
۵ روش استفاده از هوش مصنوعی توسط بازاریابان دیجیتال
در طول سالها، AI یا هوش مصنوعی شیوه بازاریابی محصولات و خدمات توسط مردم را دگرگون کرده است. این به مشاغل کمک کرده است تا تجربه مشتری خود را بهبود بخشند، سرعت کارهای مختلف بازاریابی را بهینه کنند و رتبه مکالمه را افزایش دهند.
با این حال، بسیاری از بازاریابان هنوز مزایایی را که هوش مصنوعی میتواند ارائه دهد درک نمیکنند. برخی میترسند که ممکن است در آینده شغل آنها را بدزدد و جای آنها را بگیرد. اما در حقیقت این فناوری جدید بازاریابان را قادر میسازد تا تعامل با مصرف کننده شخصی تری را ارائه دهند.
برای درک بهتر آنچه در مورد آن صحبت میکنیم، در ادامه ۵ روش استفاده از هوش مصنوعی توسط بازاریابان دیجیتال را ذکر کردهایم:
lمطالب مرتبط
استراتژی هوش مصنوعی و کاربرد در تجارت آنلاین، چرا و چگونه؟
تأثیر هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین
ترندهای بازاریابی دیجیتال برای سال ۲۰۲۱
خدمات و توصیههای شخصی شده
بازاریابان دیجیتال میتوانند از طریق استفاده از هوش مصنوعی خدمات شخصی را به مشتریان خود ارائه دهند. این فناوری میتواند با تجزیه و تحلیل ارتباطات قبلی، رفتار و اقدامات مشتری را پیش بینی كند.
هوش مصنوعی به شما امکان میدهد توصیههای بهتری در مورد محصول یا خدمات ارسال کنید که احتمال دارد منجر به فروش شوند. این محتوا و ارتباطات شما را به هدف قرار میدهد تا افراد و نه یک گروه عمومی.
این سیستم از اطلاعاتی مانند خریدهای گذشته شما برای ارائه محتوایی استفاده میکند که دارای امتیاز تبدیل بالاتری است. این دادهها را با استفاده از الگوریتمهای طراحی شده برای ارائه تجربه بهتر مشتری و پاسخهای بهینه از مشتریان، تجزیه و تحلیل میکند.
AI و تبلیغات و قیمت گذاری پویا
تبلیغات و تخفیفهای بازاریابی ابزاری کارآمد هستند که برای تسریع در فروش به کار میروند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی به بازاریابهای دیجیتال این امکان را میدهد تا قیمتها را تعیین کرده و به صورت پویا وعدههای تبلیغاتی را به مشتریان ارائه دهند.
این نوع سیستم میتواند تخمینها را بر اساس مشخصات مشتری، تقاضا و در دسترس بودن ارائه دهد تا فروش و سود بالقوه را به حداکثر برساند. به همین ترتیب، میتواند تبلیغات شخصی مانند تحویل رایگان یا ارتقا service خدمات را برای افزایش نرخ تبدیل ارائه دهد.
یک مثال خوب از سیستمهای بازاریابی هوش مصنوعی با قیمت گذاری پویا، وب سایتهای هواپیمایی است. این سیستمها میتوانند به طور خودکار نرخ بلیط هواپیما را بر اساس تقاضا، در دسترس بودن و فصل تولید کنند.
زمان پاسخ سریعتر و حجم کار کاهش یافته است
پاسخ به سوالات و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان برای موفقیت شرکت شما حیاتی است. اما اطمینان از اینکه این خدمات به درستی ارائه میشود به دلیل تعداد نیروی انسانی مورد نیاز بسیار گران است.
خوشبختانه هوش مصنوعی با استفاده از ویژگی Chatbot برای این مشکلات راه حلی ارائه داده است. این ویژگی هوش مصنوعی را میتوان به گونه ای برنامه ریزی کرد که پاسخها و راه حلهای لازم را برای سوالات مشتری و مشکلات پس از فروش آنها فراهم کند.
از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند زیرا به شما امکان میدهد تا زمان پاسخ سریع تری را ارائه دهید و باعث کاهش حجم کار پرسنل خدمات مشتری موجود شما میشود. این به کارمندان شما فرصت بیشتری میدهد تا به سوالات پیچیده ای که نیاز به پاسخ شخصی تر و دقیق تری دارند پاسخ دهند.
SEO بهبود یافته با هوش مصنوعی
قوانین بهینه سازی موتور جستجو هر از چند گاهی تغییر میکند. و با معرفی ویژگیهای جستجوی صوتی اخیر، رتبه بندی در موتورهای جستجو پیچیده تر و پیچیده تر شده است.
ادغام هوش مصنوعی در استراتژیهای بازاریابی دیجیتال شما میتواند ابزارهایی را فراهم کند که برای ادامه رقابت نیاز دارید. هوش مصنوعی میتواند الگوهای مختلف را در گفتار تفسیر کند تا لهجههای مختلفی را که در سوالات جستجوی صوتی استفاده میشود به راحتی تشخیص دهد. این به بهبود سئو و افزایش بازدید سایت شما کمک میکند.
بهینه سازی مبارزات تبلیغاتی دیجیتال
هوش مصنوعی به بازاریابان دیجیتال کمک میکند تا تبلیغات خود را تقویت کنند. این تبلیغات شما را در سیستم عاملهای مختلف رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و توییتر بهینه میکند.
این فناوری میتواند تجزیه و تحلیل دقیق تر و بینش عمیق تری برای تبلیغات تبلیغاتی شما ایجاد کند. این میتواند از اطلاعات جمع آوری شده از دادههای آنلاین، جستجوی مشتری و پروفایل مشتری برای کشف کلمات کلیدی پنهان استفاده کند که میتوانید برای جلوتر از رقبای خود استفاده کنید.
کلمات نهایی
هوش مصنوعی برای بازاریابان دیجیتال یک فرصت عالی است. این امکان را برای شما فراهم میکند تا با هر مصرف کننده فردی به روشی شخصی تر و معنادارتر درگیر شوید. این میتواند استراتژیهای بازاریابی شما را بهبود بخشد و به رشد سریعتر شرکت شما کمک کند.