همانطور که در پستهای اخیر اشاره کردیم، استفاده از اسم ویدیو در موضوع ایمیل یا صفحه مقصد میتواند موجبات افزایش تبدیل تجارتتان را فراهم آورد. اما چند روش دیگر وجود دارد که تبلیغ کنندگان میتوانند از ویدئو برای هدایت تبدیل استفاده کنند.
مظالب مرتبط
ترندهای برتر ویدیو مارکتینگ در ۲۰۲۱
طراحی وب و روندهای UX برای افزایش تبدیلها
۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل خود با بازاریابی مبتنی بر داده
۱- یک فرم سرب در ویدیوی خود قرار دهید
بسیاری از سیستم عاملهای ویدئویی شما را قادر میسازند که فرم سربی را مستقیماً در ویدیوی خود جاسازی کنید. فیس بوک تبلیغ کنندگان را قادر میسازد هنگامی که هدف کمپین تبدیلات است، فرم سرب به تبلیغات ویدیویی اضافه کنند. HubSpot کدهای جاسازی شده ای را ارائه میدهد که در چندین سیستم عامل مانند Brightcove و YouTube سازگار است. ابزارهای شخص ثالث مانند Vidvision به تبلیغ دهندگان اجازه میدهد تا فرمهای تماس برای اقدام را در هر ویدیوی YouTube اضافه کنند و به آنها امکان میدهد آدرسهای ایمیل را بگیرند.
۲- از یک دعوت به عمل قوی استفاده کنید
شما میتوانید با گنجاندن پیامهای واضح (در داخل ویدئو) درمورد آنچه میخواهید بینندگان انجام دهند، با فیلمهای خود تماس بگیرید تا اقدام کنید، همچنین این پیام را در هر کجای دیگر قرار دهید متن این ویدیو را همراهی میکند. یک مثال خوب در این مورد زمانی است که یک اینفلوئنسر اینستاگرام ویدیویی را با پوشیدن محصولی که در حال تبلیغ آن هستند ارسال میکند و آن را با این پایان میدهد: “حتماً مشخصات من را برای داشتن پیوند به محصول / فروشنده / خدمات بررسی کنید!”
۳- کارتهای YouTube و صفحههای انتهایی
کارتها ویژگیهای سازگار با موبایل هستند که سازندگان YouTube را قادر میسازند کارهای مختلفی مانند جاسازی نظرسنجی در ویدیوی خود، تبلیغ ویدیوهای دیگر یا پیوند به یک وب سایت خارجی (فقط در دسترس اعضای برنامه شریک YouTube) انجام دهند. کارتها میتوانند در هرجای ویدیو قرار بگیرند و هنگامی که محتوای ویدیو را تکمیل میکنند به خوبی کار میکنند. اگر کاربری با کارت تعامل نداشته باشد، از بین میرود. صفحههای پایان مانند کارتها هستند، اما فقط میتوانند به ۵ تا ۲۰ ثانیه آخر ویدیو اضافه شوند. نمونه کارتهای یوتیوب
۴- استفاده از نوع مناسب فیلم
هنگام ایجاد فیلم با هدف تبدیل چشم انداز به خریداران، روشهای مختلفی برای وجود دارد که میتوانید امتحان کنید. هر نوع فیلمی مزایای منحصر به فرد خود را دارد و بسته به نوع شغل و اهداف خاص خود، ممکن است متوجه شوید که به سمت نوع دیگری از ویدیو گرایش پیدا میکنید.
۵- فیلمهای توصیفی
ویدئوی توصیفی روشی قدرتمند را برای شرکتها جهت نمایش محصولات و خدمات خود از دید مشتریان راضی ارائه میدهد. میتوانید با دعوت از بهترین مشتریان خود برای ضبط توصیف نامه برای تجارت خود یا به صورت مستقل یا با مراجعه به فروشگاه یا محل کار خود برای فیلمبرداری، با فیلمهای توصیفی شروع کنید. رویدادها و جلسات تبلیغاتی و استقبال از مشتریانی که ممکن است مشتریان برای دیدن شما به صورت حضوری رها شوند، همچنین یک روش عالی برای گرفتن گواهی ثبت شده از مشتریان فعلی است که مشتاق محصولات شما هستند.
۶- فیلمهای توضیح دهنده
فیلمهای توضیح دهنده فیلمهای کوتاهی هستند که شرکتها برای معرفی خود و توضیح محصولات یا خدمات خود از آنها استفاده میکنند. به خصوص برای مشاغل B2B، ویدئوهای توضیح دهنده میتوانند به افزایش جذابیت منجر شوند زیرا در آنها جذاب هستند (یا باید باشند)، باعث ایجاد هیجان در مورد یک شرکت یا محصول میشوند و از فراگیر بودن تماشای ویدیوی موبایل استفاده میکنند تا بتوانند از آنها در بسیاری از سیستم عاملها استفاده کنند. یک ویدیوی خوب توضیح دهنده نیز بسیار قابل اشتراک است و میتواند به برند و آگاهی کمک کند.
۷- فیلمهای شرکتی
فیلمهای شرکتی تبلیغات تجاری، تجاری، کالا یا خدمات شما را ارائه میدهند و معمولاً کوتاه، تا حد قابل توجه و (در حالت ایده آل) به یاد ماندنی هستند. این ویدیوها احساسات مردم را به خود جلب میکنند و از نظر مارک تجاری آشکار نیستند. در حالی که فیلمهای شرکتی به طور سنتی با تبدیل ارتباط ندارند، میتوانند متقاعد کنندههای قدرتمندی باشند که باعث میشوند مصرف کنندگان برای خرید چیزی یا ارائه اطلاعات تماس انگیزه ایجاد کنند. فیلمهای سازمانی بازاریابی مجدد را میتوان به افرادی نشان داد که از وب سایت یا کانال YouTube شما بازدید کرده اند اما در ابتدا تبدیل نشده اند. شما میتوانید مخاطبان سفارشی ایجاد کنید که به این افراد برسد. در YouTube، میتوانید یک لیست بازاریابی مجدد ویدیوی سفارشی ایجاد کنید که به شما امکان میدهد ویدیوی شرکتی خود را برای افرادی که در وب سایت شما بوده اند تبلیغ کنید.
در اینجا مثالی برای ویدیوی شرکتی آورده شده است:
۸- فیلمهای محصول
فیلم محصولات، فیلمهای تبلیغاتی کوتاه و خلاصهای هستند که ویژگیهای کلی یک محصول را به نمایش میگذارند یا خدمات خاص آن را توضیح میدهند. بازدیدکنندگان پس از مشاهده یک ویدیو به احتمال زیاد آن کالا را خریداری میکنند (افزایش ۶۰ تا ۸۵ درصد بیشتر)، بنابراین فیلمها برای افزایش تبدیل ابزار بسیار کارآمدی هستند. ویدیوهای محصولات احتمالاً بیشترین ارتباط را با وب سایتهای خرده فروشی مانند Zappos و Amazon دارند، اما همچنین یک روش واقعا موثر برای ارائه محصولات و خدمات پیچیده تر B2B هستند (حتی اگر محصول فیزیکی ندارید). تفاوت آنها با ویدئوهای توضیح دهنده این است که معمولاً فقط بر روی یک محصول یا خدمات تمرکز میکنند در مقابل صحبت کردن درباره مجموعه ای از محصولات و نمایش یک شرکت
۹- فیلمهای پخش شده روی صفحه
فیلمهایی که روی صفحه پخش میشوند نوعی ویدئو با پرسش”چگونه …” همراه است که به مشاغل اجازه میدهد از طریق یک اقدام خاص مشتریان را بصورت بصری با روند کاری آشنا کنند یا به توضیح یک سوال مشترک بپردازند. اینها فیلمهایی از صفحه نمایش واقعی شما هستند که هرچه مرور میکنید، کاربران را از طریق آنها آگاه و به هماکاری با خود ترغیب میکنید. به طور معمول از نظر تایم محدود نمیشود، این فیلمها میتوانند بسیار عمیق باشند و همچنین برای افزایش پایگاه مشترکان YouTube شما بسیار مناسب هستند، زیرا این فیلمها ویدیوهایی هستند که با نمایش هر نوع پرسش “چگونه میتوانم” در YouTube نمایش داده میشود. شما همچنین میتوانید فیلمهای پخش شده را در وب سایت خود در یک بخش سوالات متداول مستقل یا در صفحات محصولات و خدمات ارائه دهید.
نتیجه
تردیدی نیست که برای هر برند تجاری ویدیو جز لاینفک استراتژی بازاریابی است، اما با افزایش میزان تماشای ویدیوی موبایل و همه گیر شدن سیستم عاملهایی مانند Facebook، YouTube و Instagram، میتوان از فیلمها نیز استفاده کرد تا بتواند به طور موثرتری باعث افزایش تبدیل شوند.