طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
6 عادت یک برند مشتری محور کدام‌اند؟(2021)

۶ عادت یک برند مشتری محور کدام‌اند؟(۲۰۲۱)

برای هر شرکتی که سرمایه گذاری جدی در موفقیت طولانی مدت داشته باشد‌، تکمیل تجربه مشتری باید در اولویت باشد. مشتریان به مارک‌هایی که به آنها اختصاص داده شده پاداش می‌دهند: طبق نظر ThinkJar‌، ۵۵٪ مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای یک تجربه خوب تضمین شده هستند. و این آمار از این ادعا پشتیبانی می‌کند: Dimension Data استناد می‌کند که ۸۴٪ از سازمانهایی که برای بهبود خدمات مشتری کار می‌کنند‌، افزایش درآمد قابل توجهی دارند. برای اینکه واقعاً مشتریان خود را به کانون اصلی برند خود تبدیل کنید‌، و به یک برند مشتری محور تبدیل شوید حتما این شش عادت را در پیش بگیرید.

 

مطالب مرتبط

اهمیت طراحی وبسایت مشتری محور

اهمیت تبلیغات بنری آنلاین برای برندسازی

برند تجاری چه اهمیتی دارد؟ و چرا لازم است؟

 

به حرف مشتریان خود گوش دهید

برای تبدیل شدن به یک برند مشتری محور باید هر زمان که مشتری‌های شما حرفی برای گفتن داشتند، خوب به آنها توجه کنید. آنچه آنها در مورد نام تجاری شما می‌گویند – چه به دیگران و چه به طور مستقیم به خودتان- می‌تواند در ارائه تجربیات واقعی آنها به شما کمک کند. با مشاهده متن‌های مکالمه و گفتگو‌، مبادلات شبکه‌های اجتماعی‌، متن و ایمیل‌، تعاملات خدمات مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید. البته‌، حتماً نظرات آنها را جویا شوید و نظرسنجی‌های آنها را مرتباً بخوانید. وقتی شرکت شما مواردی را که مورد توجه شما قرار گرفته اند حل کرد‌، با آنها تماس بگیرید تا بدانند نظراتشان شنیده شده است.

 

ترسیم نقشه سفر مشتری

نقشه‌های سفر مشتری همان فرایند آشنا شدن یک فرد عادی با برند شما و در ادامه همکاری یا خرید محصولات شماست. این کار کمک می‌کند که خلا موجود در خدمات خود را بفهمید و برای اصلاح فعالانه آنها اقداماتی انجام دهید. این نقشه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را از دید مشتری واقعاً مشاهده کرده و یک تجربه همه جانبه قوی را ایجاد کنید. به عنوان مثال‌، ممکن است کشف کنید که انتقال از یک کانال به کانال دیگر کمتر از یکپارچه است و عوامل موجود در آن کانال‌ها باید ارتباطات خود را بهبود بخشند.

 

سلف سرویس را بخشی از تجربه همه کاناله قرار دهید

مشتریان دوست دارند در وقت خود صرفه جویی کنند و سلف سرویس یک راه حل ایده آل ارائه می‌دهد. آنها را توانمند کنید تا با منوهای کارآمد تلفن گویا‌، هوش مصنوعی که به درخواستهای ساده کمک می‌کند‌، لیست‌های جامع سوالات متداول و تالارهای گفتگو که مشتریان را ترغیب می‌کنند به یکدیگر کمک کنند‌، به خود کمک کنند.

 

ابزار خود را امتحان کنید

ممکن است فناوری در ایجاد تجربیات عالی مشتری نقش بسزایی داشته باشد‌، اما همیشه باید آزمایش کنید که آیا واقعاً به مشتریان شما کمک می‌کند یا خیر. برای اطمینان از اینکه افراد به سرعت به سمت عوامل صحیح هدایت می‌شوند‌، باید مرتباً منوهای تلفن گویا بررسی شوند. از چت ربات‌ها فقط باید برای کارهایی استفاده شود که آنها واقعاً قادر به انجام آنها هستند – هر چیز بیش از حد پیچیده ای می‌تواند مشتریانتان را فراری دهد. همچنین استفاده از تست A / B را برای الگوهای ایمیل و اسکریپت‌های تماس در نظر بگیرید تا مشخص کنید کدام سبک ارتباطی مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد.

 

تجربه مشتری را شخصی سازی کنید

به هر مشتری این احساس را بدهید که هر تجربه فقط برای او خلق شده است. چنین شخصی سازی با اشاره ساده مخاطب قرار دادن مشتری در همه ارتباطات آغاز می‌شود. همانطور که با علایق مشتریان خود آشنا می‌شوید‌، می‌توانید براساس تاریخچه خرید و خرید آنها‌، توصیه‌های محصول را ارائه دهید. فناوری‌هایی مانند مسیریابی رفتاری پیش بینی کننده – که توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شود – اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان با نمایندگانی که سبک و شخصیت مشترکی دارند در عین داشتن مهارت‌های مناسب برای تأمین نیازهای مشتری‌، مطابقت دارند. این کار قطعا راه تبدیل شدن به برند مشتری محور را هموار می‌کند.

 

به کارکنان خود آموزش و انگیزه دهید

نام تجاری شما تنها در صورتی می‌تواند مشتری مدار باشد که کل سازمان شما در آن فعالیت داشته باشد. به کارمندان خود دانش و انگیزه لازم برای موفقیت شرکت خود بدهید. آموزش‌های منظم را ارائه دهید و حتماً آنها را با مربیانی که می‌توانند در صورت لزوم به آنها پشتیبانی و مشاوره دهند جفت کنید. فرصت‌های توسعه حرفه ای نیز برای توانمندسازی آنها عالی است.

در آخر اینکه‌، همیشه بازخورد مشتری را با او در میان بگذارید‌، و حتماً از او نیز نظرخواهی کنید. تجربیات آنها برای درک کلی شما از احساسات مشتری بسیار مهم است و بینش آنها به شرکت شما کمک می‌کند تا پیشرفت کند. با هر تصمیمی که به عنوان یک شرکت می‌گیرید‌، از آنها بپرسید که آیا مشتریان شما واقعاً سود خواهند برد یا خیر. با در نظر گرفتن همیشه استراتژی برند خود از دید مشتری‌، اطمینان حاصل خواهید کرد که شرکت شما به طور مداوم به ارائه راه حل‌هایی که مشتریان واقعاً به آن نیاز دارند‌، متعهد است.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه