آنها تنها ظرفیت ذهنی بسیار زیادی دارند و این بدان معناست که کنترل هر یک دقیقه از زمان آنها به کنترل و ارزش گذاری بیشتری نیاز دارد. یکی از قطعات مهم که مردم اغلب از آن غافل می‌شوند موسیقی است.

به عبارت دیگر‌، اگر در استراتژی بازاریابی خود از محتوای ویدئویی مناسب استفاده نمی‌کنید‌، در رقابت از سایرین عقب هستید. از همه مهمتر‌، احتمالا در برقراری ارتباط با مخاطبان خود در کانال‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنند‌، کوتاهی می‌کنید.

 

مطالب مرتبط

انواع محتوای ویدیویی برای یک کمپین موفق بازاریابی ویدیویی

۵ ایده عالی تبلیغات ویدیویی برای مشاغل کوچک

اسلایدرهای ویدیویی در وب سایت‌ها: چرا نباید از آنها استفاده کنید

 

بخشی از ایجاد محتوای خوب‌، دانستن چگونگی ترکیب قطعات با هم است.

 

یکی از قطعات مهم که مردم اغلب از آن غافل می‌شوند موسیقی است. انتخاب آهنگ مناسب می‌تواند برای فیلم‌های بازاریابیتانجذابیت احساسی ایجاد کند یا موضوعات کسل کننده را جالب تر کند. و اگر بتوانید برای اینکه موسیقی را وارد برنامه استراتژیک خود کنید، ابزار قدرتمندی خواهید داشت که می‌تواند هر ویدیویی را که تولید می‌کنید بهبود بخشد.

 

درک قدرت موسیقی

اینکه قصه گویی مهمترین مولفه محتوای ویدیویی خوب است بر کسی پوشیده نیست. اما به راحتی می‌توان فراموش کرد که موسیقی می‌تواند داستان را به همان راحتی که یک فیلمنامه خوب می‌تواند تعریف کند.

 

برخی از فیلم‌های مورد علاقه خود را دوباره تماشا کنید. (فرقی نمی‌کند که اینها تبلیغات تلویزیونی باشند‌، فیلم‌ها یا افتتاحیه هیجان انگیز المپیک.) روند ثابتی که در هر ویدیوی به یاد ماندنی پیدا می‌کنید‌، موسیقی است که احساسی را در شما بیدار می‌کند. اگر آهنگی پاسخ احساسی ایجاد کند‌، تقریباً همیشه منجر به ارتباط پایدار مغز ما می‌شود.

 

موسیقی بدون استفاده از حتی یک کلمه می‌تواند پیام‌های قدرتمند را به اشتراک بگذارد. این برای بازاریابانی که می‌خواهند از تمام توان بالقوه خود از بازاریابی ویدیویی استفاده کند ابزار مهمی است. قطعا هرچه در مورد تأثیر موسیقی بر روی مغز بیشتر یاد بگیرید‌، بیشتر متوجه خواهید شد که سبک و انتخاب آهنگ می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت فیلم شما داشته باشد.

 

انتخاب زمان پخش موسیقی نیز می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. در ادامه مقاله پنج زمان مهمی که برای استفاده از موسیقی در بازاریابی ویدیویی خود مناسب است آورده‌ایم‌، خواه این یک تبلیغ یا یک مجموعه وب یا حتی یک پروژه مستند پشت صحنه باشد.

 

کجا می‌توانیم از موسیقی فیلم‌ها استفاده کنیم؟

۱- معرفی

این گزینه احتمالا واضح ترین انتخاب به نظر می‌رسد‌، اما اهمیت آن را کمتر نمی‌کند. شروع فیلم با موسیقی روش سریع و مستقیمی برای تنظیم لحن کل تجربه مشاهده است. موسیقی مقدماتی مناسب توجه بیننده را نیز به خود جلب می‌کند – همه ما می‌دانیم که جذب یک تبلیغ یا ویدیوی خودکار چگونه است زیرا موسیقی علاقه ما را برمی‌انگیزاند.

 

اگر ویدئویی بخشی از یک مجموعه بزرگتر است‌، می‌توانید با ایجاد یک مضمون برای هر ویدیوی مرتبط‌، حس انسجام ایجاد کنید. این به بینندگان کمک می‌کند تا برای فیلم‌های شما یک مارک فرعی بسازند و همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد کانال یا مجموعه ای که قسمت بزرگی از استراتژی محتوای شما است‌، آگاهی ایجاد کنید.

 

۲- انتقال

در حالی که انتقال از ابتدا بخشی از فیلم سازی بوده است‌، یوتیوب این هنر را رواج داده است. این چیزی است که بینندگان در برخی از سبک‌های ویدیویی انتظار آن را می‌کشند و – با داشتن اجزای مناسب – می‌تواند یک افزودنی مفید به محتوای ویدیوی شما باشد.

 

فشرده سازی مقدار زیادی از محتوا به قطعات کوچک و قابل هضم کاری است که همه ما در پروژه‌های بازاریابی خود انجام می‌دهیم. وقتی نوبت به فیلم می‌رسد‌، انتقال راهی برای حرکت یکپارچه بین موضوعات یا صحنه‌ها فراهم می‌کند.

 

ویرایشگران ویدئو انواع و اقسام ترفندهای هوشمندانه را می‌دانند‌، اما جفت شدن آنها با برخی از موسیقی باعث آرامش و راحتی بینندگان در مرحله انتقال و خارج شدن از آن می‌شود. این آهنگ به نوعی پلی می‌شود که به ویراستار فضای بیشتری برای کار می‌دهد.

 

۳- زمینه

باور غلط و رایجی وجود دارد که موسیقی پس زمینه را خسته کننده می‌کند. شنیدن موسیقی محیطی و تصور اینکه آهنگی خسته کننده است آسان است.

 

اما هنگام انتخاب موسیقی مناسب‌، معمولاً بهتر است از ترانه‌های پر فشاری که می‌تواند مخاطب را تحت فشار قرار دهد‌، خودداری کنید. یافتن موسیقی برای پخش در پس زمینه می‌تواند، حتی اگر موسیقی کاور جلب توجه نکند بر احساسات بیننده تأثیر بگذارد‌.

 

به عبارت دیگر‌، موسیقی پس زمینه راهی برای هدایت بینندگان است تا احساس شما را درک کنند. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که تمرکز شخص را از پیام ویدیوی خود دور کنید. و از آنجا که موسیقی می‌تواند این واکنش احساسی را ایجاد کند‌، شما قبلاً می‌دانید که استفاده از آن یک تاکتیک موفق خواهد بود.

 

۴- مونتاژ

Montages یکی دیگر از ترفندهای ویدیویی معروف برای متراکم کردن اطلاعات بصری است. و از آنجا که این بخش‌ها محتوای زیادی را سرعت می‌بخشند‌، افزودن موسیقی پس زمینه علاقه مخاطب را در طی این روند جلب می‌کند.

 

همچنین می‌توانید از انتخاب آهنگ خود برای ایجاد هیجان یا ایجاد شوخ طبعی استفاده کنید. در حقیقت‌، موسیقی پس زمینه برای مونتاژ می‌تواند فرصت مناسبی برای تحریک هر تغییر احساسی مورد نیاز ویدیو باشد. (و اگر از مونتاژ به عنوان انتقال استفاده کنید‌، با یک انتخاب عالی آهنگ دو برابر ارزش خواهید داشت.)

 

شماره ۵

به همان روشی که با مقدمه‌های ویدئویی خود پیش می‌روید به این گزینه فکر کنید. بدون در نظر گرفتن اینکه بخشی از یک مجموعه بزرگتر از محتوای مرتبط باشد یا نه‌، می‌خواهید از موسیقی برای ثبت فیلم خود استفاده کنید.

 

همچنین outro امکانات تغییر صدا را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید ویدیوها را با CTA به پایان برسانید یا فرصتی برای تشویق به تعامل ایجاد کنید‌، یک آهنگ می‌تواند پشتیبان شما برای تغییر دنده در انتهای ویدیو باشد بدون اینکه بیننده را شگفت زده کند.

 

دریافت ارزش کامل بازاریابی ویدیویی خود

به راحتی می‌توانید آموزش‌ها و وبینارهایی را در مورد نحوه استفاده بیشتر از محتوای ویدئویی پیدا کنید. اما همه ما وقت آن را نداریم که به عقب برگردیم و کانال‌های خود را ارزیابی و استراتژی‌های خود را اصلاح کنیم.

 

در پایان فرصتی آسانتر از یادگیری اینکه چه موقع و کجا می‌توانید به ویدیوهای خود موسیقی اضافه کنید پیدا نخواهید کرد. اگر به دقت به موارد ذکر شده توجه و عمل کنید قطعا استراتژی بعدی که اعمال می‌کنید یک استراتژی برنده است!

منبع: wowmakers

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه