طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
بازاریابی چاپی

۶ دلیل برای اینکه هنوز هم بازاریابی چاپی رونق دارد

شاید از چندین سال پیش شنیده باشید بازاریابان ادعا می‌کنند که ما با پایان دوره بازاریابی چاپی مواجه هستیم. بازاریابی آنلاین به نوعی ارزان قیمت است و تقریباً برای هر صاحب مشاغل در دسترس می‌باشد و توانایی جذب مخاطبان جهانی را دارد‌، بنابراین به نظر می‌رسد نظم طبیعی امور بازاریابی چاپی از بین می‌رود. اما در واقع اصلاً اینطور نیست.

 

هزینه بازاریابی چاپی طی چند سال گذشته اندکی کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که در حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال برای سال ۲۰۲۱ و بعد از آن ثابت بماند. صاحبان مشاغل‌، علی رغم مزیت‌های استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال‌، همچنان به بازاریابی چاپی اعتماد می‌کنند تا کسب و کار خود را تبلیغ کنند. اما چرا اینگونه است؟

 

هزینه‌های پایین تر بازاریابی چاپی

اولاً‌، هزینه چاپ طی چند دهه گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل دسترسی به خدمات آنلاین است. به عنوان مثال چاپ بروشور به صورت آنلاین بسیار ارزانتر از چاپ یک بروشور در فروشگاه لوازم دفتری محلی شما است. به این دلیل که شرکت‌های چاپی در تجهیزات جدیدی سرمایه گذاری کرده اند که می‌تواند بسیار کارآمدتر کار کند و برای تسهیل تولید کارآمدتر به پرونده‌ها و ابزارهای دیجیتال اعتماد می‌کنند. این امر به ویژه در مورد سفارش‌های بالاتر‌، در جایی که مشاغل می‌توانند قیمت هر واحد خود را به سطوح کاملاً پایین کاهش دهند‌، صادق است. در نهایت‌، این استراتژی‌های تبلیغاتی چاپی را از نظر هزینه با استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مطابقت می‌دهد.

 

دسترسی بیشتر به تبلیغات چاپی

مواد چاپی نیز به لطف رواج ابزارهای آنلاین‌، در مقایسه با گذشته در دسترس تر هستند. اکثر شرکت‌های بزرگ چاپی بسترهای آنلاین را ارائه می‌دهند که در آن صاحبان مشاغل می‌توانند یک حساب کاربری ایجاد کنند‌، وارد سیستم شوند‌، مطالب مداوم خود را مدیریت کنند‌، دقیقاً چگونگی شکل ظاهری موارد خود را تنظیم کرده و با کلیک یک دکمه چیز جدیدی سفارش دهند. به جای برخورد با یک فروشنده یا تلاش برای گشتن در دنیای پیچیده نیازهای چاپ فنی‌، آنها می‌توانند هزاران گزینه را در یک رابط کاربری ساده و تلفیقی جستجو کنند. این باعث جذابیت چاپ بیش از هر زمان دیگری می‌شود.

 

وجود متقابل

تبلیغات سنتی و بازاریابی آنلاین از یکدیگر جدا نیستند. ( تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی چیست؟ ) برخی متخصصان عصر دیجیتال را پایان کار بازاریابی سنتی علی الخصوص بازاریابی چاپی می‌دانند. دلیل این امر شاید به این برگردد که امروزه مردم بیشتر از اینکه روزنامه‌ها را مطالعه کنند به دنیای آنلاین روی آورده اند. اما باید بگوییم خوشبختانه اصلا اینطور نیست. بازاریابی چاپی همیشه تاثیراتی دارد که بازاریابی آنلاین یا دیجیتال از آن بی بهره است. بطور مثال هنگام ارائه کارت ویزیت شخصیتان به فرد مورد نظر باید حضور فیزیکی داشته باشید هرگز این تاثیر را دست کم نگیرید. کارفرما یا مشتری آینده شما با دیدن زبان بدن و رفتار شما ممکن است تاثیر زیادی از شما بگیرد و اعتمادی که شاید در فضای مجازی طی هفته طول بکشد با حضور فیزیکی شما طی چند دقیقه کسب کند.

مواد تبلیغاتی چاپی شما می‌تواند حتی کسب و کار آنلایتان را نیز رونق ببخشد. در انتهای کارت ویزیت، بروشور و دیگر مواد چاپی خود آدرس شبکه‌های اجتماعی و ایمیل خود را حتما ذکر کنید.

 

تنظیمات مصرف کننده

همچنین لازم به ذکر است که همه افراد مصرف مواد در قالب دیجیتال را ترجیح نمی‌دهند. افرادی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند قشر پر جمعیتی را به خود اختصاص می‌دهد‌، و اساساً دسترسی آنها به فضای مجازی و دنیای آنلاین کم است. علاوه بر این‌، برخی از افراد مطلبی را ترجیح می‌دهند یا راحت تر مجاب می‌شوند که به صورت چاپ شده به آنها می‌رسد. به عنوان مثال‌، آنها ممکن است دوست داشته باشند صفحات یک کتابچه فیزیکی را ورق بزنند تا اینکه صفحات آنلاین را مرور کنند.

این عامل تا حدودی به آمار جمعیتی هدف شما بستگی دارد. اگر مخاطبان شما به شدت مواد چاپی را ترجیح می‌دهند یا تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرند‌، هیچ دلیلی وجود ندارد که به سمت بازاریابی دیجیتال بروید.

 

قابلیت مشاهده محلی

تبلیغات چاپی بیشتر قابل دسترسی برای مشاغل محلی است. توزیع آگهی‌ها و جزوه‌های چاپی در اطراف یک محله آسان تر از صعود به رتبه بندی موتور جستجو برای اصطلاحات کلمات کلیدی مربوط به شهر شما است (البته ممکن است این امکان نیز وجود داشته باشد). بر این اساس‌، مشاغل جدیدی که سعی در تهیه یک جمعیت محلی دارند تمایل دارند از روشهای تبلیغاتی سنتی و مبتنی بر چاپ استفاده کنند.

ادغام بازاریابی چاپی و تبلیغات آنلاین

همچنین باید دانست که دنیای بازاریابی چاپی امروز بسیار متفاوت از ۲۰ سال پیش است. تکنیک‌های جدید و ادغام‌های جدید با سایر فناوری‌های بازاریابی آن را بسیار متنوع تر و قدرتمندتر می‌کند. به عنوان مثال‌، به لطف لیست‌های دیجیتالی و تکنیک‌های چاپ اختراعی‌، می‌توانید تبلیغات چاپی خود را با نام‌های فردی گیرندگان مورد نظر خود تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از کدهای QR یا روشهای دیگر برای ارسال گیرندگان تبلیغات چاپی خود به یک مقصد آنلاین یا دیجیتال استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

اینها بدان معنا نیست که بازاریابی چاپی در دوران مدرن یک استراتژی کامل است‌، یا باید آن را نسبت به بازاریابی آنلاین ترجیح داد. طیف گسترده ای از تاکتیک‌ها در هر دو قالب دیجیتال و چاپی در دسترس است و نحوه عملکرد کسب و کار شما نه تنها به این که تاکتیک‌هایی را انتخاب می‌کنید بلکه به نحوه اجرای آنها نیز بستگی دارد. یک استراتژی عالی سطح بالا‌، همراه با تحقیقات و مبتنی بر خلاقیت‌، صرف نظر از تاکتیک‌های خاصی که برای اجرای آنها استفاده می‌شود‌، همیشه بیش از یک برنامه ریزی ضعیف موفق خواهد بود. هنگام برنامه ریزی استراتژی بعدی خود این نکات را به خاطر بسپارید تا پیشرفت کمپین خود را تجربه کنید.

 

منبع: target marketing mag

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

راه اندازی کسب و کار