طراحی گرافیک، طراحی سایت و خدمات چاپ
6 قانون اساسی برای طراحی تجربه مشتری

۶ قانون اساسی برای طراحی تجربه مشتری

طراحی تجربه مشتری عالی با شناخت واقعی مشتریان خود آغاز می‌شود. در حالی که بررسی‌ها بینش ارزشمندی درباره نیازهای آنها را نشان می‌دهد‌، یک نگاه جهانی به احساسات و انتظارات مشتری در همه کانال‌ها کلید اصلی ارائه خدمات و محصولات مورد نظر آنها است. در اینجا شش قانون اساسی برای طراحی تجربه‌های عالی آورده شده است که نیازهای مشتریان شما را نشان می‌دهد.

 

مطالب مرتبط

تجربه مشتری: ۴ مزیت اصلی هوش مصنوعی

خدمات مشتری چه تاثیری در ایجاد وفاداری تجارت‌ها دارد؟

۵ راه موثر برای درک بهتر مشتریان کدام‌اند؟

 

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

اولین و مهمترین‌ قسمت، هر برند باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کند. از تحقیقات دموگرافیک و قوم نگاری همراه با اطلاعات نمایه مشتریان فعلی می‌توان در ایجاد شخصیت برای هدایت شرکت خود استفاده کرد. به عنوان مثال‌، شناسایی گروه‌های سنی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا نیازها و نقاط مهم احتمالی هر شخص را تعیین کنید‌، مانند محصولاتی که آنها به احتمال زیاد می‌خواهند‌، کانال‌هایی را که ترجیح می‌دهند و خدمات احتمالی که ممکن است مانع از ایجاد آنها شود. بیشتر با نام تجاری خود پیش بروید و با مشتری تعامل داشته باشید.

 

نقشه سفر مشتری ایجاد کنید

هنگامی که شخصیت خود را تعریف کردید‌، نقشه سفر مشتری که نیازهای او را نشان می‌دهد ایجاد کنید. شاید بخواهید برای هر نمایه نقشه ای در نظر بگیرید‌، زیرا انتظارات مشتری از یک شخص به شخص دیگر متفاوت است. در هر مرحله از سفر‌، تمام کانال‌هایی را که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند‌، در نظر بگیرید و انتظارات‌، موانع و احساسات احتمالی مشتری را به طور واضح ترسیم کنید.

 

هنگام طراحی تجربه مشتری تمام بخش‌ها را در نظر بگیرید

خدمات رسانی در سطح عالی فقط زمانی امکان پذیر است که کل شرکت شما به صورت تیمی کار کند. به همین دلیل‌، بسیار مهم است که تأثیر تصمیمات طراحی تجربه مشتری در هر بخش را در نظر بگیرید. به عنوان مثال‌، اگر مشتری در چت زنده با یک نماینده خدمات در ارتباط است و به اطلاعات بیشتری درباره محصول نیاز دارد‌، آیا نماینده می‌تواند به طور کارآمد با یک همکار خود بررسی کند؟ آیا با کسب اطلاعات بیشتر نماینده از مشتری خواسته صبر کند یا اینکه او به نماینده دیگری منتقل می‌شود؟ درک نحوه ارتباط نمایندگان و ادارات با یکدیگر در طی تعاملات خدماتی و اینکه آیا آنها می‌توانند انتظارات مشتری را برآورده کنند‌، برای ارائه تجربیات عالی کاملاً ضروری است.

 

به وعده‌های تجاری خود عمل کنید

هنگامی که شرکتتان متوجه خواسته مشتری شد‌، همیشه سعی کنید انتظارات وی را برآورده کنید. تحقق وعده‌های تجاری که می‌دهید بسیار مهم است. به عنوان مثال‌، اطلاعات محصول باید واضح باشد و هرگونه قیمت یا رویدادی که تبلیغ می‌شود باید دقیق باشد. اگر مشتریان هر وقت با برند شما مشکلی داشتند‌، سریعاً اقدام کنید و با حرکاتی که حسن نیتتان را می‌رساند و تماس و پیگیری‌، از مشتریانی که ناراضی هستند‌، دلجویی کنید تا مطمئن شوید مشکل مجدداً رخ نمی‌دهد.

 

بازخورد مشتری را برای بهبود خدمات ارزیابی کنید

برای بهبود تجربیات مشتری به طور مداوم‌، به تمام منابع بازخورد مراجعه کنید. نظرسنجی‌های شما و همچنین امتیازات رضایت مشتری عالی است. با این حال‌، حتماً به احساسات مشتری نیز توجه کنید. در کلیه کانال‌های نام تجاری خود از تجزیه و تحلیل گفتار و متن استفاده کنید تا درک بهتری از احساس مردم نسبت به شرکت شما پیدا کنید. علاوه بر این‌، در رسانه‌های اجتماعی با مشتریان تماس بگیرید و گروه‌های متمرکز را تشکیل دهید تا درک کنید که چگونه برند شما بهبود می‌یابد.

 

هنگام طراحی تجربه مشتری ‌کارمندان را درگیر کنید

کارمندان‌تان می‌توانند دیدگاه‌های ارزشمندی در مورد بهترین راه‌های بهبود برند شما ارائه دهند. به عنوان مثال نمایندگان خدمات مشتری می‌توانند ورودی‌هایی را در مورد مسائل تکراری در کانال‌های خاص ارائه دهند‌، در حالی که نمایندگان فروش ممکن است روش‌هایی را برای یکپارچه سازی روند خرید پیشنهاد دهند. کارمندان همچنین ممکن است در مورد راه‌های بهبود ارتباطات و شیوه‌ها در داخل‌، ایجاد یک محیط کار بهتر که به خدمات بهتر تبدیل می‌شود‌، بحث کنند. هنگامی که نام تجاری شما متعهد به بهبود شیوه‌های خود است‌، نتیجه می‌دهد.

طبق داده‌های بعدی‌، ۸۴٪ از شرکت‌هایی که برای بهبود خدمات مشتری تلاش می‌کنند‌، درآمد خود را افزایش دادند. با نگاهی کلی به نیازهای مشتریان‌، ایجاد محصولات و خدمات مورد نظر شما و درگیر کردن کارمندان‌، شرکت شما می‌تواند تجربیاتی را طراحی کند که مشتریان را به نوعی کارمند خود تبدیل می‌کند.

منبع: vocalcom

مژگان متاعی

درباره مژگان متاعی

دانشجوی رشته شیمی کاربردی، علاقمند به ورزش و کار با سیستم و اینترنت.

نمایش مقالات این نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه