طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
6 راه برای تقویت وفاداری مشتری 2021

۶ راه برای تقویت وفاداری مشتری ۲۰۲۱

چه چیزی باعث تقویت وفاداری مشتری می‌شود؟ شاید برخی شرکت‌ها احساس کنند که خدمات خوب برای دستیابی به رضایت مشتری کافی است. با این حال‌، برآورده کردن انتظارات مشتری این روزها وفاداری به دست نمی‌آورد. بسیاری از مصرف کنندگان در جستجوی شرکت‌هایی که نیازهای آنها را بهتر برآورده می‌کنند، برندهای متوسط ​​را ترک می‌کنند. برای توسعه وفاداری‌، مشتریان باید احساس کنند که نه تنها یک بار بلکه باید چندین بار با شرکتتان در ارتباط باشند. شما باید دائما تلاش کنید تا با مشتری ارتباط عاطفی برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که هر تجربه با ذهن آنها طراحی شده است. در اینجا شش راه برای تقویت وفاداری مشتری برای موفقیت طولانی مدت آورده شده است.

 

مطالب مرتبط

هنر افزایش و ایجاد وفاداری به برند در مشتری

خدمات مشتری چه تاثیری در ایجاد وفاداری تجارت‌ها دارد؟

۵ مانع موفقیت در خدمات مشتری کدام‌اند؟

 

برنامه‌های وفادداری فریبنده را ارائه دهید

مشتریان دوست دارند پس انداز کنند و کمک به آنها در انجام این کار یک قدم به سمت وفاداری است. طبق شبکه وابسته اکسپدیا‌، ۶۱٪ از مصرف کنندگان از تخفیف و بن خرید استفاده می‌کنند. علاوه بر رویدادهای فروش‌، حتماً به مشتریان وفادار خود تخفیف ویژه‌ای بدهید که برای آنها معنی دار باشد. به عنوان مثال‌، به جای محدود کردن تخفیف به موارد خاص‌، تخفیف در خرید کل را ارائه دهید. به این ترتیب‌، مشتریان صرف نظر از آنچه که برای خرید انتخاب می‌کنند‌، پس انداز خواهند کرد. روند بازخرید امتیازات وفاداری را تا حد ممکن یکپارچه کنید‌، مانند ارائه کدهای ساده بازخرید برای استفاده در خریدهای آنلاین. اگر مشتریان در دستیابی به این مزایا مشکلی داشته باشند‌، شما فقط آنها را به رقبای قابل اعتماد خود از دست خواهید داد.

 

محصولات را با سبک مشتری خود همسو کنید

همیشه محصولات و خدمات خود را با در نظر گرفتن مشخصات و نیازهای مشتری طراحی کنید. برای درک بهتر نیازهای مشتری‌، با آنها فعالانه در تعامل باشید. یک خرده فروش کفش ممکن است از طرح‌ها و رنگ‌های مورد علاقه بازخورد بخواهد‌، در حالی که یک شرکت ارتباطات از راه دور ممکن است از طریق نظرسنجی یاد بگیرد که اشتراک ماهانه برای جلب رضایت مشتری نیاز به ارائه برنامه‌های داده بهتر دارد. اگر شرکت شما تلاش مستمر برای سازگاری و تحول داشته باشد‌، مشتریان توجه شما را جلب کرده و از شما پشتیبانی می‌کنند.

 

با مشتری در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید

هنگام تبلیغ محصولات خود‌، حتماً مزایای آن را بفروشید و به مشتریان دلیل عاطفی خرید را بدهید. به عنوان مثال‌، یک طرح تلفنی ارزان قیمت ممکن است برای مشتری جالب به نظر برسد‌، اما دانستن اینکه او می‌تواند در هر نقطه از جهان با هر کجا تماس بگیرد و در ارتباط باشد‌، دلیل قانع کننده تری برای خرید است. هنگام ارائه خدمات‌، با مشتریان نیز باید مانند افراد رفتار شود. به گفته ادلمن‌، ۸۰٪ از مصرف کنندگان می‌گویند که در صورت شخصی سازی خدمات‌، احتمال تجارت با یک شرکت بیشتر است. از روش مکالمه برای انسانی سازی هر تعامل خدماتی استفاده کنید و راه حل‌هایی ارائه دهید که متناسب با نیازهای شخصی مشتری باشد.

 

بر تجربه جهانی مشتری متمرکز شوید

برای جلب وفاداری مشتری‌ اطمینان حاصل کنید که همه بخش‌ها با هم همکاری می‌کنند تا بهترین تجارب مشتری را ارائه دهند. چشم انداز برند را به همه کارمندان ابلاغ کنید تا اطمینان حاصل شود که همه در جهت اهداف یکسان کار می‌کنند. بخش‌های مختلف باید به طور واضح با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان از یک تجربه یکپارچه لذت می‌برند. به عنوان مثال‌، بخشهای فروش و خدمات به مشتری باید ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و هنگام نیاز به انتقال مشتری در هنگام تعامل خدمات‌، با هم کار کنند.

 

صادق و مسئولیت پذیر باشید

صداقت کلید کسب وفاداری مشتری است. مشتریان باید احساس کنند برند شما اصیل و مسئولیت پذیر است. ارتباطات باید همیشه واضح باشد‌، خواه شامل تعاملات خدمات مشتری باشد یا اطلاعات مربوط به رویدادهای تبلیغاتی. مشتریان هرگز نباید صداقت شما را زیر سوال ببرند و برند شما همیشه باید به وعده‌های خود عمل کند. اگر هر زمان اشتباه کردید‌، بلافاصله مسئولیت را بپذیرید و عذرخواهی کنید. سرانجام‌، هرگز فراموش نکنید که با کارمندان خود با همان ادب رفتار کنید. یک برند با اخلاق می‌داند که چگونه با کارمندان و مشتریان با احترام رفتار کند و کارمندان خوشحال احتمالاً شما را با اطمینان ارتقا می‌دهند.

 

به جامعه برگردانید

مشتریان از شركت‌هایی كه از اهداف خیرخواهانه حمایت می‌كنند قدردانی می‌كنند. بخش‌هایی از سود خود را به سازمان‌هایی که برای برند شما معنی دار هستند اهدا کنید. به جمع آوری کمک‌های مالی بپردازید و به مشتریان خود انگیزه دهید تا در کانال‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی از شما حمایت کنند. مشتریان خوشحال خواهند شد که بدانند پولشان به هدف خوبی کمک می‌کند. تقویت وفاداری مشتری به تلاش مستمر برای تعامل معنادار مشتریان نیاز دارد. با طراحی محصولی که آنها می‌خواهند‌، ارائه خدمات شخصی و نمایش ارزشهای اخلاقی در همه زمانها‌، مشتریان به شرکت شما وفادار خواهند ماند و مشتاقانه از شما پشتیبانی می‌کنند.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه