
۵ روش بهرهمندی از وب اسکرپر توسط شرکتهای تجارت الکترونیک
وب اسکرپر که به آن استخراج داده یا برداشت وب نیز گفته میشود، فناوری است که توسط شرکتها به شدت مورد استفاده قرار میگیرد تا از پارامترهای مختلف موثر بر عملکرد کسب و کار استفاده کنند.
دیتا یا داده تمایزی است که در حال تعریف مجدد شیوه برنامه ریزی استراتژیها، انجام تحقیقات بازار و ارائه محصولات یا معاملات برای مشاغل است. خواه یک کسب و کار جدید باشد یا یک تجارت موجود، وب اسکرپینگ به صاحبان مشاغل اجازه میدهد تا برای پیش بینی دقیق به مقدار زیادی از دادهها دسترسی و تجزیه و تحلیل کنند. بدون در نظر گرفتن صنعت، از وب اسکرپر برای استخراج دادههای غیر سازمان یافته موجود در اینترنت برای تبدیل آنها به یک قالب قابل کنترل و خواندن استفاده میشود.
مطالب مرتبط
۴ اشتباه ساده طراحی وبسایت که نباید مرتکب آنها شوید
چگونه واقعیت افزوده میتواند رشد تجارت الکترونیکی را پیش ببرد
پشتیبانی مشتری: رمز موفقیت در تجارت الکترونیکی
به زبان ساده، وب اسکرپر فرآیندی است برای جمع آوری اطلاعات از اینترنت به صورت خودکار و ساختاری به آن که بتوان براساس آن پیش بینی کرد. این ساختار میتواند متن، جداول، تصاویر، نمودارها یا موارد دیگر باشد.
توسعه وب اسکرپینگ، نحوه برخورد کسب و کار با دادهها و روشهای بی شماری که از آنها برای بهبود فرایندهای خود استفاده میکنند، کاملاً دگرگون شده است. بنابراین، دادههای استخراج شده به آنها قدرت برآورد هزینهها و مزایای هر مرحله را میدهد.
وب اسکرپر نه تنها کل فرآیند را خودکار میکند، بلکه کار را بسیار ساده تر، کارآمدتر و سریعتر انجام میدهد. این مشکل مالک کسب و کار را در بارگیری دستی دادهها و تبدیل آنها به قالب قابل خواندن نجات میدهد.
وب اسکرپر کاربردهای بی شماری دارد که به نفع صاحبان مشاغل تجارت الکترونیکی است. مهمترین برنامهها عبارتند از:
۱- خرید رقیب
در عصر شکوفایی مشاغل تجارت الکترونیک و افزایش رقابت در اینترنت، برنده کسی است که به طور موثر با انتظارات قیمت کاربر مطابقت داشته باشد – بدون آنکه در سود منصرف شود.
کاربران این روزها هوشمندانه خرید میکنند و بدون تأیید اینکه قیمت آن پایین تر یا برابر با متوسط قیمت آن در اینترنت است، خریداری نمیکنند. با این حال، برای مشاغل، پیگیری دستی قیمتهای ارائه شده در سایتهای مختلف گزینه مناسبی نیست.
علاوه بر این، به دلایل مختلف قیمت این کالا در اینترنت در نوسان است. ردیابی قیمتها به صورت دستی تقریباً غیرممکن است. این همان جایی است که توسعه خزنده وب مفید است.
این نه تنها روند آگاهی کاربر از آخرین روند قیمت را به طور خودکار انجام میدهد، بلکه به پیش بینیها و تعیین بهترین قیمت برای کالاها نیز کمک میکند. این میتواند موجب صرفه جویی در وقت ارزشمندی برای صاحب مشاغل شود که میتواند صرف ساخت استراتژیهای تجاری برای آینده شود.
۲- واکشی تصاویر و توضیحات محصول
ابزارهای Web scraping صاحب مشاغل را از بابت دستیابی تصاویر و توضیحات محصول نجات میدهد. این نکته برای وب سایتهای بزرگ تجارت الکترونیکی که هزاران محصول را میفروشند بسیار مهم است. از آنجا که اضافه کردن تصاویر و توضیحات محصولات از اقلام مختلف به صورت دستی امکان پذیر نیست، این ابزار مفید است و تمام قسمتهای لازم را پر میکند.
۳- ارزیابی احساسات مشتری
ابزارهای وب اسکرپینگ میتوانند با واکاوی بررسی محصولات از سراسر اینترنت، نحوه درک محصول در اینترنت را تشخیص دهند. این یک تمرین فوق العاده مهم است زیرا این نکات اصلی ترین نکاتی است که هر مشتری هنگام خرید اقلام از اینترنت از طریق وب سایت تجارت الکترونیک به دنبال آنها میگردد.
بازبینیها میتوانند در قالب صفحه گسترده در دسترس قرار بگیرند، سپس میتوانند توسط صاحب مشاغل بررسی و مقایسه شوند تا تصویری واضح از احساسات مشتری در مورد محصول بدست آورند.
۴- زمان واقعی و همچنین تجزیه و تحلیل پیش بینی
ابزارهای Web scraping قادرند دادههای مربوط به زمان واقعی محصولات یا رفتار مشتری را ارائه دهند و به مالک مشاغل کمک کنند تا روندها و روندها را تشخیص دهند. این امر وی را قادر میسازد تا برنامههای کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای بدست آوردن حداکثر منافع از شرایط هماهنگ کند.
به عنوان مثال، اگر روندی از طریق اینترنت در حال شیوع است و فروش یک محصول خاص بسیار زیاد است، صاحب مشاغل میتواند معاملات و عرضه کافی محصول را برای کسب حداکثر سود برنامه ریزی کند.
علاوه بر این، تجزیه و تحلیل پیش بینی میتواند صاحب مشاغل را قادر به استفاده از دیتاها برای برنامه ریزی آینده نزدیک و بلند مدت کند. تجزیه و تحلیل پیش بینی فرآیند و تجزیه و تحلیل دادههای موجود برای کار کردن الگوها و پیش بینی نتایج یا روندهای آینده است – و این یک مزیت بسیار مفید از توسعه وب اسکرپینگ است.
۵- بازاریابی و تولید سرب
دادهها حیاتی ترین نیاز برای هر فعالیت بازاریابی و فروش است. در حقیقت، در دسترس بودن دادههای تصفیه شده چیزی است که دو بازاریاب را از یکدیگر متمایز میکند. وب اسکرپر میتواند به طور خودکار دادهها را در اختیار تصمیمات بازاریابی قرار دهد. این میتواند کمک زیادی به مارکها در تدوین استراتژیهای بازاریابی آس کند.
وب اسکرابرها همچنین میتوانند به جمع آوری دادههای وب سایتهای مختلف رسانههای اجتماعی کمک کرده و صاحب مشاغل را قادر به تولید محتوای جذاب برای جلب توجه مخاطبان کنند. این میتواند به نوبه خود منجر به رشد در تجارت و ترافیک وب شود.
این ابزارها همچنین میتوانند با هدف قرار دادن بخشی از افرادی که واقعاً به خرید محصولی که وب سایت تجارت الکترونیک ارائه میدهد، به تولید سرب کمک کنند. محدود کردن مخاطب برای هدف قرار دادن به یک تجارت کمک میکند تا وقت و بودجه گرانبهایی را صرفه جویی کند.
محبوبیت ابزارهای Web scraping روز به روز در حال افزایش است و آنها اکنون در صنایع مختلف مشغول به کار هستند. برخی از صنایع اصلی که وب اسکنرها فرصت بینظیری برای استفاده در آنها پیدا میکنند شامل روزنامه نگاری، دانشگاهی، مدیریت اعتبار، امور مالی، علوم داده، بیمه و مدیریت ریسک، حقوق صاحبان سهام، املاک و مستغلات و غیره است.
اطلاعات موجود در اینترنت طی سالهای گذشته به صورت نجومی رشد کرده و همچنین جمع بندی آنها چالشهای زیادی همراه است.
یک ابزار وب اسکرپر راهی آسان و اتوماتیک برای انجام این کار به روشی قانونی و بدون دردسر ارائه میدهد.
این آپشن برای صاحبان مشاغل مزایای بیشماری دارد که میتوانند امیدوارانه از قدرت دیتا برای تولید سود مطلوب تجارت خود استفاده کنند.
دادهها به آهستگی مبنای تصمیمات تجاری قرار میگیرند و وابستگی به دادهها فقط افزایش مییابد. همچنین کاملاً روشن شده است که استفاده خلاقانه و پیشرفته از دادهها برای تصمیم گیری و پیش بینی تجاری تنها راه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا است.
سرمایه گذاری در ابزارهای وب اسکرپر که به طور موثر صاحبان مشاغل را برای دستیابی به این هدف قادر میسازند کاملاً حیاتی است. صاحبان مشاغل قبل از انتخاب سودمندترین ابزار برای مشاغل خود، باید ویژگیهای ارائه شده توسط هر ابزاری را به دقت ارزیابی كنند.
خلاصه مطالب
وب اسکرپینگ در بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه بتوانند در اولین فرصت به داده های منتشر شده جدید دسترسی پیدا کنند مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربرد Web Scraping میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- از وب اسکرپینگ برای تجزیه و تحلیل و همچنین رتبه بندی سایت استفاده می شود.
- از وب اسکرپر برای تعیین قیمت محصولات خود با توجه به قیمت سایر فروشگاه ها استفاده می شود.
- شرکت های تحقیقاتی برای جمع آوری اطلاعات از رسانه های اجتماعی از وب اسکرپینگ استفاده می کنند.
- شرکت های فناوری املاک و مستغلات از Web Scraping برای واگذاری لیست املاک و مستغلات استفاده می کنند.
Web Scraping به عنوان جزئی از برنامه های مورد استفاده برای فهرست بندی وب، استخراج وب و داده کاوی، نظارت بر تغییر قیمت آنلاین و مقایسه قیمت، جمع آوری لیست های املاک و مستغلات،نظارت بر داده های آب و هوا، تشخیص تغییر وب سایت، تحقیق،پیگیری حضور و شهرت آنلاین ،mashup وب و ادغام دادههای وب مورد استفاده قرار میگیرد.