طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
5 کاری که می‌توانید برای بهبود کارآیی وبسایت خود انجام دهید

۵ کاری که می‌توانید برای بهبود کارآیی وبسایت خود انجام دهید

ما با بسیاری از مشاغل کوچکی که برای خود وبسایتی دارند کار می‌کنیم. وبسایت‌های برخی از آنها بسیار قدیمی است. برخی خودشان آن را طراحی کرده‌اند و به یک طرح ساده اکتفا داشتند. اما برخی آن را به یک برنامه نویس سپرده و یک طراحی حرفه‌ای به آن بخشیده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم راجع به روشهایی که می‌توانید با آن کارآیی وبسایت خود را بهبود دهید صحبت کنیم.

صرف نظر از وضعیت فعلی وبسایت آنها، رایج ترین دلیل این صاحبان مشاغل برای کمک گرفتن از ما این است که وبسایت آنها موثر واقع نشده – منجر به تولید لید یا بدست آوردن مشتری بالقوه نمی‌شود، بازدید کنندگان نمی‌توانند آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند، محصولات موجود نیستند، سایتشان در موتورهای جستجو نمایش داده نمی‌شود؛ یا به هر طریقی با هر یک از این مشکلات بزرگ روبرو هستند.

 

بنابراین، دقیقاً چه چیزی یک وب سایت را موثر می‌کند؟ در ادامه مقاله پنج نکته‌ای که به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید وبسایت شما به توسعه تجارتان کمک می‌کند آورده شده است.

 

مطالب مرتبط با بهبود کارآیی وبسایت

مهمترین صفحات وبسایت شما کدام‌اند؟

چطور وبسایت خود را برای جذب مخاطب هدف طراحی کنیم

۹ دلیل که باید به طراحی مجدد وبسایت خود بپردازید

 

۱- صفحه وب خود را خوب جلوه دهید

وبسایت شما باید جلوه خوبی داشته باشد – باید از ظاهرش مشخص باشد که توسط شخصی حرفه ای ساخته شده که می‌داند چه کاری انجام می‌دهد. به همین دلیل است که: مشتریان بالقوه برای تعیین اعتبار، تخصص و اقتدار شما وب سایت شما را چک می‌کنند.

این را در نظر بگیرید … اگر می‌خواهید برای موقعیتی پردرآمد به مصاحبه شغلی بروید، آیا با لباس تجاری ظاهر می‌شوید یا ظاهراً مثل این که تازه از رختخواب خود را بیرون آورده اید ظاهر می‌شوید؟ من شرط می‌بندم شما لباس تجاری را انتخاب کنید زیرا ارزش ایجاد یک احساس فراموش نشدنی آن هم در برخورد اول را می‌دانید.

در مورد وب سایت شما نیز همین مسئله صادق است! صفحه وب شما احتمالاً اولین برداشت مشتریان بالقوه از شرکتتان خواهد بود. اگر به نظر می‌رسد سایت شما از سال ۱۹۹۸ مجدداً طراحی نشده باشد، یا به نظر می‌رسد که پسر عموی سوم پسر عموی شما آن را به عنوان یک پروژه طبقاتی ساخته است، مشتریان در مورد مشروعیت تجارت شما شک می‌کنند و سراغ رقیبانتان خواهند رفت. شما باید از جدیدترین روند طراحی استفاده کنید، از رنگ‌ها و تصاویر به خوبی بهره ببرید و اطمینان حاصل کنید که ظاهر وب سایت با آنچه شما و شرکتتان در آن قرار دارید مطابقت داشته باشد.

 

۲- وبسایت را ساده نگه دارید

شاید زندگی ساده نباشد، اما باید وب سایت شما اینگونه باشد. وقتی افراد به صفحه اصلی شما می‌آیند، نمی‌خواهند ۱۲ پاراگراف بیانیه شغلی شما را بخوانند یا سعی کنند تصمیم بگیرند کدام یک از ۲۰ گزینه منو را کلیک کنند تا آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند.

تحقیقات زیادی برای تعیین نحوه استفاده مردم از وب سایت‌ها انجام شده است. یکی از مهمترین یافته‌ها این است که افراد وب سایت‌ها را اسکن می‌کنند. آنها برای چیز خاصی به وب سایت شما می‌آیند و می‌خواهند سریع آن را پیدا کنند! اگر آنها نتوانند به سرعت آن را پیدا کنند، دوباره به رقابت شما می‌روند.

این بدان معنی است که وب سایت شما باید ساده، تمیز و منظم باشد و تنها طرز فکر بازدیدکنندگانتان را در بر بگیرد. یافتن آنچه که برای آن آمده اند – محصولات یا خدمات شما – را برای آنها آسان کنید!

 

چند روش برای ساده سازی سایت:

  • از استفاده از متن‌های بزرگ در صفحه اصلی خودداری کنید. برای سهولت اسکن(پیدا کردن چیزی که بدنبالش هستند با نگاه چشمی سریع) از پاراگرافهای کوتاه، تماس‌ها و نقاط نکته‌ای استفاده کنید.
  • پیمایش سایت خود را ساده کنید. فقط یک منو داشته باشید و سعی کنید آن را به بیش از شش گزینه محدود نکنید.
  • از فضای سفید نترسید اگر تعداد زیادی عکس، انیمیشن، آیکون و متن در صفحه اصلی خود داشته باشید، می‌تواند مردم را تحت فشار قرار دهد و آنها را بترساند.

 

۳- یافتن وبسایت خود را آسان کنید

حتی بهترین وب سایت هم اگر پیدا نشود بی فایده است. به همین دلیل SEO – بهینه سازی موتور جستجو – برای داشتن یک وب سایت موثر بسیار مهم است.

سئو واقعاً موثر برای اکثر صاحبان مشاغل بسیار دلهره آور به نظر می‌رسد زیرا به یک استراتژی دقیق، تجزیه و تحلیل مداوم و زمان نیاز دارد. با این حال، یک روش خوب برای شروع با اضافه کردن برخی از عناصر اساسی SEO است که هر وب سایت باید داشته باشد:

۱- یک نقشه سایت XML اضافه کنید.

این یک پرونده پس زمینه برای موتورهای جستجو (و نه انسان) است که به آنها کمک می‌کند ساختار وب سایت شما را به راحتی درک کنند. اگر سایت وردپرسی دارید، افزونه Yoast ابزاری عالی برای جستجوگرها است و به طور خودکار نقشه سایت XML را ایجاد می‌کند.

۲- بهینه سازی تصاویر

این کار سرعت بارگیری یک وب سایت در رتبه بندی گوگل بازی می‌کند و تصاویر با اندازه پرونده بزرگ می‌توانند سرعت سایت شما را کم کنند. افزونه خوبی برای سایت‌های وردپرسی WP Smush است که می‌تواند بدون کاهش کیفیت تصویر، اندازه پرونده‌ها را کاهش دهد.

۳- پیوندهای خراب را بردارید.

سایت‌ها و صفحات با پیوندهای خراب محتوای با کیفیت یا تجربه کاربری خوبی ایجاد نمی‌کنند، چیزی که موتورهای جستجو نمی‌خواهند ببینند.

۴- سیاست حفظ حریم خصوصی

برای بهبود کارآیی وبسایت خود یک سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده / خدمات اضافه کنید. گوگل در نظر می‌گیرد که یک وب سایت چقدر قانونی و قابل اعتماد است هنگام بررسی رتبه بندی، و داشتن این صفحات در این مورد تأثیر دارد.

۵- عنوان‌های متا و توضیحات متا را اضافه کنید.

این اطلاعات، که به قسمت انتهایی صفحات وب شما اضافه می‌شوند، معمولاً همان چیزی است که در صفحات نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شود. این یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست، اما یک مزیت غیرمستقیم هم دارد – بازدید بیشتر از سایت شما می‌تواند نرخ کلیک شما (CTR) را، که یک عامل رتبه بندی است بهبود بخشد.

مشتریان بالقوه برای تعیین اعتبار، تخصص و اقتدار شما وب سایت شما را مشاهده می‌کنند.

 

۴- در وبسایت خود از فراخوان اقدام استفاده کنید

اینکه تنها کاربران را به وبسایت خود بکشانید کافی نیست. آمدن بدون دلیل آنها هیچ فایده‌ای ندارد. برای اینکه به مشتری احتمالی خود مرحله بعدی را نشان دهید می‌توانید دکمه تماس با اقدام را در نظر بگیرید، این دکمه شامل خرید محصول، اشتراک در ایمیل یا بارگیری راهنما است.

یک فراخوان خوب اقدام مشخص می‌کند که شما می‌خواهید مردم چه کاری انجام دهند. همچنین این یک روش خوب برای تولید هدایت  و افزایش نرخ تبدیل است.

 

۵- اثبات اجتماعی ارائه دهید(رضایت مشتری)

اثبات اجتماعی در یک وب سایت مبتنی بر روانشناسی پیروی از جمعیت است – بر گرفته از این طرز فکر که اگر افراد دیگر این کار را می‌کنند، باید خوب باشد! به بازدیدکنندگان نشان دهید که شما فقط یک شرکت تصادفی خارج از بازار نیستید، شما یک ارائه دهنده با ارزش محصولات یا خدمات مورد استفاده بسیاری از افراد دیگر هستید.

برخی از تکنیک‌های خوب اثبات اجتماعی عبارتند از:

توصیفات – توصیفات چهره ای از کیفیت کسب و کار شما را به ارمغان می‌آورد. حتماً از مشتری‌ها و عکس‌های واقعی استفاده کنید که چگونه تجارت شما را توصیف کرده‌اند.

تعداد اشتراک‌های اجتماعی – نشان دهید چند نفر محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

لوگوها – نشان‌های شرکت‌هایی را که شما را استخدام کرده اند یا مکانهایی که از آنها نام برده اید، مانند سایر وبلاگها یا وب سایت‌ها، رادیو یا تلویزیون نشان می‌دهند.

 

توجه به تمام نکات بالا برای بهبود کارآیی وبسایت شما کاملا لازم و مفید است. اگر در این زمینه سوالی داشتید، لطفا در قسمت نظرات از ما بپرسید. اگر کمکی به شما کرده باشیم خوشحال می‌شویم.

همچنین برای سفارشات خود می‌توانید با ما در وینک دیزاین تماس بگیرید.

منبع: thinkbiggolocal

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه