طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
6 راه برای جذب مشتری در رسانه‌های اجتماعی

۶ راه برای جذب مشتری در رسانه‌های اجتماعی

سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی از منحصر به فردترین کانال‌های مورد استفاده برای جذب مشتری هستند. از یک طرف‌، آنها برای پاسخگویی به سوالات خدمات مشتری بسیار عالی هستند. با این حال‌، ماهیت ذاتی و سرگرم کننده و شخصی‌شان آنها را همچنین برای گفتن داستان‌های تجاری‌، به اشتراک گذاری محتوای بصری جالب و جلب نظر مشتریان در مکالمات پیش رو ایده آل می‌کند. آمارها نشان می‌دهد که نرخ تبدیل قطعا افزایش می‌یابد: فارستر اظهار می‌دارد که ۸۰٪ از مصرف کنندگان از کانال‌های اجتماعی برای تعامل با شرکت‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه مقاله شش روش عالی برای جذب مشتری در رسانه‌های اجتماعی را ذکر کرده‌ایم:

 

مطالب مرتبط

هنر افزایش و ایجاد وفاداری به برند در مشتری

۵ دلیل برای استقرار تجربه مشتری همه کاناله

۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل خود با بازاریابی مبتنی بر داده

 

ارائه خدمات عالی به مشتری

اول و مهمترین: کانال‌های اجتماعی شما باید برای ارائه خدمات عالی به مشتری استفاده شود. Ad Week خاطر نشان می‌کند که ۵۴٪ از مشتریان در واقع این کانال‌ها را برای خدمات نسبت به تلفن و ایمیل ترجیح می‌دهند. اگر پیام‌های مشتریان خود را نادیده بگیرید‌، احتمالا باید بهای گزافی بپردازید. نمایندگان خدمات مشتری شما باید سوالات را به موقع کنترل و پاسخ دهند. هرگز نباید از نظرات منفی چشم پوشی کرد. همچنین شاید لازم باشد نمایندگان مشتریان ناامید را به ادامه مکالمه در یک کانال خصوصی دعوت کنند.

 

برای اهداف مختلف از کانال‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید

همه سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی یک هدف را دنبال نمی‌کنند. با درک عملکردهای منحصر به فرد هر کانال‌، می‌توانید شیوه‌های خود را برای جذب مشتری بیشتر بهینه کنید. به عنوان مثال‌، فیس بوک یک کانال عالی برای پاسخ به پیام‌های خدمات مشتری و به اشتراک گذاری عکس و فیلم است. توییتر همچنین یک کانال اصلی برای سرویس دهی است‌، اما ماهیت سریع آن باعث می‌شود که نمایندگان حتی سریعتر از پاسخ آنها در فیس بوک پاسخ دهند. کانال‌هایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت برای به اشتراک گذاری محتوای تجاری بصری‌، مانند تصاویر محصولات جدید یا رویدادهای اخیر‌، بسیار عالی هستند.

 

داستان برند خود را به اشتراک بگذارید

کانال‌های اجتماعی مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های تجاری هستند. شرکت شما می‌تواند از طریق عکس و فیلم‌، داستان چگونگی پیدایش نام تجاری شما را بیان کند. چنین داستان سرایی مخصوصاً برای مشتریان جوان‌تر جذاب است که از ارتباط احساسی با مارک‌های مورد حمایت خود لذت می‌برند. همچنین می‌توان از محتوای بصری برای به اشتراک گذاشتن توصیفات‌، اطلاعات مربوط به مشارکت با مارک‌های دیگر یا علل اجتماعی یا رویدادهای جاری شرکت استفاده کرد.

 

مشتریان را در مسابقات شرکت دهید

یکی از خلاقانه ترین روش‌ها برای جلب مشارکت فعالانه مشتریان‌، برگزاری مسابقات است. به عنوان مثال‌، ممکن است از کانال‌های اجتماعی خود برای درخواست از مشتریان برای رای دادن در مورد محصولات مورد علاقه‌، انتخاب نام برای محصولات جدید یا حتی به اشتراک گذاشتن فیلم‌ها و عکس‌های خود با کالاهای خود‌، استفاده کنید. چنین تعاملی باعث می‌شود مشتری‌ها احساس کنند عضوی از یک جامعه هستند و باعث خوشحالی آنها از حمایت شما می‌شود.

 

به مشتریان خود آموزش دهید

محتوای ویدئویی برای آموزش مشتریان در مورد استفاده از محصولات و خدمات شما بسیار عالی است. فیلم‌های کوتاهی ایجاد کنید که بتوانید هم در وب سایت و هم در کانال‌های اجتماعی خود از آن استفاده کنید. مشتریان از جنبه خود آموزشی اینگونه فیلم‌ها قدردان خواهند بود.

 

مشتریان موبایل خود را بخاطر بسپارید

در حالی که برخی از کانال‌های اجتماعی از طریق دستگاه‌های غیر موبایل به راحتی قابل دسترسی هستند‌، به یاد داشته باشید که بسیاری از مشتریان استفاده از این سیستم عامل‌ها را در سفر ترجیح می‌دهند. علاوه بر این‌، برخی از برنامه‌های پیام رسان مانند WhatsApp و WeChat برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده اند. مطمئن باشید که با ارائه پشتیبانی در حال حرکت‌، مانند استفاده از ربات‌های چت در برنامه‌های پیام رسان که خدمات خودکار و سریع را ارائه می‌دهند‌، به مشتریان تلفن همراه خود پاسخ دهید. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پتانسیل بسیار خوبی برای تعامل مشتری دارند. با ایجاد تعادل در ارتباطات خدماتی با نشریات فعال محتوای جذاب برند‌، می‌توانید تعداد زیادی از مشتریانی که مشتاق تعامل آنلاین با شما هستند را ملاقات کنید.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه